Transport
Controlorii de trafic aerian de pe aeroportul Otopeni castiga mai mult decat cei de pe Heathrow, din Londra! Si saptamana viitoare fac greva!
Veniturile lunare ale controlorilor de trafic din Uniunea Europeană sunt mai mici și chiar semnificativ mai mici decât cele ale controlorilor de trafic de la ROMATSA, în condițiile în care volumul de lucru per controlor de trafic aerian este net superior în țările occidentale față de România, datorită traficului aerian domestic și de tranzit mult superior celui din țara noastră, se arată într-un comunicat al Asociaţiei „Construim România”, o organizaţie a celor pasionaţi de infrastructură, citata de economica.net.
Henri Coandă vs Heathrow: muncă mai puţină, salarii mai mari
Iată comparaţia făcută de cei de la „Construim România”, în detaliu:
„Cel mai aglomerat aeroport din Uniunea Europeană, Heathrow din Londra, deservește anual un total de peste 75 de milioane de pasageri, care presupun circa 475 mii de mișcări de aeronave anual, adică în medie 1.300 de mișcări de aeronave pe zi. Acest serviciu este asigurat de agenția omoloagă britanică, NATS, cu un număr total de numai 60 de controlori de trafic, al căror venit mediu net (inclusiv sporuri) este echivalentul a 4.500 EUR / lună, în condițiile în care doar controlorii de trafic cu experiență mai mare de cinci ani și cu atribuții de supervizare în turnul de control ajung la un venit lunar de 6300 EUR / lună.
În același timp Aeroportul Henri Coandă din București deservește un număr de mai puțin de 11 milioane de pasageri, cu doar 108 mii de mișcări de aeronave anual, adică mai puțin de 300 de mișcări de aeronave zilnic. Deși traficul pe Aeroportul Henri Coandă este de patru ori mai mic ca număr de mișcări de aeronave decât cel de pe Heathrow, la exact același număr de piste active – două – ROMATSA folosește în turnul de control de la Otopeni un număr total de 47 de controlori de trafic, număr nu departe de cel al controlorilor din cel mai aglomerat aeroport al Uniunii Europene.
Mai mult, în condițiile unui cost al vieții de patru ori mai mic în capitala României față de cea britanică, venitul mediu (inclusiv sporuri) al unui controlor de trafic din turnul de control al Aeroportului Henri Coandă este net superior celui al omologilor britanici, respectiv o medie a venitului de 5.000 EUR net lunar la Otopeni, în condițiile în care venitul unor controlori din turnul românesc ajunge chiar și la 7.000 EUR net pe lună”, spun cei de la Construim România.
Controlorii de trafic aerian vor declanşa grevă generală în data de 30 mai 2017, pe termen nelimitat. Angajaţii ROMTASA s-au aflat în data de 12 mai în grevă de avertisment, timp de două ore, peste 100 de salariaţi ai regiei protestând faţă de managementul „profund defectuos” al Regiei şi faţă de lipsa contractului colectiv de muncă.
„Nemulţumirile, la fel ca data trecută, le ştiţi foarte bine, avem acele 50 de revendicări din luna august, care nici până astăzi nu s-au rezolvat, dar esenţa problemei, în momentul de faţă, este salvarea ROMATSA de la faliment”, spunea, la 26 mai, liderul syndical de la Romatsa, Gabriel Tudorache.
„Din cauza unui management profund defectuos din ultimii 3-4 ani am ajuns, astăzi, în această situaţie, din cauza neparticipării organismelor statului, care ar fi trebuit să se aplece asupra sesizărilor pe care noi le-am tot făcut în ultimii ani, inclusiv Ministerul Transporturilor. Suntem într-o situaţie în care, dacă nu se iau măsuri, nu doar de către managementul instituţiei, ci inclusiv la nivel de Minister al Transporturilor şi al Finanţelor, şansele sunt extrem de mici ca aceste servicii de trafic aerian să mai rămână”, a spus Tudorache.
Întrebat în ce condiţii angajaţii ROMATSA ar fi dispuşi să renunţe la greva generală, acesta a răspuns că doar prin acţiuni concrete şi deschise, atât din partea Ministerului Transporturilor, cât şi din partea patronatului companiei, dar a precizat, însă, că şansele ca greva să nu aibă loc sunt foarte mici.
Citeste mai multe pe economica.net
Transport
Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala
Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.
Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.
Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.
Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.
Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.
Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.
Transport
Primele troleibuze solaris au început să circule în București
Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.
Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.
Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.
Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Transport
Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont
Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații.
Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.
„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.
„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.
Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.
Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.
”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.
La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.
De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.
Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.
Notice: Undefined variable: user_ID in /home/bucur3sti/domains/bucurestiul.ro/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 49
Trebuie să fii autentificat pentru a posta un comentariu Conecteaza-te