Metrorex vrea să introducă abonamente lunare la parcarea de la Străulești, unde parchează doar 19 mașini pe zi, în medie, susțin reprezentanții instituției. Nu s-a stabilit un preț pentru abonament, însă, Ion Rădoi, lider de sindicat, susține că nu ar trebui să fie mai mare de 35 de lei lunar.

<
Reprezentanții Metrorex au precizat, pentru MEDIAFAX, că instituția lucrează în prezent la un proiect de introducere a abonamentelor lunare la parcarea de la Străulești. În prezent, în acest terminal, deschis în urmă cu două luni, parchează doar 19 mașini pe zi, în medie, în condițiile în care construcția are aproape 700 de locuri.
Prețul pentru parcare este de 1 leu pe oră, însă cei care vin din afara Bucureștiului și vor să parcheze mașina acolo spun că pentru o zi de parcare plătesc chiar și 12-13 lei.
Cei de la Metrorex spun că nu au stabilit încă un preț pentru abonamentul lunar, însă, Ion Rădoi, liderul de sindicat de la metrou spune că acesta nu ar trebui să fie mai mult de 35 de lei pe zi, adică 50% din valoarea unui abonament pentru călătoria cu metroul.
„Dacă ținem cont de prețul din București este puțin (un leu pe oră – n.r.), dar dacă ținem cont de faptul că oamenii care parchează acolo trebuie să-și lase mașinile pentru o zi, este mult, mai ales pentru cei care nu au un venit ridicat. Părerea mea este că piața va regla acest preț. Cred că dacă ne raportăm la circulația cu metroul, prețul parcării nu poate să depășească mai mult de 50% dintr-un abonament lunar la metrou. Adică ar trebui început cu aproximativ 35 de lei, pentru că acolo avem angajați și salariați pentru întreținere, și acolo trebuie să se justifice investiția. Trebuie să începem de jos, decât să stea goală această parcare. Riscăm să nu folosim acest terminal” a declarat pentru MEDIAFAX Ion Rădoi, liderul sindicaliștilor de la metrou.
Inaugurat în urmă cu două luni, Terminalul Multimodal de la Străulești, construit de Metrorex cu peste 320 de milioane de lei din bugetul statului, nu își găsește momentat utilitatea. Potrivit Metrorex, numărul mediu de mașini parcate pe zi este de 19, astfel că mega-construcția este în prezent inutilă.
Terminalul multimodal are un regim de înălţime P+3 etaje, iar alcătuirea cuprinde un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de aşteptare pentru călătorii transportului public orăşenesc şi interurban, precum şi autogară cu 11 locuri de parcare. Acesta este dotat cu lifturi de acces în parcajul suprateran, precum şi cu acces direct către staţia de metrou Străuleşti, prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile şi luminatoare ce oferă lumină naturală.
Depoul Străuleşti are o suprafaţă de 11.000 de metri pătraţi şi 13 linii, unde pot fi garate sau reparate, în acelaşi timp, şapte trenuri. În cadrul aceluiaşi proiect au fost amenajate spaţii verzi adiacente drumurilor de acces, dar şi un teren de sport. În cadrul depoului au fost prevăzute spaţiile necesare atelierelor de întreţinere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumină naturală, precum şi dotările şi echipamentele tehnice necesare (strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, staţie de spălare, etc.).
„Scopul construcţiei primului Terminal Multimodal din Bucureşti a fost acela de a îmbunătăţi condiţiile de mediu prin reducerea poluării şi decongestionarea traficului din capitală. Astfel, autovehiculele ce intră în capitală vor putea utiliza parcarea, pasagerii având acces direct şi rapid la transportul public orăşenesc (subteran şi suprateran) şi interurban pentru destinatiile din afara capitalei. Taxa de parcare este de 1 leu pe oră”, anunțau, în noiembrie, reprezentanții Metrorex.
Transparenta face diferenta