Stirile Zilei
Gabriela Firea anunta ca organizarea Campionatului European din 2020 decurge perfect!

Suntem în grafic cu toate pregătirile pentru Turneul Final UEFA 2020, nu există întârzieri şi colaborăm îndeaproape cu delegaţiile UEFA, care verifică desfăşurarea acţiunilor prevăzute în program’, a spus Firea, conform unui comunicat al Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB).
Firea a avut, vineri, la sediul Municipalităţii, o întâlnire de lucru cu ministrul Tineretului şi Sportului, Ioana Bran, precum şi cu fotbalistul Gheorghe Popescu, consilierul onorific al premierului României, Viorica Dăncilă, pentru a discuta despre proiectele pe care PMB le are în pregătire pentru Turneul Final UEFA Euro 2020.
‘Acest eveniment sportiv de anvergură internaţională reprezintă pentru Capitala României o oportunitate extraordinară de promovare a sportului, de dezvoltare a infrastructurii sportive, precum şi de promovare a României ca destinaţie turistică şi de investiţii. În dubla să calitate de oraş-gazdă şi de administrator al Arenei Naţionale, Primăria Municipiului Bucureşti a luat deja o serie de măsuri pentru ca organizarea Turneului Final UEFA EURO 2020 să se desfăşoare în cele mai bune condiţii şi cu respectarea tuturor cerinţelor impuse de forul sportiv european. Pe parcursul evenimentului ne aşteptăm să fim vizitaţi de un număr mare de turişti şi de peste 120.000 de suporteri’, a spus Firea.
Ea a menţionat că obiectivul Municipalităţii este acela de a asigura cele mai bune condiţii de desfăşurare a evenimentelor fotbalistice, din toate punctele de vedere: siguranţă şi securitate, mobilitate, timp liber etc.
Firea a precizat că delegaţiile UEFA vin lunar la Bucureşti şi verifică desfăşurarea acţiunilor prevăzute în program.
Primarul general a reamintit că Municipalitatea a înfiinţat un serviciu dedicat acestui eveniment, o structură de management de proiect cu atribuţiuni în implementarea cerinţelor UEFA şi a definitivat planurile de infrastructură pentru pregătirea Campionatului European, mai ales că, în cea mai mare parte a timpului, fanii se vor afla în afara stadionului.
Ministrul Ioana Bran a spus că PMB, una dintre cele 13 instituţii implicate în organizarea acestui eveniment, se preocupă serios de toate detaliile de pregătire a turneului final UEFA EURO 2020, fiind una dintre entităţile cele mai pregătite şi deschise colaborării interinstituţionale.
‘Sper că vom colabora la fel de bine şi în continuare, astfel încât acest eveniment să pună Bucureştiul şi România pe harta model a oraşelor şi ţărilor care găzduiesc manifestări de mare anvergură. Vă asigur că reprezentanţii ministerului pe care îl conduc vor fi alături de specialiştii Municipalităţii, în toate demersurile necesare organizării acestui eveniment’, a adăugat Bran.
Potrivit PMB, având în vedere că Municipalitatea are în acest proiect dublă calitate, de proprietar al Arenei Naţionale şi organizator al activităţilor locale (oraş-gazdă), PMB va elabora un concept de Oraş-Gazdă, document strategic ce descrie în amănunt organizarea evenimentelor din cadrul Turneului Final UEFA EURO 2020, care va avea că teme principale: administrarea proiectului, activităţi comerciale, Fan-Zone, promovare, experienţă spectatori, mobilitate, siguranţă şi securitate.
Împreună cu specialiştii UEFA s-au identificat locaţii Fan-Zone şi spaţii de vizionare în Piaţa Constituţiei şi Piaţa George Enescu, intenţionându-se şi amenajarea altor patru-cinci spaţii de vizionare.
‘Au fost cuprinse în bugetul PMB pentru 2018 sume destinate realizării de studii de fezabilitate pentru reabilitarea bulevardului Basarabia, se continuă lucrările la accesul dinspre Autostrada Bucureşti – Ploieşti, se vor reabilita complet căile de acces către Arena Naţională şi se vor continua investiţiile în reţeaua de transport urban, inclusiv în sistemele de dirijare şi semnalizare a traficului’, se arată în comunicat.
Potrivit acestuia, Arena Naţională, stadion încadrat în categoria ‘ELITE’, conform reglementărilor internaţionale, va fi reabilitat la noile cerinţe UEFA pentru anul 2020.
În ceea ce priveşte mobilitatea în Capitală, PMB reaminteşte că a fost finalizată licitaţia pentru achiziţia unui număr de 400 de autobuze şi precizează că vor fi iniţiate licitaţii pentru achiziţia în continuare de autobuze electrice şi ecologice şi vor fi amenajate multiple zone de promenadă cu trafic restricţionat în vecinătatea fan-zone-urilor şi a spaţiilor de vizionare. Va fi amplasată semnalistica dedicată pentru ghidarea spectatorilor către stadion şi către celelalte puncte de interes.
În perioada următoare, comitetul interministerial se va întruni lunar pentru apune la punct toate detaliile tehnice colaborării între instituţii, conform calendarului UEFA.
Stirile Zilei
Fabrica BAT din Ploiești, certificată de prestigiosul Alliance for Water Stewardship

În primul raport anual combinat privind performanța de business și în domeniul sustenabilității, BAT anunță rezultate importante obținute în atingerea obiectivelor privind protejarea mediului, sociale și de guvernanță (ESG). În ceea ce privește managementul apei folosite în procesul de producție în anul 2022, raportul de sustenabilitate al BAT arată că
• 24 de centre proprii de producție sunt certificate de către Alliance for Water Steardship (AWS)**, printre care și fabrica BAT din Ploiești, care a primit certificarea AWS anul trecut;
• 22,6% din volumul de apă utilizat a fost reciclat;
• s-a înregistrat o reducere de 33% a cantității de apă extrase față de valoarea de referință din 2017, ceea ce înseamnă o reducere de 7% versus 2021;
• 82% dintre hectarele de tutun din lanțul BAT de aprovizionare cu tutun utilizează cele mai bune practici în vigoare de gestionare a solului și a apei.
„O bună gestionare a apei este vitală pentru utilizarea responsabilă a resurselor, atât la nivel individual, cât și organizațional. Este nevoie de consistență și de perseverență în acest demers, iar tema Zilei Mondiale a Apei din acest an este «accelerarea schimbărilor», completată de sloganul «Fă schimbarea pe care tu ți-ai dori să o vezi în lume», un mesaj pe care și noi l-am susținut de-a lungul anilor în cadrul campaniilor dezvoltate sub umbrela Alege Asumat un Oraș Curat. BAT și-a asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun pentru consumatori și pentru societate atât prin îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate asumate la nivel de business, către care facem pași decisivi, precum și prin campanii privind responsabilitatea alegerilor individuale,” a declarat Ileana Dumitru, Director juridic și relații publice, Aria Europa Centrală și de Sud din cadrul BAT.
În 2020, BAT a anunțat asumarea unor obiective ambițioase privind reducerea impactului afacerii asupra sănătății, atingerea excelenței în protejarea mediului, dezvoltarea unui impact social pozitiv și reiterarea angajamentului pentru politici comerciale corecte și responsabile. Țintele de atingere a obiectivelor includ 50 de milioane de consumatori ale produselor BAT care nu ard până în 2030; zero emisii de dioxid de carbon la nivelul întregului lanț valoric până în 2050; 100% energie regenerabilă până în 2030.
În ceea ce privește managementul apei folosite, BAT își propune ca până în 2025:
• o reducere de 35% a apei extrase față de valoarea de referință din 2017;
• 100% dintre centrele proprii de producție să fie certificate de către Alliance for Water Steardship (AWS) – această certificare independentă recunoscută la nivel mondial va contribui la validarea utilizării sustenabile a apei de către BAT;
• reciclarea a 30% din volumul de apă folosită.
Eforturile și angajamentul BAT față de standarde înalte de sustenabilitate au fost recunoscute de instituții independente de prestigiu. Printre acestea se numără includerea companei în Dow Jones Sustainability Index pentru 21 de ani consecutiv (BAT fiind singura companie de tutun listată în prestigiosul World Index în 2022, fiind clasată între primele 3% companii evaluate), un rating MSCI BBB și nivelul CDP A List.
Despre BAT în România
• BAT, cel mai mare jucător de pe piața tutunului din România, a generat un impact de peste 125 de miliarde de euro în economie în primii 25 de ani de prezență pe piața locală. Din această sumă, circa 24 de miliarde de euro reprezintă contribuție directă la bugetul de stat, sub formă de taxe și accize
• În 2020, compania a devenit cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu o contribuție de peste 9.6 miliarde de lei sub formă de taxe și accize.
• BAT a pastrat această poziție și în 2021, plătind circa 11 miliarde de lei la bugetul statului
• BAT este liderul pieței tutunului din România, cu o cotă de peste 50%
• BAT are peste 3.000 de angajați și creează alte 30.000 de locuri de muncă pe lanțul de distribuție și aprovizionare.
• BAT a lansat în România în 2019 campania Alege asumat un oraș curat, o campanie de informare a consumatorilor privind gestionarea responsabilă a deșeurilor și utilizarea responsabilă a resurselor, cu scopul de a atrage atenția asupra gesturilor simple pe care fiecare dintre noi le poate face pentru protejarea mediului și a comunității.
Despre BAT la nivel global
BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătății, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulți o gamă variată de produse cu risc redus*.
Compania continuă să susțină clar că țigările cauzează riscuri majore la adresa sănătății și că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunțarea la fumat. BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternative cu risc redus dovedit științific*. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transformă într-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrată cu adevărat pe consumatori.
Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului până în 2030 și de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2024. BAT și-a stabilit o serie de obiective ambițioase de sustenabilitate, precum neutralitatea emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 și 2 până în 2030, eliminarea utilizării plasticului de unică folosință non-necesar și realizarea tuturor ambalajelor din plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil până în 2025.
BAT are peste 50.000 de angajați. Grupul BAT a generat venituri de 27,65 miliarde de lire sterline în 2022 și un profit din operațiuni de 10,52 miliarde lire sterline.
Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de țigarete și o categorie tot mai largă de produse cu risc redus* din tutun și nicotină, precum și produse tradiționale din tutun care nu implică arderea tutunului. Între acestea se numără țigări electronice, produse de încălzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotină pentru uz oral fără tutun, precum și produse orale tradiționale, cum ar fi snus și snuff umed. În 2022, 22,5 milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implică arderea tutunului, o creștere de 4,2 milioane față de anul precedent.
Stirile Zilei
Au aparut cartofii noi in piele din Bucuresti, dar au preturi absolut nesimtite

Deși iarna încă nu se dă dusă de peste tot, în unele ferme agricole primii cartofi extratimpurii au fost deja recoltați și sunt pregătiți de vânzare. Prețul însă este neașteptat de mare la cei care vând en-gros, ceea ce va face ca pe tarabe să ajungă și mai scump.
Gelu Firan, unul dintre fermierii din Călăraşi – Dolj care cultivă cartofi de când se ştie, spune că de 10 ani pune cartofii în solarii, ca să poată ieşi cu ei pe piaţă mult mai devreme decât ceilalţi producători, pentru obţine şi un preţ bun.
„Azi este prima zi în care recoltăm și sperăm că prețul bun ne va aduce profit. Avem cam o tonă. Am recoltat mai devreme ca anul trecut cu două săptămâni, pentru că ne-a ajutat vremea bună”, spune producătorul Gelu Firan, pentru Gândul.
La vânzătorii en-gros, prețul cartofilor noi este de 30 de lei, ceea ce înseamnă că pe tarabă ar putea ajunge la 25, chiar 30 de lei.
Alți fermieri spun că vor ieși cu cartofii noi pe piață peste trei săptămâni și atunci prețul va fi de 15 lei.
Localitatea este renumită pentru producătorii de cartofi. Comuna Călăraşi are o suprafaţă de 250 de hectare cu cartofi, timpurii şi extratimpurii, şi 10 hectare la solarii, mai arată aceeași sursă.
Comuna Călăraşi din Dolj produce peste 300 de tone de cartofi. Peste 150 de fermieri fac parte din cooperativa înființată în urmă cu doi ani, prin care cartofii româneşti vor ajunge în supermarketurile din România, dar şi la export, în Polonia.
Stirile Zilei
VIDEO-Carne din plastic vanduta intr-un supermarket din Bucuresti

Carne de plastic comercializată într-un supermarket din București, conform unei filmări devenită virală pe rețelele de socializare. O femeie, bucătar de meserie, s-a adresat personalului dintr-un magazin după ce a cumpărat o caserolă în care conținutul ar fi fost reprezentat de carne…din plastic. Conform filmării făcute publice anul trecut, același conținut l-ar avea și alte caserole din respectivul magazin, scrie agrointel.ro.
O femeie din București a rămas șocată când a găsit carne din plastic în produsul achiziționat de la un supermarket cunoscut din Capitală. Aceasta s-a adresat personalului operatorului comercial, însă angajatele respective nu au putut oferi o explicație. Ca răspuns la postarea femeii, utilizatorii de social media s-au plâns că lipsa promovării agriculturii românești a dus la astfel de incidente.
Carne din plastic pentru consumatorii români
O clientă a unui supermarket din București, bucătăreasă de meserie, a observat nereguli la carnea cumpărată din magazin și întors în locație, unde a filmat dialogul cu angajații.
Imaginile în care bucătăreasa le-a sesizat angajaților de la lanțul de magazine că produsele din carne conțin plastic au fost distribuite pe Facebook și au devenit virale.
Se pare că soțul femeii ar fi achiziționat două caserole de carne, una de porc și o alta de vită, iar cea de vită nu mirosea și nici nu putea să fie gătită. Ce ar fi mai grav, este faptul că produsele făcute din plastic (carnea de vită) erau destinate preparării pentru petrecerea unor copii.
Angajații supermarketului au fost confuzi inițial, însă după ce femeia a deschis și altă caserolă de carne de vită în fața acestora, au spus doar că nu răspund de conținut. „Carnea aceasta vine ambalată”, a dat din umeri personalul magazinului.
Angajații supermarketului i-au dat dreptate femeii, iar apoi și-au dat seama că au fost filmați și au rugat-o pe aceasta să șteargă clipul.
Clipul ar fi fost făcut anul trecut, însă imaginile au devenit virale abia acum, iar tot mai mulți internauți se întreabă despre ce lanț de magazine este vorba.
Un producător local a atras de asemenea mai multe aprecieri după ce a adăugat următorul comentariu: „Nu vă mai place carnea și brânza de la țărani, vă pute!”.
Părerea generală a celor care au vizionat clipul cu pricina a fost că produsele naturale și sigure pentru consum nu mai sunt accesibile populației din cauza agriculturii autohtone care este dată la o parte de marile corporații.
- Bucuresti3 săptămâni in urma
Jurnalistii englezi, uimiti de ce au gasit in Piata Obor din Capitala: Nici in Londra nu vezi asa ceva!
- Stirile Zilei3 săptămâni in urma
VIDEO-Carne din plastic vanduta intr-un supermarket din Bucuresti
- Bucuresti3 săptămâni in urma
Incident socant pe Aeroportul Otopeni: O femeie cu un copil in brate a incercat sa se agate de un avion la decolare!
- Politica3 săptămâni in urma
După celebra sârmă, Gabriela Firea se face de râs cu șurubul. Internauți: Nu știe două boabe de engleză!
- Politica4 săptămâni in urma
Sondaj la nivelul Bucurestiului: Cine ar vota bucurestenii daca duminica ar avea loc alegeri
- Opinii3 săptămâni in urma
Dan Motreanu, favorit sa preia sefia PNL Bucuresti
- Transport4 săptămâni in urma
O tanara din Bucuresti a fost implicata in doua accidente in doua zile
- Cultura3 săptămâni in urma
Pe 1 martie începe construcția Grivița 53, primul teatru din România care se naște de la zero prin efortul și implicarea comunității