Intra in contact cu noi

Transport

Cum va circula si cand va fi gata trenul metropolitan promis de Nicusor Dan in campania electorala

Publicat cu

pe

Primăria Capitalei a organizat miercuri prima dezbatere publică pe proiectul trenului metropolitan, promis de Nicușor Dan în campania electorală, ce ar urma să circule pe centura feroviară a orașului. Deocamdată se lucrează la studiul de prefezabilitate care va stabili în linii mari pe unde va circula acesta, unde va opri, ce investiții trebuie făcute și sursele de finanțare, fiind împuternicită Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov să se ocupe de proiect. A fost făcută și o fazare, prima etapă, care presupune introducerea trenului pe rețeaua existentă, ar urma să fie gata până în 2026. Costurile aferente, pentru faza I, sunt estimate la circa 600 de milioane de euro, din care 400 de milioane pentru achiziția unor trenuri noi. Banii ar urma să vină din fonduri europene.

”Ce înseamnă tren metropolitan? Înseamnă un metrou, practic, care circulă la suprafaţă, cu toate avantajele pe care le are metroul, cu avantajul că avem deja infrastructura CFR existentă. Înseamnă că dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti, poţi să îţi laşi maşina la un parc&ride, te urci în trenul metropolitan şi cobori la Gara de Nord, sau în Pipera, sau la Gara Obor, sau la Afi Cotroceni. Asta înseamnă, evident, o scurtare a timpilor pentru fiecare dintre noi şi înseamnă implicit o reducere a poluarii aerului. Pe scurt, ăsta este trenul metropolitan, un proiect extrem de ambiţios, dar care, cum am spus, încearcă să rezolve problema de structură şi nu chestiuni punctuale. O să îl invit pe domnul vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Ilfov”, a declarat Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, la dezbaterea publică organizată de municipalitate.

Primarul spune că proiectul va rezolva o parte din problema traficului din București și va aduce o dezvoltare sănătoasă.
”Bucureştiul şi Ilfovul au nevoie de dezvoltare. Din păcate, dezvoltarea, aşa cum am avut-o până acum, a avut două probleme mari, cel puţin. Una a fost o dezvoltare necontrolată, în care a dictat privatul, cu interesele lui, bineînțeles, legitime de cele mai multe ori, dar necoordonate de o autoritate publică. Şi asta a făcut ca în dezvoltarea asta pe Bucureşti – Ilfov să avem o concentrare pe utilităţile existente şi o sufocare a utilităţilor existente. Şi vedem asta în traficul de zilele astea, din Bucureşti şi Ilfov. Şi, pe de altă parte, tot ce s-a încercat să se facă pe infrastructură au fost eforturi punctuale, care nu au fost coordonate: mai punem un pod aici, mai punem un pod aici. Nu s-a încercat să se rezolve niciodată problema de ansamblu. Tocmai de aceea, proiectul pe care îl prezentăm azi, trenul metropolitan, este un proiect care încearcă să rezolve, şi sunt sigur că va reuşi, o problemă de ansamblu. Şi o să vedeţi săptămânile următoare, când o să prezentăm proiectul rutier, care este complementar acestuia, si care, de asemenea, va rezolva o problemă de ansamblu pentru regiunea Bucureşti – Ilfov”, a explicat primarul Capitalei.

Ştefan Rădulescu, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, a declarat că pentru realizarea proiectului a fost mandatată Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov.

Reclama

”Astăzi asistăm la startul acestui proiect. Împreună cu Primăria Municipiului Bucureşti, toate primăriile din Ilfov, alături de Consiliul Judeţean Ilfov, am împuternicit Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov să realizeze acest proiect, să realizeze documentaţii, studii de fezabilitate şi absolut toate documentele necesare pentru obţinerea unei finanţări europene. Suntem conştienţi că acest proiect se poate finanţa din fonduri europene, ne dorim o regiune Bucureşti – Ilfov la nivel european. (…) Aşa cum a spus şi domnul primar, pentru noi este o prioritate deblocarea traficului din regiunea Bucureşti – Ilfov. Trăim zi de zi această problemă: aglomeraţia, lipsa spaţiilor de parcare, lipsa spaţiilor unde ne putem lăsa bicicletele, ca să putem să venim în Bucureşti într-un mod facil, în siguranţă şi în condiţii europene”, a declarat Ștefan Rădulescu.

Ce s-a făcut până acum? ADITPBI lucrează la studiul de prefezabilitate, a declarat Ştefan Roşanu, persoana tehnică pe acest proiect din partea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov.

„Într-o primă etapă se poate valorifica sustenabil calea ferată de centură a Bucureștiului între Jilava – Măgurele – Domnești – Chiajna – Chitila – Băneasa – Pantelimon ce face parte din cele două coridoare ce vor fi reabilitate. Linia de cale ferată poate fi o bună alternativă pentru transportul urban în zonele periferice. Linia de cale ferată poate descongestiona traficul de călători de tranzit din București. Introducerea unor automotoare electrice cu frânare și accelerare rapide, cu orar cadențat și armonizat cu cel al altor mijloace de transport public va conduce la reducerea semnificativă a impactului asupra mediului din oraș. Calea ferată va facilita circulația locuitorilor noilor cartiere rezidențiale dezvoltate la periferia Capitalei”, a explicat acesta.

Reclama

Transport

Treaba de mantuiala inaugurata cu mare fast: Pasajul Domnești are deja crăpături. ”Au receptionat niste rebuturi!”

Publicat cu

pe

Pasajul Domnești are deja crăpături în structură deși a fost inaugurat de puțin timp. Anca Alexandrescu a arătat, în emisiunea Culisele Statului Paralel, la Realitatea PLUS, imagini în care se pot vedea fisurile apărute la pasaj.
 

„Pasajul Domnești. Panourile laterale sunt pline de crăpături. Vă aduceți aminte de cum s-au împăunat, ce s-au lăudat… au pus garduri de metal și le chituiesc să acopere crăpăturile, având în vedere că lucrarea abia a fost dată în folosință. Să iasă CNAIR să explice ce e cu ele.

Văd că au încercat să le “cârpească”. Abia l-au inaugurat și deja sunt crăpături. Aud ca vor să le vopsească, să nu se mai vadă. Păi, domnule Grindeanu, poate luați modelul de la prietenul Arsene de la Lutca. Le îmbrăcați în polistiren și le vopsiți. Și poate îi chemați să facă lucrarea pe prietenii de la Cluj, ăia din gașca lui Ioan Rus, DP Consult! Domnul acela care a fost la CNAIR, a făcut “centura de diamant” de la Cluj cu 150 de milioane de euro, care s-a surpat de câteva ori”, a spus Anca Alexandrescu.

Mihai Belu: „Au recepționat niște rebuturi. Noi am plătit unele de calitate, dar ei au luat unele la 2 cenți din China”.

Dorin Iacob: E vizunea artistului. Doamne ferește. Sunt niște panouri de zidărie aparent. Țara lucrului bine făcut”.

Reclama
Continua sa citesti

Transport

Bucurestiul se modernizeaza: Noile tramavaie au fost omologate și sunt gata să iasă pe traseu

Publicat cu

pe

Tramvaiele Astra pentru București sunt omologate, a răspuns Autoritatea Feroviară Română (AFER) la solicitarea în acest sens făcută de Primăria Capitalei. În aceste condiții, recepționarea tramvaielor nu mai are niciun motiv să fie amânată, așa că pe 1 Decembrie bucureștenii vor putea circula cu noile mijloace de transport, anunță newsweek.ro.

La finele săptămânii trecute, Primăria Municipiului București a cerut AFER un răspuns cu „celeritate”, „fără echivoc” privind cele două certificate de omologare ale tramvaielor Astra Imperio Metropolitan.

”În temeiul HG 626/1998, cu modificările și completările ulterioare, AFER efectuează omologarea tehnică a vehiculelor de transport urban pe șine. În cazul , comisia de omologare a decis omologarea tehnică de fabricație, respectiv omologarea tehnică de tip a produsului critic mai sus menționat, încheind Raportul nr. 3002/182/05.05.2020, în baza solicitării nr. 3008/128.12.03.2020, pentru reomologarea produsului critic , după expirarea termenului de valabilitate a certificatului de omologare tehnică de fabricație, cu schimbarea denumirii în . În cadrul anexelor la certificatele de omologare tehnică menționate, sunt enumerate modelele de tramvaie care au fost omologate, în funcție de numărul de module solicitat de client, în care se regăsește și tramvaiul cu 4 module (sublin.ns.)”, se arată în răspunsul trimis de AFER către Ion Victor Tărtăcuță, directorul executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului București, relatează clubferoviar.ro.

Noile garnituri ar trebui să circule pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55. Nicușor Dan a declarat în iunie, la sosirea primei garnituri, că primele trenuri vor circula pe linia 41.

Garniturile Astra Imperio Metropolitan au 36 de metri lungime, podeaua complet coborâtă, cinci uşi duble şi sunt dotate cu aer condiţionat. Capacitatea este de 220 de călători, din care minim 56 pe scaune, plus o platformă rabatabilă sau culisantă cu acţionare manuală pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaun cu rotile.

Continua sa citesti

Transport

VIDEO-Accident spectaculos in Bucuresti: Un sofer a sarit cu masina in Dambovita

Publicat cu

pe

Un șofer în vârstă de 37 de ani a plonjat, joi seara, cu mașina în râul Dâmbovița, în zona Târgului Vitan din Capitală.

Pompierii de la ISUBIF au intervenit de urgență și l-au scos pe bărbatul care se refugiase pe plafonul autoturismului. Din primele date, conducătorul auto se afla sdingur în mașină.,

Polițiștii au deschis o anchetă pentru a stabili cum s-a petrecut incidentul care se putea lăsa cu urmări mult mai grave.

Continua sa citesti
Reclama
Bucuresti10 ore in urma

Rusia ataca declaratia NATO de la Bucuresti: Nu face altceva decat sa demonizeze Rusia!

Declarația comună adoptată la București în urma reuniunii miniștrilor de externe ai NATO sugerează că alianța nu este interesată de...

Politica10 ore in urma

USR-ul lui Drula se intelege de minune cu PSD-ul lui Dragnea: Zeci de mii de euro dati pe ascuns!

România TV a publicat o anchetă prin care dezvăluie că „USR a plătit zeci de mii de euro agenției de...

Transport16 ore in urma

Treaba de mantuiala inaugurata cu mare fast: Pasajul Domnești are deja crăpături. ”Au receptionat niste rebuturi!”

Pasajul Domnești are deja crăpături în structură deși a fost inaugurat de puțin timp. Anca Alexandrescu a arătat, în emisiunea...

Bucuresti17 ore in urma

Celebrul TIR publicitar al Coca-Cola a luat foc in Bucuresti

Un incendiu violent a avut loc marți seara, pe șoseaua Giurgiului, din Bucureşti, la intersecția cu Drumul Găzarului. Un TIR...

Imobiliare2 zile in urma

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, audiat la DNA în legătură cu plângerea pe care a depus-o privind autorizarea unui PUZ pe bulevardul Primăverii 1

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a sosit, marți dimineață, la sediul DNA, pentru a fi audiat în legătură cu plângerea pe...

Sectorul 42 zile in urma

In sectorul 4 strazile si marile bulevarde sunt spalate si igienizate in fiecare noapte

Cineva trebuie să se ocupe de îndepărtarea resturilor și mizeriei lăsate peste zi de către cei mai neglijenți și mai...

Reclama

La mare cautare