Intra in contact cu noi

Transport

Metrorex, obligata de instanta sa redeschida cele aproape 300 de magazine de la metrou

Publicat cu

pe

Alimentarea cu apă şi electricitate în cele 300 de magazine din subteran a fost reluată. Compania Metrorex a fost obligată să facă acest lucru, potrivit unei hotărâri emise de Judecătoria sectorului 1.
Contractul dintre Metrorex și societatea care gestionează spațiile de la metrou a expirat. Cu toate acestea, firma a continuat să dea în administrare micilor comercianţi spațiile de la metrou. De aici decizia Metrorex de a tăia apa și curentul.
La mijloc au fost prinși călătorii care timp de două zile nu au avut de unde să îşi facă micile cumpărături. Firma care se ocupă de magazinele din subteran aparține sindicatului Metrorex și face acest lucru de aproape treizeci de ani.

Transport

Revolutie in traficul Bucurestiului: Lista bulevardelor unde Primăria Capitalei va face benzi unice pentru transportul public

Publicat cu

pe

Benzile unice pentru transportul public sunt una din măsurile aplicate în toate marile capitale europene pentru a încuraja cetățenii să folosească transportul public, fluidizarea traficului și reducerea poluării.

În prezent Bucureștiul are doar circa 30 km de benzi unice pentru transportul public.

Dintre aceștia, 16,15 km sunt benzi unice pentru autobuze:

bd.Unirii – 4 km
bd.Decebal – 2,8 km
bd.Regina Elisabeta – 3 km
Calea Plevnei – 0,15 km
Splaiul Independenţei – 0,4 km
Piaţa Unirii – 0,3 km
bd.C.Coposu – 0,3 km
Calea Dorobanţilor – 1,2 km
bd.Mareşal Prezan – 0,5 km
bd.Iuliu Maniu – 1 km
bd. Drumul Taberei – 1 km
bd.Dacia – 1,5 km

Reclama

Doar în puține cazuri benzile unice sunt delimitate cu stâlpișori. În rest trasate cu vopsea pe asfalt, iar mașinile intră, uneori chiar opresc pe ele. Iar acestea nu au continuitate. Adică sunt fragmente împrăștiate prin oraș, iar autobuzele nu pot merge de la un capăt la altul pe banda unică.

Separat, s-a făcut și cale unică pentru tramvai, șina fiind separată de restul traficului prin stâlpișori sau gărdulețe. În total circa 14 km. Față de linia 41, făcută înainte de 2007, s-au mai pus separatoare pe linia tramvaiului 1/10 – pe o lungime de 9 km, linia tramvaiului 21 – pe o lungime de 4,65 km și pe linia tramvaiului 32 – 0,6 km, potrivit datelor furnizate de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro. În anumite zone circulă și autobuzele pe calea unică pentru tramvai. De exemplu în cazul liniei 21.

Unde vrea să facă Primăria Capitalei benzi unice?

Reclama

Primăria Capitalei face în prezent 3,5 km de benzi unice, pe Calea Dorobanți și Drumul Taberei, potrivit informațiilor transmise la solicitarea HotNews.ro.

Pe Calea Dorobanți, între strada Puțul lui Zamfir și Şoseaua Ştefan cel Mare, banda rezervată transportului public va fi realizată în cadrul sistemului de sensuri unice Floreasca – Beller – Dorobanţi. Până acum s-au refăcut trotuarele, s-au montat bolarzi de protecție a trotuarelor, se montează indicatoare, se toaletează copacii, s-au semaforizat intersecțiile Radu Beller, Popa Marin și Floreasca-Bălănescu-Rosetti), urmeză să fie delimitată și banda unică. Aceasta va avea o lungime de 2,5 km, iar termenul pentru finalizarea investiției este sfârșitul acestui an.

Banda unică de pe bd. Drumul Taberei se face între bd Paul Teodorescu şi drumul Taberei nr.34, pe sensul spre periferie. Aceasta are o lungime de 1 km, iar proiectul este implementat de Primăria Sectorului 6.

Reclama

Pe bulevardul Unirii sunt deja trasate benzile rezervate transportului public între Piața Unirii și Piața Alba Iulia, însă municipalitatea vrea să monteze bolarzi flexibili pentru separarea de traficul general. Lungime benzii este de 3,5 km, iar stâlpișorii vor fi puși până la finalul lunii martie 2023, promit autoritățile.

Primăria Capitalei mai are în curs de avizare mai multe benzi rezervate transportului public pe bulevardul Aviatorilor, astfel:

⦁ între Piața Victoriei și Piața Charles de Gaulle, pe sensul spre piața Charles de Gaulle, prin translatarea axului bulevardului către vest, astfel încât spre piața Charles de Gaulle vor fi 4 benzi (3 pentru traficul general şi 1 rezervată transportului public), iar invers 2 benzi;

Reclama

⦁ între Piața Beijing și Piața Charles de Gaulle, pe sensul spre Piața Charles de Gaulle, prin translatarea axului bulevardului către est, astfel încât spre Piața Charles de Gaulle vor fi 4 benzi (3 pentru traficul general şi 1 rezervată transportului public) iar invers 2 benzi;

Proiectul necesită și mici lucrări de drum, în Piața Charles de Gaulle. Lungime benzilor va fi de 2,2 km, iar termenul de finalizare finalul anului 2023.

Se află în curs de avizare realizarea unei benzi rezervate transportului public pe B-dul Regele Mihai I, între Piața Presei și Arcul de Triumf, pe sensul spre piața Arcul de Triumf, pe zona mediană.

Reclama

„Proiectul necesită și mici lucrări de drum, în apropierea Pieței Presei. Lungime benzii va fi de 1,2 km. Estimare finalizare 31.12.2023”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.

Și fostul primar al Capitalei, Gabriela Firea, a amenajat în mai 2017 o bandă unică pe traseul DN1 – Bd. Kiseleff – Bd. Prezan – Calea Dorobanti, însă a renunțat a doua zi deoarece traficul s-a blocat în toată zona de N, coada ajungând până în Otopeni.

Reclama
Continua sa citesti

Transport

Cum arata cel mai murdar autobuz care circula prin Bucuresti

Publicat cu

pe

„Așa arata un autobuz de pe linia 222 cu care am circulat astăzi”, scrie Ema Epure Oprea și publică, pe grupul de Facebook „Reclamații STB (fost RATB) București”, imagini care descriu foarte, foarte bine exact ce vrea să spună doamna, informează b365.ro.

Acest autobuz de pe linia STB 222 inspiră faptul că interiorul său n-a mai văzut lumina zilei de câteva anotimpuri. N-a văzut lumina zilei, deși e dotat cu geamuri.

Teoretic, mijloacele de transport în comun ale STB trebuie să iasă pe trasee, din garaje, spălate, aranjate, dichisite, adică perfect pregătite pentru călătorii plătitori de bilete și abonamente. Practic, se poate întâmpla și așa ceva: praf și noroi uscat din cap până-n picioare.

În final, doza de comentarii amuzate și amuzante ale bucureștenilonu a întârziat să apară: “Ăsta merge pe cărbuni?!?

Reclama
Continua sa citesti

Transport

Treaba de mantuiala inaugurata cu mare fast: Pasajul Domnești are deja crăpături. ”Au receptionat niste rebuturi!”

Publicat cu

pe

Pasajul Domnești are deja crăpături în structură deși a fost inaugurat de puțin timp. Anca Alexandrescu a arătat, în emisiunea Culisele Statului Paralel, la Realitatea PLUS, imagini în care se pot vedea fisurile apărute la pasaj.
 

„Pasajul Domnești. Panourile laterale sunt pline de crăpături. Vă aduceți aminte de cum s-au împăunat, ce s-au lăudat… au pus garduri de metal și le chituiesc să acopere crăpăturile, având în vedere că lucrarea abia a fost dată în folosință. Să iasă CNAIR să explice ce e cu ele.

Văd că au încercat să le “cârpească”. Abia l-au inaugurat și deja sunt crăpături. Aud ca vor să le vopsească, să nu se mai vadă. Păi, domnule Grindeanu, poate luați modelul de la prietenul Arsene de la Lutca. Le îmbrăcați în polistiren și le vopsiți. Și poate îi chemați să facă lucrarea pe prietenii de la Cluj, ăia din gașca lui Ioan Rus, DP Consult! Domnul acela care a fost la CNAIR, a făcut “centura de diamant” de la Cluj cu 150 de milioane de euro, care s-a surpat de câteva ori”, a spus Anca Alexandrescu.

Mihai Belu: „Au recepționat niște rebuturi. Noi am plătit unele de calitate, dar ei au luat unele la 2 cenți din China”.

Dorin Iacob: E vizunea artistului. Doamne ferește. Sunt niște panouri de zidărie aparent. Țara lucrului bine făcut”.

Reclama
Continua sa citesti
Reclama
Reclama

La mare cautare