Asociaţia Iniţiativa Prelungirea Ghencea a postat pe pagina proprie de Facebook schiţe cu proiectul lărgirii celei mai aglomerare artere din sud – vestul Capitalei, în valoare de peste jumătate de miliard de lei. Lucrările ar trebui să dureze doi ani, iar la finalul acestora locuitorii din zonă vor beneficia şi de linie de tramvai.
Consilierii generali au aprobat în şedinţa de miercuri, 26 septembrie, indicatorii tehnico – economici actualizaţi ai proiectului Primăriei Municipiului Bucureşti „Penetraţie Prelungirea Ghencea-Domneşti şi Supralărgire Bulevardul Ghencea între str. Braşov şi terminal tramvai 41”.
Conform noilor indicatori care includ construirea unei linii de tramvai, extinderea arterei din sud-vestul Capitalei va costa 558,66 milioane de lei iar perioada de execuţie a lucrărilor va fi de doi ani.
Studiul de Fezabilitate pentru lărgire a fost actualizat de către Compania Municipală Dezvoltare Durabilă.

Cerințele PMB sunt ca noua arteră să aibă câte două benzi pe sens, linie de tramvai în zona mediană, piste de biciclete, trotuare cu o lățime de 6 m, spații verzi între trotuar și partea carosabilă (3m), să fie reamenajate toate intersecțiile cu drumurile laterale și semaforizate cele cu străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei.

În total, proiectul include construirea a 20 de peroane de tramvai, 24 de staţii de autobuz şi trei pasaje pietonale.
Acesta mai prevede realizarea unui nod intermodal de transport (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) și o parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă până la 500 de locuri într-o dezvoltare ulterioară.
Parcarea de tip Park & Ride va fi lângă viitorul Pasaj Domneşti, la capătul tramvaiului, chiar înainte de bariera actuală, explică reprezentanţii Asociaţiei Prelungirea Ghencea pe pagina proprie de Facebook.


Sursa: economica.net

<
Transparenta face diferenta