Transport
Cea mai noua decizie a Gabrielei Firea care a scandalizat pe toata lumea
Asociația Metrou Ușor scrie că planul Primăriei București de a construi un pasaj peste intersecția de la Doamna Ghica (cartierul Colentina, sectorul 2) ignoră necesitatea unei linii de tramvai care să lege Șoseaua Petricani de cartierul Pantelimon.
Asociația arată că decizia de a nu construi linia de tramvai demonstrează ”proasta administrare a banilor publici la nivelul PMB și o rea-voință în ceea ce privește aplicarea unor soluții durabile pentru îmbunătățirea transportului în comun și reducerea numărului de autovehicule personale, cu efecte clare asupra traficului și a poluării”.
Reamintim că Primăria Capitalei a semnat în luna mai contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului Doamna Ghica-Colentina, atribuit Trustului de Clădiri Metropolitane București. Lucrările presupun reconfigurarea circulației pe Șoseaua Doamna Ghica și construirea unui pasaj suprateran peste Șoseaua Colentina. Contractul presupune proiectarea, care va dura 3 luni de zile și execuția lucrărilor, estimată la 12 luni, costul total fiind estimat la 28 de milioane de euro.
Comunicatul integral:
Intenția construcției unui pasaj suprateran în intersecția de la Doamna Ghica datează de mai bine de 10 ani. Recent, PMB a decis să dea undă verde acestei investiții, venind cu un proiect nou pentru pasaj, lucru pe care asociația „Metrou Ușor” îl apreciază. Cu toate acestea, proiectul actual avut în vedere de PMB pentru pasajul Doamna Ghica elimină din start posibilitatea realizării unei linii de tramvai pe/sub pasajul Doamna Ghica (astfel încât tramvaiele să poată traversa Șoseaua Colentina pe relația Bulevardul Doamna Ghica – Șoseaua Petricani/Bd.Pompeiu), acest lucru fiind regretabil din punctul de vedere al asociației și în contradicție cu ceea ce și-a asumat PMB în 2016, prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov.
Este vorba despre o linie de tramvai ce ar lega zona Pipera de cartierul Pantelimon (cu prelungiri ulterioare către cartierele Titan și Berceni), de-a lungul inelului median din care fac parte și pasajele Nicolae Grigorescu, Baicului-Delfinului și cel de la Doamna Ghica, proiecte ce au dintotdeauna prevăzut spațiu pentru respectiva linie de tramvai. În plus, toate bulevardele de pe traseu (Nicolae Grigorescu, Chișinău și Doamna Ghica) au rezervat un spațiu pentru o linie de tramvai rapid, separată de trafic. Decizia de a nu mai lăsa spațiu pentru tramvai în cazul pasajului Doamna Ghica, ar „îngropa” investițiile deja realizate pentru celelalte două pasaje mai sus-amintite, ambele neamortizate încă, demonstrând proasta administrare a banilor publici la nivelul PMB și o rea-voință în ceea ce privește aplicarea unor soluții durabile pentru îmbunătățirea transportului în comun și reducerea numărului de autovehicule personale, cu efecte clare asupra traficului și a poluării.
Încă o dată, PMB dovedește că nu poate fi consecventă în ceea ce privește aplicarea unor măsuri pe termen lung, lucru care este extrem de evident și în răspunsul 322 din data de 04 iunie 2019, privind o serie de întrebări referitoare la acest proiect. În acest răspuns este subliniat faptul că linia de tramvai rapid Pipera-Titan-Berceni nu mai reprezintă o prioritate, deși este o legătură importantă de transport și extrem de ușor de implementat, traseul fiind asigurat în mare parte în cale proprie.
Astfel, pe baza acestui răspuns, Asociația Metrou Ușor lansează public un semnal de alarmă, exprimându-și îngrijorarea privind faptul că acest proiect nu mai prevede spațiu pentru o viitoare linie de tramvai, dacă nu chiar linia de tramvai propriu-zisă. Asociația subliniază faptul că pasajul împreună cu o linie de tramvai sunt absolut necesare în acest moment și îndeamnă PMB la prudență în ceea ce privește deciziile legate de proiectele unor investiții de o asemenea anvergură, mai ales în contextul financiar actual – faliment nedeclarat.
Linia de tramvai propusă inițial în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă și ignorată cu desăvârșire de actualul plan al pasajului „Doamna Ghica”, această linie este absolut necesară, deoarece:
1. Degrevează traficul din zona Pipera, una dintre cele mai aglomerate zone din București, cu efecte benefice pe întreaga relație Pipera – zonele de est / sud-est ale Bucureștiului (cartierele Pantelimon, Titan, respectiv Berceni);
2. Scade aglomerația pe tronsonul de metrou Pipera – Piața Victoriei, cel mai aglomerat dintre tronsoanele de metrou din București;
În viziunea membrilor asociației, această linie de tramvai conexă pasajului ar trebui să funcționeze asemenea deja existentei linii de „Metrou Ușor” 41, adică o linie de tramvai de mare capacitate, complet separată de traficul rutier, linie ce permite viteze de deplasare net superioare liniilor clasice de tramvai.
Având în vedere toate cele menționate mai sus, în baza legii 544/2001 privind liberul acces la informații publice, Asociația Metrou Ușor a cerut PMB niște explicații privind actualul proiect al pasajului „Doamna Ghica”, solicitând totodată și următoarele documente:
1. Studiul în baza căruia a fost luată decizia de a nu mai prevede tramvai pe noul pasaj de la Doamna Ghica.
2. Strategia actualizată a reorganizării traseelor de tramvai din Bucureşti, cu termenele de implementare şi justificarea (studiile de trafic) care a stat la baza fiecărei modificări în parte.
Trebuie menționat faptul că la momentul redactării acestui document (12 iunie 2019), asociația „Metrou Ușor” nu a primit nici un răspuns la solicitările adresate PMB. Ba mai mult, PMB sfidează atât asociațiile non-guvernamentale, cât și cetățenii, deoarece a realizat consultarea publică pe repedeînainte, fără a anunța în prealabil acest lucru, prin intermediul mass-media, obstrucționând drepturile cetățenilor la o bună-informare și la libera exprimare.
Este îngrijorătoare graba inexplicabilă de care dă dovadă PMB în ceea ce privește construcția acestui pasaj, în contextul financiar actual (faliment nedeclarat) ce este extrem de delicat, în special prin prisma unor investiții pe termen lung care presupun sume bănești importante. Falimentul nedeclarat poate avea urmări extrem de serioase și neplăcute, în special în ceea ce privește lucrările de infrastructură aflate în desfășurare, deoarece vor apărea în mod cert întârzieri consistente ale proiectelor (inclusiv pentru pasajul Doamna Ghica), cauzate de incapacitatea PMB de a plăti constructorilor sumele cuvenite pentru lucrările realizate în avans.
În concluzie, Asociația Metrou Ușor solicită imperativ Primăriei Municipiului București modificarea urgentă a planului propus pentru pasajul „Doamna Ghica”, prin prevederea unui spațiu pentru linia de tramvai, dacă nu chiar construirea liniei de tramvai propriu-zise, măcar în zona pasajului. Cu atât mai mult cu cât investițiile în noi linii de tramvai sunt finanțabile prin fonduri europene. Acest pasaj este o reală necesitate pentru oraș, alături de linia de tramvai rapid. În cazul în care proiectul nu va fi modificat în direcția menționată/sugerată, PMB va arunca definitiv la coșul de gunoi banii publici investiți deja în ultimii ani în celelalte obiective de infrastructură din București ce au legătura cu pasajul „Doamna Ghica” – pasajul Nicolae Grigorescu și pasajul din zona Delfinului/Baicului – și va face aproape imposibilă pentru viitor repararea erorii și implementarea soluției din PMUD.
Asociația Metrou Ușor
Transport
Primele troleibuze solaris au început să circule în București
Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.
Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.
Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.
Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Transport
Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont
Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații.
Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.
„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.
„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.
Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.
Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.
”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.
La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.
De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.
Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.
Transport
Doua tramvaie s-au ciocnit violent in zona Lizeanu din Bucuresti
Doua tramvaie s-au ciocnit duminica dimineata, in Sectorul 2 din Bucuresti. Ambii vatmani au fost raniti si au ajuns la spital. Potrivit informatiilor de la Brigada Rutiera, astazi, 24 decembrie a.c, in jurul orei 05:50, Brigada Rutiera a fost sesizata prin apel 112 cu privire la un accident de circulatie care a avut loc la intersectia dintre sos. Stefan cel Mare si str. Lizeanu.
Conducatorul tramvaiului liniei 1 care circula pe sos. Stefan cel Mare dinspre str. Vasile Lascar a intrat in coliziune cu tramvaiul liniei 5 care se deplasa pe sos. Stefan cel Mare dinspre Piata Obor in momentul in care acesta din urma a efectuat virajul la stanga.
In urma accidentului de circulatie a rezultat ranirea ambilor conducatori de tramvaie si a unui calator, care au fost transportati la spital pentru acordarea de ingrijiri medicale.
Conducatorii de tramvaie au fost testati cu aparatul alcooltest, rezultatul indicat fiind 0.
In continuare efectueaza cercetari pentru determinarea cu exactitate a cauzelor si conditiilor in care s-a produs accidentul de circulatie.
Pe durata efectuarii cercetarii la fata locului circulatia tramvaielor pe ambele sensuri de deplasare ale soselei Stefan cel Mare a fost restrictionata.
- Stirile Zilei2 săptămâni in urma
Parchetul Judecătoriei Sectorului 1 îi răspunde primarului Clotilde Armand, după începerea urmăririi penale
- Stirile Zilei2 săptămâni in urma
BAT vrea o lume fără fum! Investiție de 30 de milioane de lire sterline într-un Centru de Inovare din Southampton
- Banio săptămână in urma
BAT construiește o companie a viitorului, in care sustenabilitatea are un rol principal!
- Timp libero săptămână in urma
Avertizări meteo de vreme rea in Bucuresti
- Culturao săptămână in urma
Bucură-te de Zilele Teatrului la Țăndărică
- Sectorul 115 ore in urma
Surpriză majoră la Sectorul 1! Andrei Florin-Mircea de la Alternativa Dreaptă are 21% în sondaje
- Bucuresti16 ore in urma
Vine vara bine-mi pare! Locurile de joacă din Sectorul 1 se închid! Clotilde Armand nu își asumă…
- Bani15 ore in urma
Guvernul iar face manevre pe spatele contribuabililor la buget! Marii producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină!