Connect with us

Bani

De la ecranuri LED prin oras pana la acvarii! Pe ce se duc sutele de milioane pe care Gabriela Firea le pompeaza in firmele tot de ea infiintate?

Publicat

on

Consilierii generali au aprobat marţi seară proiectele de hotărâre privind majorarea capitalului social cu peste 272 de milioane de lei de la bugetul local la 18 dintre companiile municipale, banii urmând să fie folosiţi pentru achiziţionarea de diverse echipamente, mijloace de transport, autovehicule 4×4, aparatură performantă, utilaje, sute de ecrane LED ce vor fi montate prin oraş, dar şi pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru construirea unui acvariu. Grupul PNL estimează că anul viitor companiile vor primi aproximativ jumătate din bugetul Capitalei.
Capitalizarea companiilor înseamnă, în primul rând, garanţia că imediat după sărbători acestea îşi vor desfăşura activitatea în sensul oferirii de servicii de calitate pentru cetăţeni, la tarife reduse. Am observat că sunt persoane că de ce aceste companii se vor dota. Trebuie să se doteze, ca să funcţioneze. Şi tarifele pe care noi toţi le-am plătit până acum pentru companii private privilegiate”, a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea, la începutul şedinţei de consiliu.
Grupul PNL estimează că anul viito companiile vor primi aproximativ jumătate din bugetul oraşului.
„Dacă anul acesta le-au dat peste 20 la sută, anul acesta fiind anul de început, ne aşteptăm să meargă către companii aproximativ jumătate din bugetul primăriei, undeva la peste 500 de milioane de euro”, spune consilierul PNL Ciprian Ciucu.
La rândul său, consilierul PNL Cătălin Deaconescu spune că aceste majorări de capital nu au logică, având în vedere că anul se apropie de final şi nu mai există timp pentru a cheltui sumele de bani.
„Aceste companii sunt campionii atribuirilor directe pe final de an, îşi cumpără laptopuri, telefoane de ultimă generaţie, închiriază sedii şi aşa mai departe. Sunt foarte multe lucruri aberante aici. De exemplu, Compania Voluntariat îşi cumpără şi sediu şi teren. Ce face cu terenul nu este foarte clar. Compania Sportul pentru Toţi vrea să cheltuiască 1 milion de euro pentru muzeul fotbalului. Ce legătură are asta cu obiectivul de activitate al companiei? (…) L-am întrebat ieri (luni, n.r.) în comisie pe directorul Companiei Medicala ce face cu cei 200.000 de lei pentru bunuri şi servicii, ce cumpără cu ei, că mai sunt nouă zile şi se închide anul. Mi-a spus că nu contează, să-i aprobăm, că va vedea el ce se va cumpăra. Cum poate să cheltuiască 159.000 de lei pentru salarii până la sfârşitul anului, că nu are niciun angajat? Nu am primit niciun răspuns”, a explicat Cătălin Deaconescu.
Majorările de capital ar uma să se facă, astfel, la companiile municipale Dezvoltare Durabilă (cu 15 milioane lei), Consolidări (17,23 milioane lei), Străzi, Poduri şi Pasaje (50,13 milioane de lei), Parking (20 de milioane de lei), Managementul Traficului (3,87 milioane de lei), Parcuri şi Grădini (10 milioane de lei), Agrement (1,16 milioane de lei), Tehnologia Informaţiei (3,57 milioane de lei), Publicitate şi Afişaj (9,6 milioane de lei), Pază şi Securitate (11,2 milioane de lei), Iluminat Public (5,51 milioane de lei), Imobiliara (56,78 milioane de lei), Întreţinerea Arborilor şi Spaţiului Verde (9,631 milioane de lei), Protecţie Civilă şi Voluntariat (11,36 milioane de lei), Eco Igienizare (6 milioane de lei), Trustul de Clădiri Metropolitane (25,24 milioane de lei), Service Ciclop (9,96 milioane de lei) şi Medicala (6 milioane de lei).
Cu noua majorare de capital, compania municipală Dezvoltare Durabilă ar avea un capital social de peste 18,3 milioane de lei, Consolidări – 36,7 milioane de lei, Străzi, Poduri şi Pasaje – 70,13 milioane de lei, Parking – 24 de milioane de lei, Managementul Traficului – aproape 15 milioane de lei, Parcuri şi Grădini – 30,12 milioane de lei, Agrement – aproape 1,5 milioane de lei, Tehnologia Informaţiei – 4,65 de milioane de lei, Publicitate şi Afişaj – 10,2 milioane de lei, Pază şi Securitate – 18,24 de milioane de lei, Iluminat Public – 9,9 milioane de lei, Imobiliara – 57,13 milioane de lei, Întreţinerea Arborilor şi Spaţiului Verde – peste 13,92 milioane de lei, Protecţie Civilă şi Voluntariat – 19,5 milioane de lei, Eco Igienizare – 10,43 milioane de lei, Trustul de Clădiri Metropolitane – 13,24 milioane de lei, Service Ciclop – 11,57 milioane de lei) şi Medicala – 6 milioane de lei.
Compania Municipală Dezvoltare Durabilă SA îşi propune să cumpere, cu această majorare de capital, un spaţiu pentru sediu sau să amenajeze şi să utileze unul, în timp ce Compania Municipală Consolidări SA intenţionează să cumpere birouri, dormitoare, duşuri, bucătării, toalete, panouri, garduri şi schele pentru şantier şi autoutilitare.
Compania Municipală Managementul Traficului SA vrea să cumpere diverse sisteme şi aparate, echipamente industrale, pachet de licenţă software, aparate de sudură, semiremorcă sau autoutilitare.
La rândul ei, Compania Municipală Parcuri şi Grădini SA vrea să cumpere tomograf pentru arbori, tractoare, generatoare, ateliere mecanice mobile, remorci, drujbe şi alte unelte. De altfel, Compania Municipală Agrement SA vrea să aloce 850.000 de lei pentru realizarea unui studi de fezabilitate în vederea construirii unui acvariu, pe lângă achiziţia de caculatoare, telefoane şi licenţe pentru windows, office şi antivirus. Compania Municipală Tehnologia Informaţiei ar urma să folosească majorarea de capital pentru achiziţionarea de echipamente hardware, licenţe, mobilier, echipamente de telecomunicaţii, videoproiectoare, autoutilitare, două autoturisme 4×4, patru autoturisme berlină şi staţii de emisie-recepţie.
În ceea ce priveşte Compania Municipală Publicitate şi Afişaj, aceasta ar urma să cheltuie 8,76 de milioane de lei pe 600 de ecrane LED outdoor modular cu suport (1 buc. – 14.600 de lei), două autoturisme, autoutilitare, sisteme software grafică şi aparate foto profesionale.
Compania Municipală Protecţie Civilă şi Voluntariat va investi într-un teren pentru centrul de instruire de 4,7 hectare (3,6 milioane de lei), o clădire pentru cursuri (5 milioane de lei), o sală pentru pregătirea fizică (1,6 milioane de lei), precum şi infrastructura necesară (1,04 milioane de lei). De asemenea, banii din majorarea de capital social la Compania Eco Igienizare vor fi folosiţi, printre altele, pentru cumpărarea a 26 de maşini Dacia Dokker, alte două Duster, 16 Dacia Logan şi 12 autoutilitare Volksvagen T6, preum şi opt computere portabile, un microbuz, şase freze pentru zăpadă, patru sisteme de supraveghere, şase aparate de spălat cu presiune şi cinci maşini de spălat.
CGMB a aprobat, în 11 aprilie, înfiinţarea următoarelor firme: Compania Municipală Tehnologia Informaţiei Bucureşti SA, Compania Municipală Sport Pentru Toţi SA, Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti SA, Compania Municipală Publicitate şi Afişaj Bucureşti SA, Compania Municipală Pază şi Securitate Bucureşti SA, Compania Municipală Iluminat Public Bucureşti SA, Compania Municipală Imobiliară Bucureşti SA, Compania Municipală Întreţinerea Arborilor şi Spaţiului Verde Bucureşti SA, Compania Municipală Protecţie Civică şi Voluntariat Bucureşti SA şi Compania Municipală Eco Igienizare Bucureşti SA.
Consilierii au aprobat, în şedinţa de consiliu din 29 martie, înfiinţarea firmelor: Compania Municipală Dezvoltare Durabilă Bucureşti SA, Compania Municipală Energetică Bucureşti SA, Compania Municipală Consolidări SA, Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti SA, Compania Municipală Parking Bucureşti SA, Compania Municipală Managementul Traficului Bucureşti SA, Compania Municipală Medicală Bucureşti SA, Compania Municipală Turistică Bucureşti SA, Compania Municipală Parcuri şi Grădini Bucureşti SA şi Compania Municipală Agrement Bucureşti SA.
De asemenea, proiectul privind înfiinţarea Trustului de Clădiri Metropolitane Bucureşti SA a fost aprobat în şedinţa CGMB din 30 ianuarie.
Firmele Primăriei Capitalei au ca acţionar majoritar Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Acestea au ca activităţi dispecerizarea transportului de persoane în regim de taxi, producerea şi furnizarea energiei electrice şi termice, iluminatul public, administrarea şi dezvoltarea infrastructurii spitaliceşti, servicii în tehnologia informaţiilor, promovarea Bucureştiului ca destinaţie turistică, administrarea parcurilor şi grădinilor publice, administrarea spaţiilor publicitare, întreţinerea arborilor situaţi pe spaţiile verzi publice din Capitală, paza obiectivelor care aparţin Primăriei Municipiului Bucureşti, consolidarea clădirilor cu risc seismic, coordonarea şi consultanţa proiectelor de infrastructură mare ale Capitalei, gestionarea fondul imobiliar al oraşului, administrarea drumurilor, administrarea parcărilor publice, managementul sistemelor integrate de trafic, precum şi activităţi de voluntariat, construcţia de locuinţe sociale şi activităţi de dezinsecţie şi deratizare.
Primăria Capitalei a desfăşurat un târg de joburi pentru a angaja în aceste firme, la sfârşitul lunii trecute, municipalitatea anunţând că peste 20.000 şi-au depus CV-urile. Edilul spunea atunci că este în căutarea unor „oameni competenţi” – atât cu studii superioare, cât şi cu studii medii şi că înfiinţarea Holdingului Municipal – care cuprinde 22 de societăţi – reprezintă viziunea ei despre administraţie.
Sursa: economica.net

Bani

Superbet România a lansat Innovators Arena, un nou program care încurajează inovația și spiritul intraprenorial

Publicat

on

Superbet a lansat prima ediție a evenimentului Innovators Arena, un program-pilot inovator, dezvoltat în România, care urmărește să dezvolte cultura intraprenorială din cadrul organizației și să încurajeze creativitatea în rândul angajaților săi. Inspirat din formate internaționale celebre precum „Dragon’s Den”, „Shark Tank” sau „Imperiul Leilor”, această inițiativă își propune să aducă în prim-plan idei cu potențial real de implementare.

Având o abordare dinamică, deschisă oricărui angajat din cadrul companiei, Innovators Arena reprezintă mai mult decât o competiție internă de idei – este o rampă de lansare pentru angajații care își doresc să devină intraprenori. În acest sens, programul creează un cadru structurat în care inițiativa, gândirea strategică și spiritul de inovare sunt recunoscute, susținute și, cel mai important, transformate în proiecte concrete.
„Innovators Arena este despre puterea ideilor și curajul de a le transforma în realitate, acestea fiind atitudini pe care le încurajăm și le recompensăm în cultura noastră organizațională. Această inițiativă este un exemplu concret al modului în care valorile care definesc Superbet – performanță, creativitate și responsabilitate – se transformă în acțiuni și oportunități reale pentru colegii noștri”, a declarat Adam Lamentowicz, Chief Commercial Officer CEE, Superbet.

Advertisement

Bilanțul primei ediții Innovators Arena
Pe parcursul fazei inițiale a programului, au fost depuse propuneri care acoperă o gamă largă de domenii – de la optimizarea proceselor interne, la îmbunătățirea experienței oferite clienților sau identificarea unor noi direcții comerciale. Aceste idei au venit din multiple departamente și au reflectat o înțelegere clară a valorilor Superbet, dar și a strategiei de dezvoltare sustenabilă a modelului de business.

După o selecție riguroasă, realizată de un juriu format din patru lideri de business ai companiei, au fost selectați șase finaliști care au participat la finala Innovators Arena, unde au avut oportunitatea de a-și susține proiectele, live, în fața juriului, concurând pentru a deveni primul intraprenor recunoscut oficial în cadrul Superbet. Premiul cel mare a inclus un buget de implementare pentru proiectul câștigător, precum și un bonus financiar pentru angajatul care a propus ideea votată de juriu. De asemenea, locurile doi și trei din cadrul competiției au fost recompensate cu vizite de lucru la partenerii strategici Superbet și invitații VIP la conferințe de tehnologie din România.

„Suntem mândri de entuziasmul cu care a fost primit Innovators Arena de către colegii noștri. Fiind parte din juriu, pot afirma cu certitudine că finaliștii au demonstrat nu doar creativitate, ci și o perspectivă coerentă a impactului pe care ideile lor îl pot avea asupra businessului, produselor digitale din portofoliul companiei sau a experienței imersive oferite clienților Superbet”, menționează Andrei Popa, VP Online, Superbet.

O finală ca un show TV, transmisă live din București
Finala Innovators Arena a fost filmată în sediul Superbet Group din București, și transmisă live în cadrul unei producții interne care a fost vizionată în toate birourile Grupului, precum cele din Rio de Janeiro (Brazilia), Londra (Marea Britanie), Varșovia (Polonia), Aalst (Belgia) și Belgrad (Serbia). Rezultatul a fost o experiență demnă de un show televizat – plină de emoție, competiție și surprize.
Cei șase finaliști au prezentat ideile în fața unui juriu format din lideri cu o vastă și diversificată experiență în business:
• Paul Neagoe – VP Product, Player
• Andrei Popa – VP Online
• Phil Mitchelson – VP Growth Marketing
• Julia Hedley – Group Finance Director
În urma prezentărilor și a deliberărilor juriului, câștigătorul a fost desemnat Bogdan Negrilă, Customer Insights Specialist, podiumul fiind completat de către Șandor Pall, Senior Product Manager și Iulian Vâlvoiu, Senior Digital Growth Manager.

Un viitor promițător pentru Innovators Arena
Datorită succesului și entuziasmului generat de această ediție pilot, desfășurată în România, Superbet analizează deja extinderea programului la nivel de Grup, începând cu următorul sezon. Această direcție reflectă angajamentul companiei de a încurajara inițiativele venite din cadrul echipelor interne și de a construi un mediu de lucru în care inovația și inițiativa sunt apreciate și recompensate.
Într-un cadru dinamic și competitiv, unde adaptabilitatea și inovația sunt esențiale, Superbet demonstrează că cele mai valoroase resurse sunt oamenii din cadrul organizației și ideile acestora, construind un cadru propice pentru implementarea unor inițiative valoroase, care vor avea un impact real în business.

Advertisement

Superbet este o companie de tehnologie și divertisment fondată în 2008, cu misiunea de a oferi o experiență imersivă de divertisment, în sport și gaming, pentru milioane de clienți din întreaga lume.
Grupul este prezent în 12 țări, având piețe comerciale în Brazilia, România, Belgia, Polonia și Serbia, precum și centre de tehnologie și inovare de produs în Croația, România și Spania.
În 2019, Superbet a obținut o investiție strategică de 175 de milioane de euro de la Blackstone Inc., cel mai mare fond privat de capital din lume, pentru a impulsiona extinderea companiei pe piețele internaționale. În 2025, compania și-a consolidat poziția financiară, semnând un acord de refinanțare în valoare de 1,3 miliarde de euro, cu două dintre cele mai mari fonduri de investiții din lume – Blackstone și HPS Investment Partners, deschizând astfel noi oportunități de creștere globală accelerată.
Ca lider în conformitate și bune practici, Grupul Superbet este membru al Asociației Internaționale pentru Integritatea Pariurilor (IBIA) și al Asociației Europene de Gaming și Betting (EGBA).

Continue Reading

Bani

75% din contrabanda cu tigari se face in sudul Romaniei!

Publicat

on

In prima jumatate a anului 2024, autoritatile romane au capturat peste 40 de milioane de tigarete de contrabanda, dintre care peste 75% inregistrate in zona de sud a tarii. Valoarea pe piata neagra a tigaretelor retinute in primele luni ale anului se ridica la peste 40 de milioane de lei, conform datelor centralizate pe platforma www.stopcontrabanda.ro, singurul centralizator in timp real al capturilor de tigarete de contrabanda din Romania.  

In acelasi timp, piata neagra a tigaretelor a crescut la nivelul lunii mai pana la 10,4% din totalul consumului, comparativ cu 9,8% la final de martie, potrivit celui mai recent studiu realizat de compania de cercetare Novel. Acesta este cel mai ridicat nivel al contrabandei din ianuarie 2020, ceea ce releva dinamica intensa a acestui fenomen in specularea conditiilor de instabilitate geopolitica si, implicit, nevoia continua de intensificare a eforturilor de combatere a contrabandei.  Un nivel scazut al traficului ilicit cu tigarete inseamna implicit si venituri mai mari la bugetul de stat.

BAT, cel mai mare jucator de pe piata tutunului din Romania, este si unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat. In 2023, pe fondul unei medii anuale a contrabandei de 8,2%, BAT Romania a avut o contributie totala de 10,8 miliarde lei in accize si taxe la bugetul de stat. Bugetul de stat al Romaniei pierde circa 2 miliarde de lei anual din cauza contrabandei cu tutun, sub forma de accize si taxe care nu au fost incasate.

Advertisement

“Pentru prima data in ultimii 3 ani nivelul contrabandei cu tigari a depasit pragul de 10% din totalul pietei, iar acesta este un semnal serios de alarma privind nevoia de intensificare a eforturilor de monitorizare a traficului ilicit la granitele tarii. In acest context, salutam anuntul Ministerului de Finante privind operationalizarea sistemelor de scanare fixe si mobile in puncte de trecere a frontierei si asumarea ca pana la sfarsitul anului in vamile din Romania sa functioneze deja 9 astfel de dispozitive. 

Cresterea nivelului consumului de produse de pe piata neagra se traduce atat in pierderi majore pentru bugetul statului, cat si intr-un pericol real la adresa sigurantei consumatorilor. De aceea, masurile de combatere a fenomenului traficului ilicit la frontierele tarii trebuie completate de un cadru fiscal stabil, corelat cu puterea de cumparare a consumatorilor si capabil sa asigure predictibilitatea fiscala necesara combaterii contrabandei, care afecteaza direct consumatorii romani, bugetul de stat, dar si companiile platitoare de taxe si angajatii acestora”, declara Ileana Dumitru, Director Afaceri Externe al Ariei Europa de Sud Est, BAT.

Conform Nanny State Index 2023, Romania aplica cele mai mari taxe pentru produsele din tutun raportat la veniturile populatiei si la puterea de cumparare, iar la polul opus, cu cele mai mici niveluri ale taxarii tutunului, se afla tari precum Luxemburg, Austria sau Germania.[2]

Advertisement

Marile capturi de contrabanda, retinute in 2024 in sudul tarii

Cele mai mari capturi de tigarete de contrabanda, reprezentand 75% din totalul capturilor inregistrate pana la nivelul lunii iulie, s-au inregistrat in zona de sud a tarii, pe fondul preturilor la tigari semnificativ mai mici in tarile de la sudul granitelor Romaniei.

Cele mai mari capturi de tigari de contrabanda au fost retinute de autoritatile romane in prima parte a anului in judetele Teleorman (9,9 milioane de tigarete), Dolj (7,2 milioane de tigarete) si Giurgiu (5,3 milioane de tigarete). Si in judetul Caras Severin s-au inregistrat volume semnificative anul acesta, o captura consistenta in urma careia au fost retinute peste 5 milioane de tigarete de contrabanda fiind inregistrata chiar la inceputul lunii iulie.

Advertisement

Romania are 2.000 de km de granita cu tari non-UE, in care pretul tutunului poate fi de pana la trei ori mai mic, iar fiecare container de tigari ilegale inseamna 1 milion de euro profit pentru retelele de contrabanda. Datele despre evolutia capturilor de tigarete de pe teritoriul Romaniei sunt centralizate in timp real pe platforma www.stopcontrabanda.ro, o initiativa BAT care are scopul de a sustine eforturile autoritatilor, prin centralizarea capturilor din intreaga tara, dar si de a informa consumatorii cu privire la efectele contrabandei cu tigari asupra societatii. Campania este desfasurata in parteneriat cu Politia Romana, Politia de Frontiera Romana, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si Autoritatea Vamala Romana. Campania „Stop contrabanda” a fost lansata de BAT in 2017, pentru a crea un punct unic de informare cu privire la contrabanda cu tigari.


Advertisement
Continue Reading

Bani

Perceptiile consumatorilor produselor de vapat reflecta efecte benefice comparativ cu fumatul traditional

Publicat

on

Rezultatele celui mai recent studiu IRES, care reflecta perceptia utilizatorilor de produse cu risc redus* din Romania, arata ca acestia sunt dispusi sa caute alternative la fumat. In plus, consumatorii care au trecut de la fumat la produse care incalzesc tutunul, cum ar fi glo, sau la produse de vapat, afirma ca percep imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste starea fizica si stilul de viata comparativ cu fumatul. Aceasta este a patra editie a studiului privind perceptiile consumatorilor realizat de IRES referitor la produsele care incalzesc tutunul, iar rezultatele intaresc concluziile editiilor precedente. Aceasta editie a studiului a inclus, in premiera, perceptiile consumatorilor asupra trecerii de la fumat la produse de vapat, iar rezultatele reflecta efecte benefice similare.

Fumatorii romani care au trecut complet la produse cu risc redus* au indicat imbunatatiri ale conditiei fizice atunci cand utilizeaza produse care incalzesc tutunul sau de vapat comparativ cu fumatul, anume:

Advertisement
  • 86% dintre utilizatorii de produse care incalzesc tutunul si 83% dintre cei care utilizeaza produse de vapat spun ca acestea ii fac sa tuseasca mai putin comparativ cu fumatul;
  • 76% dintre utilizatorii de produse care incalzesc tutunul si 82% dintre cei care utilizeaza produse de vapat spun ca acestea le pot afecta mai putin dantura comparativ cu fumatul;
  • 70% dintre utilizatorii de produse care incalzesc tutunul si 81% dintre cei care utilizeaza produse de vapat spun ca acestea le pot afecta mai putin capacitatea de a face efort fizic comparativ cu fumatul

Consumatorii de produse cu risc redus* care au facut trecerea completa la acest tip de produse si nu mai fumeaza spun, de asemenea, ca resimt si beneficii sociale comparativ cu fumatul:

  • 99% dintre utilizatorii de produse care incalzesc tutunul si 97% dintre cei care utilizeaza produse de vapat spun ca aceste produse lasa mai putin miros neplacut pe haine si pe maini:
  • 95% dintre utilizatorii de produse care incalzesc tutunul si 97% dintre cei care utilizeaza produse de vapat spun ca aceste produse afecteaza mai putin calitatea aerului la interior;
  • 95% dintre utilizatorii de produse care incalzesc tutunul si 94% dintre cei care utilizeaza produse de vapat spun ca aceste produse lasa mai putin gust neplacut in gura.

Fumatorii cauta alternative cu risc redus* adaptate nevoilor lor, releva studiul IRES

BAT are un scop clar de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sanatatii si, pentru a realiza acest lucru, compania dezvolta de peste zece ani o gama larga de produse placute cu risc redus*, destinate consumatorilor adulti.

Conform studiului de perceptie a consumatorilor realizat de IRES, principalele argumente luate in considerare pentru utilizarea produselor cu risc redus* mentionate de fumatorii care au facut trecerea la acest tip de produse, indiferent daca uneori mai fumeaza sau nu, sunt experienta satisfacatoare (56%) si potentialul de risc redus al produselor care incalzesc tutunul (56%) sau de vapat (51%).

„Conceptul de reducere a riscurilor asociate fumatului este din ce in ce mai relevant pentru consumatori, asa cum reiese din cea de-a patra editie a acestui studiu, ale carui rezultate confirma din nou faptul ca alternativele cu risc redus* sunt o optiune viabila pentru cei care nu pot renunta la fumat. Alaturi de dovezile stiintifice solide care sustin produsele care incalzesc tutunul si produsele de vapat ca alternative cu risc redus* la fumat, perceptiile consumatorilor reprezinta o resursa informationala valoroasa pentru public si pentru autoritatile de reglementare, deoarece evidentiaza potentialul acestor produse ca solutii eficiente pentru reducerea incidentei fumatului”,  a declarat Ileana Dumitru, Director Relatii Externe al Ariei Europa de Sud-Est, BAT.

Advertisement

„Studiul derulat de IRES scoate in evidenta o confirmare a tendintei de perceptie favorabila a efectelor utilizarii simultane sau ale trecerii de la  tigari la produsele de tutun incalzit sau la tigari electronice. In ambele cazuri remarcam, in primul rand, o reducere a efectelor secundare asociate cu degradarea sanatatii (prezenta tusei, afectarea danturii, capacitatea de a face efort fizic). In al doilea rand, se remarca o reducere a  unor factori posibili de inducere a distantarii sociale motivata olfactiv prin diminuarea mirosului neplacut pe haine, pe maini, in respiratie sau in aerul din interior. Fumatul in sine are o componenta serioasa de socializare, iar daca efectele secundare indezirabile sunt mai reduse, acest spatiu potential al socializarii ii poate include si pe cei care  sunt mai putin deranjati de efectele utilizarii alternativelor la tutunul traditional. In al treilea rand, studiul nostru confirma tendintele  din anii anteriori privind posibilitatea renuntarii  la fumat, dar si a reintoarcerii la tigarile traditionale, in eventualitatea restrictionarii utilizarii in interior  sau a cresterii  pretului la produsele de tutun incalzit sau tigari electronice”, a mentionat Dan Jurcan, director de cercetare in cadrul Institutului IRES.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro