Lucrarile la parcarea din capatul soselei Pantelimon nu vor fi reluate nici anul acesta! Trebuiau incheiate in 2015!

Lucrarile la parcarea din capatul soselei Pantelimon nu vor fi reluate nici anul acesta! Trebuiau incheiate in 2015!

Lucrarile la parcarea park&ride de la capatul Soselei Pantelimon nu vor incepe nici in acest an, Primaria Capitalei avand in faza de elaborare un plan urbanistic zonal pentru acest proiect, iar aprobarea lui si emiterea autorizatiei de construire dureaza cateva luni. Parcarea face parte din proiectul de reabilitare a Soselelor Iancului-Pantelimon si trebuia terminata la finalul anului 2014, informeaza Hotnews.ro. Initial, primaria a vrut sa faca parcarea subteran, iar apoi s-a razgandit si a decis sa o faca suprateran, fiindca este mai ieftin si incap mai multe locuri de parcare. In plus, santierul a fost blocat din cauza intrarii in insolventa a constructorului, apoi au fost probleme cu consultantul. 

Pa langa faptul ca aceasta parcare este foarte utila navetistilor, care isi vor putea lasa masina acolo si vor veni in centrul orasului cu transportul public, principala problema este ca tramvaiul inca nu poate circula pe Soseaua Patelimon – tronsonul Piata Delfinului – Cora, deoarece bucla de intoarcere este la parterul parcarii, care nu exista. Asta desi calea de rulare a tramvaiului este gata inca de anul trecut, iar tramvaiul, care are cale unica, este singurul mod decent de a ajunge la metrou sau in centru. Autobuzele stau blocate in trafic zeci de minute, transportul public fiind practic paralizat.

Cum s-a impotmolit acest proiect – explicatia Primariei Capitalei

“In data de 30.08.2013 s-a obtinut Autorizatia de Construire pentru “Amenajare parcare subterana si terminal RATB Pantelimon-Vergului”, autorizatie emisa de catre Primaria Sectorului 2.  Ulterior, Primaria Municipiului Bucuresti a hotarat sa renunte la realizarea parcajului subteran si sa construiasca o parcare supraterana, pastrand la nivelul terenului terminalul RATB. Motivul acestei schimbari  a fost unul de eficienta economica: cu acelasi buget se poate suplimenta numarul de locuri de parcare cu aproximativ 50%. In data de 20.08.2015, Primaria Municipiului Bucuresti a emis certificatul de urbanism pentru aceasta investitie. Prin acest certificat, lucrarile propuse supraterane trebuiau reglementate prin PUZ Metrou Magistrala 5 – tronson II Universitate Pantelimon, initiat de catre Sc Metrorex Sa la solicitarea Primariei Municipiului Bucuresti. Intrucat PUZ Metrou Magistrala 5 – tronson II Universitate Pantelimon, initiat de catre Sc Metrorex Sa nu mai este de actualitatate, din motive externe prezentului proiect, Primaria Municipiului Bucuresti a solicitat asociatiei de constructori intocmirea unui PUZ care sa reglementeze intersectia si amplasarea unei cladiri cu functiune mixta, de Nod intermodal  – Terminal transport in comun si Parcaj supraetajat de tip Park & Ride”, se arata in raspunsul trimis de municipalitate la solicitarea HotNews.ro

Acum, Primaria a elaborat Planul Urbanistic Zonal pentru parcare si acesta este in faza de dezbatere publica, urmand sa fie supus aprobarii Consiliului General. Aceasta procedura dureaza insa cateva luni, apoi urmeaza obtinerea autorizatiei de construire si elaborarea proiectului tehnic, dupa care pot incepe lucrarile. Este putin probabil ca toate aceste documente sa fie obtinute anul acesta.


” Parcajul supraetajat propus are dublu rol: in primul rand, cel de Park & Ride, adica de a incuraja persoanele care locuiesc in afara municipiului Bucuresti, dar isi desfasoara activitatea in interiorul municipiului, sa nu patrunda cu autovehiculul in oras. Alternativ, acestia sunt incurajati sa parcheze autoturismele in cadrul acestui parcaj si sa se deplaseze in interiorul orasului cu mijloacele de transport in comun. In al doilea rand, parcajul va servi si ca parcare de resedinta pentru locuitorii din apropiere, compensand lipsa de locuri de parcare de pe ambele strazi principale”, spun reprezentantii muniucipalitatii.

Potrivit noului proiect, in cadrul parcajului suprateran se vor amenaja 492 locuri de parcare (etaj 1-165locuri, etaj 2-164 locuri, terasa-163 locuri) din care cate 4 locuri de parcare/nivel vor fi destinate persoanelor cu handicap.

Ce promisiuni s-au facut

August 2016: In luna august 2016, reprezentantii municipalitatii estimau ca lucrarile la parcarea supraterana si nodul intermodal vor incepe in luna septembrie 2016, dupa emiterea autorizatiei de construire.
“In acest moment lucrarile sunt suspendate din cauza litigiului intre Municipalitate si Consultant. Consultantul – Asocierea Aecom-Tecnic –  a trimis notificari privind incetarea contractului de consultanta incheiat cu primaria Capitalei, incepand cu data de 06.05.2016. Conform legii nu se pot executa lucrari de constructii fara consultant sau diriginte de santier. Investitia este finalizata in proportie de 70%. Lucrarile la parcarea park&ride vor incepe dupa emitera Autorizatiei de Construire pentru varianta supraterana si asigurarea consultantei – dirigentiei de santier, acestea fiind si motivele pentru care lucrarile nu au demarate pana in acest moment”, se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro, la vremea respectiva.

Citeste continuarea pe Hotnews.ro.

Share this post