Transport
Bucurestiul este punct central: Prioritățile PNL din viitorul program de guvernare în domeniul transporturilor și dezvoltării infrastructurii

Partidul Național Liberal a anunțat azi măsuri ambițioase pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, în cadrul evenimentului „Infrastructura și mobilitatea în regiunea București-Ilfov. Interconectarea Bucureștiului cu infrastructura rutieră națională”, organizat la Palatul Parlamentului de către Comisia de Infrastructură a PNL, prezidată de Alin Nica, Președintele Consiliului Județean Timiș.
„Partidul Național Liberal este hotărât să transforme infrastructura de transport a țării într-un motor al dezvoltării economice și al îmbunătățirii vieții cetățenilor. Precizăm că cea mai mare parte din actualul și viitorul program de guvernare conține propunerile PNL din domeniul transporturilor și infrastructurii. De asemenea, amintim că în ultimii 4 ani au fost dați în folosință aproximativ 20% din numărul total de km de autostradă din țara noastră.
Prioritățile PNL din viitorul program de guvernare în domeniul transporturilor și dezvoltării infrastructurii:
– interconectarea rutieră și feroviară cu Ucraina și Republica Moldova;
– investiții majore în Portul Constanța pentru transformarea sa în principalul hub de intrare și ieșire a mărfurilor în partea de sud-est a Europei;
– dezvoltarea nodurilor intermodale de interconectare a diferitelor moduri de transport, respectiv rutier, feroviar, naval și aerian;
– alocarea a cel puțin 2% pentru investiții în transport din bugetul anual al României”, transmite PNL.
„Modernizarea și extinderea rețelei rutiere
Vom continua investițiile în modernizarea și extinderea rețelei rutiere naționale, cu accent pe autostrăzi și drumuri expres, pentru a facilita mobilitatea și a reduce timpul de călătorie între orașe și regiuni.
Vom acorda o atenție deosebită asigurării unei infrastructuri rutiere durabile și sigure, prin implementarea măsurilor de prevenire a accidentelor și de îmbunătățire a siguranței rutiere.
Autostrada Moldovei până la Pașcani este complet contractată și chiar în execuție, iar până la Vama Siret procedurile preliminare sunt în grafic.
Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni este în fază avansată de realizare a studiilor de fezabilitate pe două loturi, al treilea aflându-se în curs de realizare a studiilor preliminare.
Autostrada A0, Centura Bucureștiului, este complet contractată și în curs de execuție pe o bună parte. Sperăm ca anul viitor Centura de Sud să fie dată în exploatare pentru a face legătura între A1 și A2, reușind astfel să evităm intrarea în București a transportului de tranzit.
Procedurile de execuție a centurii actuale a Bucureștiului sunt deblocate și în curând vor începe lucrările
Dezvoltarea transportului feroviar
Ne propunem să modernizăm și să extindem rețeaua feroviară, pentru a spori accesibilitatea și eficiența transportului pe calea ferată. După Revoluție, în această perioadă, a fost dată în folosință prima linie nouă de cale ferată între București și Otopeni, devenind astfel și prima linie metropolitană de transport feroviar.
Vom promova interoperabilitatea și conectivitatea cu alte rețele feroviare europene, facilitând astfel transportul de mărfuri și persoane la nivel internațional. Astăzi ne concentrăm pe legăturile cu Ucraina și Republica Moldova având în vedere contextul internațional.
Îmbunătățirea transportului public urban a Bucureștiului
Dezvoltăm și modernizăm sistemele de transport public urban, cu accent pe transportul în comun ecologic și eficient energetic între Județul Ilfov și București.
Vom investi în infrastructură pentru transportul public, inclusiv în extinderea rețelelor de metrou, tramvaie și autobuze, pentru a oferi opțiuni de transport comode și accesibile în orașe. Am deblocat proiectul magistralei de metrou Gara de Nord – Otopeni, blocată de un ministru anterior al USR.
Dezvoltarea transportului naval prin analiza serioasă asupra reluării lucrărilor de construire a Canalului Dunăre – București, parte din proiectele europene de valorificare a Dunării, poate rezolva o parte din congestia transportului rutier, feroviar și a problemelor din vămile României.
Promovarea mobilității durabile
Ne concentrăm pe promovarea mobilității durabile și a alternativei la autoturismul personal, prin dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști și pietoni, precum și prin facilitarea utilizării transportului electric și a vehiculelor cu emisii reduse.
Vom implementa politici de reducere a congestiei și de gestionare a traficului, pentru a îmbunătăți fluiditatea circulației și a reduce poluarea.
Partidul Național Liberal este motorul dezvoltării României. Prin acțiunile sale a dovedit că poate rezolva problemele de transport ale țării, că poate cheltui eficient fondurile europene și naționale.
Guvernul României, prin adoptarea acestor măsuri și politici, are ca obiectiv îmbunătățirea calității vieții cetățenilor și stimularea dezvoltării economice durabile. Ne angajăm să colaborăm cu toate părțile interesate, cu autoritățile locale și cu societatea civilă, inclusiv cu antreprenorii din construcții și transporturi, pentru a implementa cu succes programul de guvernare și pentru a aduce o schimbare pozitivă în domeniul transportului din România, așa cum astăzi am realizat prin deschiderea manifestată cu ocazia evenimentului organizat de Comisia de Infrastructură a Partidului Național Liberal”, arată PNL.
Printre participanți enumerăm pe Hubert Thuma, Irinel Scrioșteanu, Toma Petcu, Paul Moldovan, Cristian Erbașu, Cristian Pistol, specialiști din administrația centrală și locală implicați activ în domeniul transporturilor.
Transport
Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.
Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.
Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.
Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.
Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.
Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.
Transport
Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.
Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.
Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.
Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Transport
Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații.
Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.
„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.
„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.
Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.
Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.
”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.
La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.
De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.
Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.