Intra in contact cu noi

Transport

Experiment Digi24: In Bucuresti ajungi mai repede pe jos decat cu metroul!

Publicat cu

pe

Investiţii în transport de miliarde concurate cu mersul pe jos. Trenul de metrou dintre două staţii recent inaugurate în Capitală merge mai încet decât un călător care parcurge aceeaşi distanţă la suprafaţă în pas alergător. Pare greu de crezut, dar am făcut un experiment, iar reporterul Digi24 Cătălin Bălan ne demonstrează cum e posibil.
Metroul bucureştean se mişcă greu nu doar în privinţa investiţiilor, ci şi a timpului de deplasare.
A fost nevoie de cinci ani şi 1,5 miliarde de euro pentru construcţia staţiilor de metrou Laminorului şi Străuleşti. Însă, cei doi kilometri de cale ferată subterană dau multe bătăi de cap.
Călătoria spre cele două staţii noi este întreruptă în staţia Parc Bazilescu. Aici, călătorii trebuie să coboare şi să aştepte următorul tren. Această distanţă poate fi parcursă, la fel de bine, pe jos.

Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Am intrat în staţia Bazilescu. Trenul staţionează aici, în medie opt minute. Haideţi să vedem dacă facem în acest interval de timp, distanţa pe jos, până la staţia următoare.”
În întrecerea cu metroul nu am vrut să furăm startul, ci am pornit de la mijlocul trenului spre ieşire. Cu tot cu minusurile acestei curse: vestimentaţia reporterului nu era potrivită pentru jogging, iar condiţia fizică lasă şi ea de dorit.
Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Drumul este plin de obstacole, să ştiţi! Iată-le!”
Lucrările la suprafaţă nu au fost terminate în acelaşi timp cu staţiile din subteran, însă nici acest lucru nu a fost o piedică pentru a intra în staţia Laminorului.
Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Iată şi metroul! V-am spus că ajungem înaintea lui! Colegul meu este în capătul peronului!”
Cătălin Bălan, reporter Digi24: „- Am ajuns înaintea ta! Am alergat puţin, dar am ajuns înainte! Cât timp ai făcut?”
– „Opt minute!”
– „Aşadar, în opt minute a ajuns metroul, am ajuns ceva mai devreme, în 7 minute şi ceva, cu tot cu scările de acces pe care le-am trecut şi cu tot cu cartela pe care am validat-o. Aşadar, ar fi un mijloc de transport mai rapid propriile picioare decât metroul, cel puţin în acest caz.”
Metrorex confirmă timpul de aşteptare în staţia Parc Bazilescu: „Până la darea în funcţiune a Depoului Străuleşti şi a terminalului Park & Ride, aferente tronsonului Străuleşti-Parc Bazilescu, circulaţia trenurilor de metrou se poate face pentru cele două staţii noi cu trenuri care vor circula în sistem pendulă, la interval de 8 minute.”
Ion Rădoi, sindicalist Metrorex: „La ora actuală trenul circulă la cale liberă, asta înseamnă că se comandă de la o staţie la alta fără să se folosească instalaţia electronică.”
Pentru remedierea întârzierilor, angajaţii Metrorex spun că nu există un termen fix.
Ion Rădoi, sindicalist Metrorex: „Instalaţiile respective, pornind de la circuite de cale, de la punerea în funcţiune a semnalelor, a macazurilor în sistem automat, a tot ceea ce înseamnă instalaţie, este o problemă de timp.”
Ar fi nevoie de 140 de angajaţi în plus pentru cele două staţii, la care se adaugă alţi 340 de angajaţi pentru magistrala de metrou care ajunge în drumul Taberei.

Continua sa citesti
Reclama
Click pentru comentarii

Notice: Undefined variable: user_ID in /home/bucur3sti/domains/bucurestiul.ro/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 49

Trebuie să fii autentificat pentru a posta un comentariu Conecteaza-te

Lasa un raspuns

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat cu

pe

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Reclama

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Reclama
Continua sa citesti

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat cu

pe

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Reclama

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continua sa citesti

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat cu

pe

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continua sa citesti

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro