Calitatea pusa la incercare: Nemtii au testat autobuzele turcesti care vor circula in Bucuresti!

Două reviste germane specializate pe autobuze şi autocare au testat Otokar Kent C Euro 6, cumpărat de Primăria Capitalei pentru înlocuirea parcului auto de transport public actual, format din autobuze Mercedes Citaro. Concluziile germanilor au fost favorabile maşinii turceşti, anunta Economica.net.

“În general, Otokar Kent C (principala parte a comenzii Primăriei Bucureşti – n.r.) reprezintă calitate pentru operator şi confort pentru pasageri”, este concluzia unui test făcut cu autobuzul turcesc de revista germană de specialitate eurobus.de.

<

“Cu un mix format din raport calitate preţ, un concept de interior inteligent, şi tehnologie şi service solide, turcii se vor băga în viitor între producătorii consacraţi de autobuze”, scriau germanii de la Eurobus în 2015, după ce au testat Kent C.

Germanii au făcut un test de 58 de kilometri în condiţii de trafic urban şi suburban în Bonn, cu 99 de stopuri, autobuzul fiind încărcat cu saci de nisip puşi pe scaune şi “în picioare”, până la 75% din capacitatea de transport. Kent are un mod economic de operare, prin care renunţă la o parte din putere pentru consum şi uzură mai mici. Acesta a fost folosit de echipa de test.

Rezultatul în ce priveşte consumul i-a impresionat. Au scos o medie de 39,66 litri la suta de kilometri, sub “graniţa magică” de 40 de litri, la o viteză medie de 19 km/h.

A apărut însă o problemă în rampe. Zona de test a cuprins şi drum montan, unde autobuzul n-a mai dat randament în modul eco, fiind mai încet cu 5 km/h decât celelalte autobuze testate de revistă, la un consum de 52 de litri, ceea ce i-a făcut pe jurnalişti să scrie că Otokar Kent C ar fi recomandat numai oraşelor de şes, fără rampe pronunţate.

Germanii apreciază că finisajele sunt bune şi nimic n-a scârţâit în timpul testului. Le-a atras atenţia suspensia independentă care “îşi face treaba perfect”.

Despre fiabilitate, germanii spun că entităţile care operează modelul de mai mulţi ani nu au avut probleme cu el, iar frecvenţa reparaţiilor şi anvergura lor “nu s-au făcut remarcate”. Totodată au apreciat rapiditatea cu care vin piesele de schimb de la producător.

Preţul autobuzului de test, fără service, alte accesorii şi taxe: 185.000 euro

O altă revistă germană de specialitate care a testat Otokar Kent C E6 tot în 2015, busplaner.de, are tot o concluzie pozitivă despre autobuz.

Sintetizează, în plusuri şi minusuri, aspectele care le-au atras atenţia, de multe ori foarte tehnice.

Citeste mai multe pe economica.net