Connect with us

Transport

Cea mai buna solutie gasita de primarie pentru a fluidiza traficul in Bucuresti a ruginit!

Publicat

on

Cea mai bună soluție a primarului Gabriela Firea pentru revoluționarea traficului este montarea de panouri separatoare, care delimitează liniile tramvaiului 21 de carosabil, garduri care au ruginit după numai câteva luni de la instalare. De aici constatăm că primarul general al Capitalei, Gabriela Firea a ales să-i lase pe călătorii tramvaiului 21 să ajungă mai repede față de dumneaei, care parcurge drumul spre casă cu autoturismul, coloane de mașini formându-se pe kilometri întregi, paralel cu linia de tramvai, anunta Capital.ro.

Zilnic, zeci de mii de şoferi sunt blocaţi în coloană pe drumul care duce spre Moldova, traversând localitatea Voluntari, din cauza soluţiei implementate de Primăria Capitalei. În toamna anului trecut, fără să existe un studiu de trafic care să justifice montarea gardurilor pe linia tramvaiului 21, conducerea Primăriei Capitalei a decis montarea unor panouri, de-a lungul liniei de tramvai. În mare grabă, în noiembrie-decembrie 2017, de la capătul tramvaiului 21, în apropiere de pasajul Colentina, până la intersecţia cu Bulevardul Carol, s-au montat garduri care delimitează linia tramvaiului.
Astăzi, după şase luni de la finalizarea lucrărilor, o mare parte din aceste separatoare sunt ruginite şi nu prezintă siguranţă pentru şoferi. Dacă tot s-au montat gardurile în aproximativ 30 de zile, Primăria Capitalei a avut grijă ca toată procedura, achiziţie şi montaj să fie atribuită în mod direct.

Mai exact, pentru delimitarea amprizei liniei de tramvai 21 faţă de traficul auto, firma Tehnomontaj s-a ocupat de montarea acestor panouri, între B-dul Carol şi Str.D-na Ghica. Valoarea totală a acestor lucrări a fost de 412.000 lei, fără TVA. Restul panourilor, între Str. D-na Gica- Helitube, capătul tramvaiului 21, au fost montate de asocierea Strabag-Straco, cu 472.387 lei. Surprinzător, Tehnomotaj a câştigat un contract pentru lucrări panouri separatoare metalice, iar Strabag-Straco încheiat un contract pentru lucrări de instalare garduri. Tehnomontaj a avut un contract ferm în valoare de 412.000 lei, fără TVA, iar Strabag-Straco a avut 4.199 m de lucrări de instalare garduri la preţul de 112,5 lei/ml.

Aceste două contracte s-au parafat în baza legii 98/2016, art 7, alin. 5, unde este menţionat că “autoritatea contractantă are dreptul de a achiziţiona direct produse sau servicii în cazul în care valoarea estimată a achiziţiei, fără TVA, este mai mică decât 132.519 lei, respectiv lucrări, în cazul în care valoarea estimată a achiziţiei, fără TVA, este mai mică decât 441.730 lei”. Primăria Capitalei a avut grijă să se încadreze în limita a 100.000 euro pentru aceste două contracte încredinţate în mod direct.
Gardurile montate pe alinimentul tramvaiului 21 au costat circa 24,4 euro/mp. Am cerut unei firme care dezvoltă şi fabrică produse din metal o ofertă pentru un panou-gard, conform descrierii celor montate de-a lungul tramvaiului 21. Costul unui astfel de panou plus transport şi montaj ajunge la circa 56 euro/ml. Probabil, diferenţa de bani a fost suportată de asocierea Strabag-Straco, aceleaşi firme care au asfaltat Șoseaua Colentina, exact la sfârşitul anului trecut.

Advertisement
După ce s-au cheltuit aproximativ 200.000 euro, bani din buzunarele bucureştenilor, gardul a început să ruginească. Astăzi, o mare parte din panourile care delimitează linia tramvaiului 21 sunt ruginite. Conform unui raport aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti în toamna anului trecut, “panourile ar fi trebuit să fie protejate anticoroziv prin grunduire şi vopsire”. Am parcurs traseul tramvaiului 21 pentru a constata dacă s-au vopsit panourile ruginite. Coada de maşini începe din Voluntari, şoferii stau bară la bară cel puţin 35-40 min până la Piaţa Obor. În prezent, pe o porţiune de aproximativ 200 m s-au vopsit panourile, tot de către Strabag-Straco. Doar în apropierea Pieţei Obor, aceste panouri montate pe alinimentul tramvaiului 21 nu sunt ruginite.
Citeste mai multe pe Capital.ro

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro