Intra in contact cu noi

Stiri Bucuresti actualitate

Ce a patit o familie din Bucuresti cand a vrut sa se debranseze de la RADET: Cum au putut minti in halul asta?!

Publicat cu

pe

Pentru mulţi români, debranşarea de la reţeaua publică de termoficare se dovedeşte a fi o misiune imposibilă. După aproape o jumătate de an de discuţii şi nervi consumaţi cu angajaţii RADET, o familie din Bucureşti a crezut că a învins sistemul. A semnat hârtiile şi a plătit costul debranşării. Apoi a aşteptat muncitorii să vină să blindeze conducta. Numai că frigul a venit mai repede, iar acum RADET spune că nu mai poate face debranşarea.
Cornelia Chiţan are o fetiţă de un an şi jumătate. Cum din primăvară şi până-n toamnă făceau frigul în apartament, a decis să îşi monteze centrală proprie. Aşa a început calvarul debranşării de la RADET.
Cornelia Chiţan: Am văzut nişte oameni care vor să tragă de timp, să tergiverseze şi să te păcălească pe faţă.
Soţii Chiţan au început formalităţile din timp, în luna mai, să fie siguri că apucă să le termine până în toamnă.

Proprietarii care doresc să se debranşeze trebuie să aibă acordul vecinilor, acordul scris al asociaţiei de proprietari, să anunţe RADET cu 30 de zile înainte şi bineînţeles să plătească costurile debranşării.

În iunie, RADET a schimbat însă condiţiile de debranşare şi au trebuit să o ia de la capăt. Alte semnaturi de la vecini, plus o autorizaţie de construcţie de la primărie.
Cornelia Chiţan: De fapt nu era o autorizaţie, ni se spunea acolo că nu avem nevoie de autorizaţie.
Iar lupta de gherilă pentru debranşare a continuat. După multe telefoane şi drumuri la RADET pe şase octombrie au primit în sfârşit aprobarea. Au şi plătit costurile debranşării. Şi-au apoi au aşteptat. Niciun angajat nu a venit, însă, să execute lucrarea. Într-un final li s-a transmis că nu vor mai fi debranşaţi pe motiv că instalaţia a fost încărcată cu apă caldă încă de la 1 octombrie. Aşa că, oamenii au rămas şi fără debranşare şi cu banii luaţi. Acum se gândesc să dea în judecată compania de termoficare.

Cornelia Chiţan: Ceea ce pe mine mă depăşeşte şi nu pot să înţeleg este de ce ne-au putut minţi în halul ăsta. Nu pot să vă explic câte telefoane, câte drumuri, câţi nervi şi timp şi energie am putut să petrecem pentru nişte chestiuni administrative şi o birocraţie infiorătoare.

Reprezentanţii asociaţilor de proprietari spun că legea este interpretată abuziv şi orice cetăţean care locuieşte la bloc se poate debranşa cu simplul accept al asociaţiei de proprietari, fără să mai aibă nevoie de informarea si aprobarea RADET.

Reclama

Radu Opaina, preşedinte FAPR: Dacă omul ăla se debranşează, de la ce se debranşează, de la mine, de la Asociaţie sau de la RADET?! Păi ce legătură are cu RADET-ul? Proprietarul nu are nicio legătură cu RADET-ul, nu are contract de furnizare, de investiţie, nu are nicio relaţie.

Mai sunt o mulţime de cazuri similare, iar oamenii şi-au făcut un grup pe facebook pentru a-şi împărtăşi păţaniile. În Bucureşti, peste 30.000 de proprietari au ales să se debranşeze, în ultimii ani. La solicitarea Digi24, reprezentanţii RADET spun ca au fost respectate toate procedurile legale şi că, în cazul de faţă, debranşarea se va putea face la primăvară.

„Precizăm că toate documentele obţinute de solicitanţi în vederea debranşării totale sunt valabile la finalul sezonului de încălzire 2017 – 2018, când se va putea executa efectiv debranşarea fără încălcarea prevederile legale în vigoare”, a precizat RADET.

Sursa: Digi24.ro

Reclama

Stiri Bucuresti actualitate

După țeapa dată Bucurestiului cu Firea, turcii au împânzit Europa cu otokarele lor pline de defectiuni

Publicat cu

pe

Sunt cu sutele defectele pe care le înregistrează autobuzele turcești Otokar, un exemplu în acest sens fiind flota care operează în capitala României, aflăm dintr-un material RADOR preluat de publicatia carandmotor.gr.

Otokar este cel mai mare producător de autobuze din Turcia, exportând, desigur, și pe teritoriul european. Cea mai mare comandă de modele de până în acest moment este cea făcută de Municipiul București în 2018 și a inclus cumpărarea a 400 de autobuze pentru nevoile capitalei României.

Potrivit ultimelor relatări, această mare afacere între Otokar și Municipiul București, care a ajuns la aproape 100 de milioane de euro (fără impozite), nu este una dintre cele mai de succes pentru turci, autobuzele lor prezentând probleme încă din primele zile de circulație.

Potrivit presei din România, autobuzele Otokar au prezentat probleme încă de la început, șoferii și utilizatorii raportând că defecțiunile au început încă de la fabricarea lor. De exemplu, există relatări despre uși care se închid cu dificultate și apoi… nu se mai deschid, dar și despre randamentul problematic al sistemului de climatizare.

Reclama

În afară de problemele de mai sus, au apărut și probleme mai grave, după ce autobuzele turcești au înregistrat sute de defecțiuni la componentele lor mecanice și electrice, printre care defecțiuni la circuitul electric, suspensie și sistemul de direcție.

Autobuzele achiziționate de Municipiul București sunt Kent FL, cu o lungime de 12 metri (320 de exemplare), același model cu caroserie de 10,5 metri (50 de exemplare) și Kent FL articulat de 18 metri (30 de autobuze).

Problemele înregistrate permanent de autobuzele Otokar la București provin, potrivit unor relatări, și din cauza proastei lor întrețineri, care a fost preluată de o companie privată, în conformitate și cu contractul pe care turcii l-au semnat cu primăria. În acest contract, Otokar s-a angajat să ofere o garanție de patru ani și 240.000 km în primii patru ani, cu acoperirea costurilor oricăror reparații.

Reclama

Proasta întreținere, precum și piesele de schimb de proastă calitate despre care se spune că ar fi utilizate pentru repararea autobuzelor, au făcut ca un număr mare dintre aceste autobuze să rămână în atelier pentru un total de 315 zile într-o perioadă de patru ani, adică aproape un an în afara funcționării.

Acum turcilor li se cere să plătească o sumă de 405 euro pentru fiecare zi în care autobuzele lor nu au deservit publicul bucureștean. În acest moment, problemele pe care le prezintă autobuzele nu numai că nu au fost rezolvate, ci se repetă și cu mare frecvență. Totul arată că va exista o continuare întrucât a fost demarată și o anchetă cu privire la condițiile în care s-a făcut achiziția, deoarece este suspectată luarea de mită.

Reclama
Continua sa citesti

Stiri Bucuresti actualitate

Cea mai mare neintelegere a parintilor: Avizul epidemiologic NU trebuie prezentat la începutul fiecărui an școlar!

Publicat cu

pe

Avizul epidemiologic este necesar doar la prima înscriere într-o unitate de învățământ, nu la începutul fiecărui an școlar.

Documentul de la medic trebuie adus doar la înscrierea la grădiniță, în clasa pregătitoare (la școală) și la înscrierea la liceu în clasa a IX-a sau la orice altă înmatriculare într-o unitate de învățământ preuniversitar.

„La revenirea din vacanțe NU se va solicita preșcolarilor și elevilor aviz epidemiologic”, se arată în ordinul comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Educației nr. 438/4.4629/2021

Continua sa citesti

Stiri Bucuresti actualitate

Ion Tiriac o critica pe Simona Halep: ”O spun cu tot respectul…”

Publicat cu

pe

Ion Țiriac (83 de ani), unul dintre apropiații Simonei Halep, consideră că sportiva din Constanța ar fi putut atinge performanțe mai mari, dacă ar fi avut un alt program de pregătire, încă de la vârsta de 14 ani.

Miliardarul român i-a dat și un sfat Simonei, jucătoare care va împlini 31 de ani în septembrie: „Să aibă grijă de fizic!”.

„N-aș vrea să vorbesc mult despre Simona, pentru că ea are viața ei, a făcut lucruri extraordinare, e o femeie tânără. Nu pot s-o compar cu Nadal, pentru că e un pic diferită treaba…să aibă grijă de fizic, că de acolo i se trage absolut tot ce i se trage! Nu pot să am o părere calificată, pentru că n-am văzut-o cum arată fizic, n-am văzut nici cum arată tehnic în momentul de față. Practic, nu știu ce fel de strategii mai are în jocul ei, unde stă pe teren, cum se găsește.

Și apoi, cu tot respectul, Simona nu are jocuri! În ultimii doi ani, ea a jucat 10-15% din întâlnirile pe care trebuia să le joace. De asta îi e greu, nu are o bază. Din nou, numai talentul își spune cuvântul la Simona. O mai spun o dată. La 30 de ani, ea a făcut minuni. Dacă cineva o lua la 14 ani și o antrena ca lumea, probabil că făcea minuni înmulțite cu 3. La 14 ani, trebuia ca Halep să facă cele patru-cinci ore pe zi de antrenament, pe care nu le-a făcut. A avut extraordinar de mult talent, dar uite că fizicul nu poate fi făcut la 30 de ani, e prea târziu. La vârsta asta, pui deja ultima rotiță”, a spus Ion Ţiriac pentru gsp.ro.

Reclama
Continua sa citesti
Reclama
Transport2 ore in urma

Rezista la primul cutremur? 28 de poduri și pasaje din București sunt verificate de specialiști!

28 de poduri și pasaje din București sunt verificate de specialiști, în această perioadă. Expertizarea a început din decembrie 2022....

Politica2 ore in urma

Nicușor Dan aplaneaza conflictul: Prefectul Greblă a consultat actele privind Zonele Protejate în original, nu se pune problema să fie atacate în instanță

Primarul general Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat miercuri că a avut o discuție la sediul Primăriei Municipiului București despre Planul...

Interviuri17 ore in urma

Ambasadorul Rusiei la București, amenințare fățișă: „Occidentul vrea ca Moldova să urmeze exemplul Ucrainei. Care este soarta Ucrainei, puteţi vedea”

Ambasadorul Rusiei la Bucureşti, Valery Kuzmin, susține că declaraţiile făcute de şeful său, ministrul de Externe Serghei Lavrov, legate de...

Sectorul 522 de ore in urma

Primaria Sectorului 5 sta pe un butoi de pulbere: Descinderi intr-un dosar nou de inselaciune si fals

Poliția Capitalei a descins la mai multe instituții publice, în cadrul unui dosar de înșelăciune și fals. Conform unor informații...

Sectorul 42 zile in urma

Primaria Sectorului 4 trimite un convoi cu ajutoare umanitare in Turcia

Peste 5.000 de oameni și-au pierdut viața și alte 18.000 de persoane sunt grav rănite. Familii decimate care, cu o...

Transport2 zile in urma

Noutate la metrou: Metrorex a început să monteze panouri tactile pentru nevăzători

Metrorex a început să monteze panouri tactile pentru nevăzători. De asemenea, va fi lansată o aplicaţie pentru telefoanele mobile, care...

Reclama

La mare cautare

%d blogeri au apreciat: