Ion Radoi, fost parlamentar PSD, este liderul de sindicat de la metrou de peste 15 ani, timp in care a cunoscut 20 de ministri ai Transporturilor si mai multi directori ai companiei Metrorex, negociind cu fiecare, aproape an de an, binele angajatilor in dauna stabilitatii financiare a companiei, informează ziare.com.

<

Ion Radoi detine, in prezent, mai multe functii si anume: presedintiile Sindicatului liber metrou – Unitatea si a Federatiei Sindicatelor din Transporturi, Transloc si Servicii Publice „ATU Romania”. In plus, el este membru in Comitetul executiv al Federatiei Europene a Transportatorilor.

Liderul de sindicat a intrat in Parlamentul Romaniei in anul 2000, din partea PDSR, care a devenit PSD. A urmat legislatura din perioada 2004-2008, unde a fost senator din partea PSD Giurgiu.

In sumarul CV publicat pe pagina Camerei Deputatilor in urma cu mai bine de 15 ani, Ion Radoi a trecut la capitolul studii, Facultatea de Electronica din Bucuresti si Facultatea de Telecomenzi Feroviare, mentionand ca are studii sociale si sindicale.

A lucrat la Telemecanica Trafic Metrou din Bucuresti, apoi a devenit presedinte la Unitatea Sindicatul Lider (USL) Metrou, vicepresedinte al Blocului National Sindical (BNS) si presedinte al Conventiei Nationale a Transporturilor. Presa il mentioneaza ca lider al sindicatului de la metrou inca din anul 2005, cand figura ca senator in Parlamentul Romaniei.

Legaturile dintre USLM si Sindomet Servcom SRL

USLM detine, in proportie de 100%, firma Sindomet Servcom SRL, care a avut contracte cu Metrorex, pentru spatiile comerciale si pentru spatiile de publicitate, dar care detine si un complex turistic in Busteni, ce ofera reduceri de 99% pentru angajatii Metrorex care isi fac concediile acolo.

Catalin Drula anunta in februarie ca Sindomet Servcom SRL a avut doua contracte cu Metrorex pentru spatiile comerciale si pentru spatiile de publicitate.

„Sindomet Servcom SRL a avut doua contracte cu Metrorex: unul pentru spatiile comerciale (expirat in 2018) prin care firma incasa 75% si Metrorex doar 25% din valorificarea acestora.
Si un contract pentru spatiile de publicitate (expirat din 2019), din care Sindomet incasa 53%, iar Metrorex doar 47%”, declara Catalin Drula.

Cu alte cuvinte, profiturile provenite din toate reclamele de la metrou, toate chioscurile si toate magazinele au ajuns, in procent mult mai mare, la firma Sindomet Servcom SRL.

Greva de la metrou si eliberarea spatiilor comerciale din incinta

Greva de la metrou a venit la o zi dupa ce Metrorex a anuntat ca toate spatiile comerciale trebuie sa fie eliberate pana in 2 aprilie pentru ca „pun in pericol siguranta transportului subteran, cu afectarea directa a exigentelor de securitate la incendiu si evacuarea persoanelor in caz de urgenta”.

Catalin Drula, ministrul Transporturilor, a catalogat greva de la metrou ca fiind „o actiune ilegala”, sustinand ca miza este reprezentata de „afacerile oneroase cu inchirierea de spatii comerciale”.

„Nu va lasati amagiti: miza ocuparii ilegale a unor sine de metrou nu o reprezinta binele angajatilor.

Nu, miza o reprezinta afacerile oneroase cu inchirierea de spatii comerciale. E dincolo de orice banuiala avand in vedere notificarea trimisa ieri pentru evacuarea spatiilor ocupate ilegal dupa expirarea contractului dintre Metrorex si firma sindicatului USLM in 2018.

O firma, un sindicat vor neaparat sa capuseze Metrorex in liniste, in continuare”, a scris Catalin Drula pe Facebook.