Cum arata "sistemul de parcare" din Centrul Capitalei pentru care Gabriela Firea vrea 10 lei?

0
687

Ca si portal de informatii despre Bucuresti te gandesti de doua ori daca sa mai faci haz de necaz cand vine vorba despre Gabriela Firea, atunci cand primarul iti face plangere penala pentru hartuire. Dar iata ca realitatea ne da dreptate inca odata prin modul in care primarul ales de un sfert de bucuresteni vine cu o noua decizie care irita pe toata lumea: parcarea de 10 lei!
Parcarea in Bucuresti se numeste partea de langa bordura unde te intampina, sau nu, un domn sau o doamna scuipand seminte si care te intreaba rastit: „cat stai?” Nu este nici vreun marcaj, nici vreun edificiu, nici macar vreun sistem de ticketing prin care sa poti plati civilizat… Nu. Nici vorba. Sunt ori angajatii municipalitatii care ori scuipa seminte si vorbesc la telefon ori sunt asa-zisii parcagii. Da! Asta e sistemul de parcare din Bucuresti. Astfel mare parte din bani nu vor ajunge la invesitiile in parcari ci la acesti parcagii baieti sau fete care isi fac veacul prin centrul vechi si brusc le-a crescut miza: 10 lei. Nu are sens sa reluam reportajele care arata ca parcagiii din Bucuresti merg acasa cu BMW de 40.000 de euro si nici cu cat raman la sfarsitul zilei din aceasta activitate. Primarul Gabriela Firea a inteles ca singura modalitate de a elibera Bucurestiul de masini este o taxa… Pe ce? Pe parcare. Dar noi prin parcare intelegem un loc amenajat si unde masina sa fie protejata, or dupa cum arata strada masinile nu sunt deloc protejate nici macar de soare?
Acum sa lucram cu materialul clientului si sa facem un pic copy-paste din programul de guvernare locala al candidatei Gabriela Firea in ceea ce priveste parcarile, pagina 19 pe site-ul propriu:
„Parcari. Numarul total de parcaje este de 126 parcari din care sunt functionale 80 parcari. In prezent institutia exploateaza 45 din parcarile functionale deoarece efectivul uman este scazut. Pentru parcarile publice de suprafata vom introduce sistemul de taxare automata, cu plata online sau prin sms. Astfel, in afara optimizarii incasarilor, vom elimina si fenomenul parcagiilor ilegali. Posturile desfiintate prin disponibilizarea agentilor incasatori vor fi transferate la politia locala, pentru a se asigura un control eficient al parcarilor. Vom demara un amplu program, impreuna cu primariile de sector de amenajare si construire de locuri de parcare de resedinta,
astfel incat sa fie descongestionate arterele de circulatie. Vom continua proiectul parcarilor de tip Park&Ride, amplasate la toate portile de intrare in oras, unde cei care fac naveta in Bucuresti sa-si poata lasa autoturismele pe timpul zilei, avand la dispozitie mijloace de transport in comun (ideal metroul). Problema parcarilor va fi gestionata in trei pasi.
• Vom solicita cat mai repede posibil comisiei de patrimoniu o situatie clara a tuturor terenurilor libere unde se pot construi parcari si se inventariaza zonele prioritare, unde constructia de parcari este urgenta pentru fluidizarea traficului. Vom evalua, de asemenea, stadiul in care se afla proiectele deja demarate in acest
sens si, in functie de necesitate, vom interveni in acest proces.
• In vara aceasta (N.R. – VARA 2016), vom cuprinde in rectificarea de buget sume pentru aceste parcari si vor fi organizate proceduri transparente de licitatii.
• Incepand cu primavara lui 2017, va incepe constructia de parcari, astfel incat, in vara lui 2017 vom avea deja
primele parcari finalizate”

Dupa doi ani de mandat toate cele promise nu s-au realizat, deci putem spune ca sunt doar minciuni: parcagiii sunt la locul lor, plata prin sms nici poveste, paza parcarilor nici nu poate fi vorba de asa ceva. In schimb se aplica o majorare de 600% a taxei de parcare

<