Elevii de Bucuresti umiliti la cozi uriase pentru abonamente reduse la transportul in comun

Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI) solicită Metrorex şi Ministerului Transporturilor ca elevii să îşi poată achiziţiona abonamente reduse din toate punctele de vânzare disponibile, pe întreaga durată a programului de lucru. În prezent, abonamentele pot fi cumpărate doar din 11 staţii, unde elevii sunt nevoiţi să stea peste o oră la coadă, relatează News.ro.
Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI) solicită Metrorex şi Ministerului Transporturilor ca elevii să îşi poată achiziţiona abonamente reduse din toate punctele de vânzare disponibile, pe întreaga durată a programului de lucru. În acest moment, elevii îşi pot cumpăra abonamentele doar din 11 staţii, multe dintre acestea, precum Eroilor, Univesitate, Piata Victoriei, Politehnica, Nicolae Grigorescu, Apărătorii Patriei, având un program de doar câteva ore, se arată într-un comunicat de presă transmis, miercuri, de asociaţie.
Reprezentanţii AEBI spun că au primit numeroase sesizări de la elevii bucureşteni în ultimele trei zile, după ce aceştia au fost nevoiţi să stea la cozi imense, de peste o oră, pentru a beneficia de abonamentele reduse.
„Această problemă este cauzată de decizia Metrorex ca de la începutul vacanţei şcolare şi până duminică, 6 ianuarie, abonamentele reduse să poată fi achiziţionate doar din trei staţii (Piaţa Unirii 1 şi 2, precum şi Piaţa Romană). Astfel, odată cu revenirea la programul normal, elevii şi studenţii s-au îmbulzit la ghişee, ceea ce a condus la situaţia reclamată”, arată reprezentanţii elevilor.
Aceştia „solicită imperios” să îşi poată face abonamente reduse în toate punctele de vânzare deţinute de Metrorex, spunând că situaţia actuală îngrădeşte în mod ilegal exercitarea dreptului prevăzut de art. 84, alin. (1) din Legea educaţiei nr. 1/2011, acesta devenind ineficace pentru beneficiarii săi.
„În urma sesizărilor primite, împreună cu colegii din asociaţie, am încercat să ne facem abonamente la ghişeele speciale. Ne-am plimbat de la un ghişeu la altul în speranţa că vom reuşi să ne facem abonamentele mai repede, dar am ajuns să stăm la cozi care începeau chiar din afara gurii de metrou. De asemenea, considerăm că respectul faţă de călători presupune asigurarea unor servicii optime şi eficiente pentru toate categoriile de consumatori”, a declarat Anne-Marie-Bianca Arcidiacono, preşedintele Asociaţiei Elevilor din Bucureşti şi Ilfov.

<

Sursa: news.ro