Tentativele de scam care vizează cumpărătorii români continuă să se folosească de imaginea unor retaileri sau magazine online cu popularitate în România.

<

Acum a fost lansat avertismentul asupra unei înșelătorii care vizează clienții Mega Image, după ce la începutul lunii clienții Kaufland sau Ikea, dar și Adidas sau Lidl au fost victime ale acestei tip de înșelătorii.

Utilizatorii sunt informați de posibilitatea de a câștiga un „Voucher GRATUIT 2.500 Lei pentru a sărbători cea de-a 90-a aniversare”, iar propagarea scam-urilor este tot prin intermediul aplicației de mesagerie WhatsApp.

Utilizatorii primesc mesaje aparent „promoționale”, prin care li s-ar oferi posibilitatea de a câștiga vouchere de cumpărături sau chiar produse, în schimbul răspunsului oferit la câteva întrebări. Se recomandă să fie evitată accesarea unor astfel de link-uri și redistribuirea lor. În cazul ofertelor promoționale sau a concursurilor organizate online, trebuie validată existența unor astfel de inițiative pe canalele oficiale ale companiilor implicate (webiste, canale oficiale de social media). Este recomandată și citirea cu atenție a instrucțiunilor oferite, ortografie sau corectitudinea gramaticală a textului. În cazurile prezentate, mesajul este unul extrem de prost redactat în limba română, unul evident tradus automat din alte limbi.

Transparenta face diferenta