Intra in contact cu noi

Transport

Bucurestiul este punct central: Prioritățile PNL din viitorul program de guvernare în domeniul transporturilor și dezvoltării infrastructurii

Publicat cu

pe

Partidul Național Liberal a anunțat azi măsuri ambițioase pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, în cadrul evenimentului „Infrastructura și mobilitatea în regiunea București-Ilfov. Interconectarea Bucureștiului cu infrastructura rutieră națională”, organizat la Palatul Parlamentului de către Comisia de Infrastructură a PNL, prezidată de Alin Nica, Președintele Consiliului Județean Timiș.

„Partidul Național Liberal este hotărât să transforme infrastructura de transport a țării într-un motor al dezvoltării economice și al îmbunătățirii vieții cetățenilor. Precizăm că cea mai mare parte din actualul și viitorul program de guvernare conține propunerile PNL din domeniul transporturilor și infrastructurii. De asemenea, amintim că în ultimii 4 ani au fost dați în folosință aproximativ 20% din numărul total de km de autostradă din țara noastră.

Prioritățile PNL din viitorul program de guvernare în domeniul transporturilor și dezvoltării infrastructurii:

Reclama

– interconectarea rutieră și feroviară cu Ucraina și Republica Moldova;

– investiții majore în Portul Constanța pentru transformarea sa în principalul hub de intrare și ieșire a mărfurilor în partea de sud-est a Europei;

– dezvoltarea nodurilor intermodale de interconectare a diferitelor moduri de transport, respectiv rutier, feroviar, naval și aerian;

Reclama

– alocarea a cel puțin 2% pentru investiții în transport din bugetul anual al României”, transmite PNL.

„Modernizarea și extinderea rețelei rutiere

Vom continua investițiile în modernizarea și extinderea rețelei rutiere naționale, cu accent pe autostrăzi și drumuri expres, pentru a facilita mobilitatea și a reduce timpul de călătorie între orașe și regiuni.

Reclama

Vom acorda o atenție deosebită asigurării unei infrastructuri rutiere durabile și sigure, prin implementarea măsurilor de prevenire a accidentelor și de îmbunătățire a siguranței rutiere.

Autostrada Moldovei până la Pașcani este complet contractată și chiar în execuție, iar până la Vama Siret procedurile preliminare sunt în grafic.

Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni este în fază avansată de realizare a studiilor de fezabilitate pe două loturi, al treilea aflându-se în curs de realizare a studiilor preliminare.

Reclama

Autostrada A0, Centura Bucureștiului, este complet contractată și în curs de execuție pe o bună parte. Sperăm ca anul viitor Centura de Sud să fie dată în exploatare pentru a face legătura între A1 și A2, reușind astfel să evităm intrarea în București a transportului de tranzit.

Procedurile de execuție a centurii actuale a Bucureștiului sunt deblocate și în curând vor începe lucrările

Dezvoltarea transportului feroviar

Reclama

Ne propunem să modernizăm și să extindem rețeaua feroviară, pentru a spori accesibilitatea și eficiența transportului pe calea ferată. După Revoluție, în această perioadă, a fost dată în folosință prima linie nouă de cale ferată între București și Otopeni, devenind astfel și prima linie metropolitană de transport feroviar.

Vom promova interoperabilitatea și conectivitatea cu alte rețele feroviare europene, facilitând astfel transportul de mărfuri și persoane la nivel internațional. Astăzi ne concentrăm pe legăturile cu Ucraina și Republica Moldova având în vedere contextul internațional.

Îmbunătățirea transportului public urban a Bucureștiului

Reclama

Dezvoltăm și modernizăm sistemele de transport public urban, cu accent pe transportul în comun ecologic și eficient energetic între Județul Ilfov și București.

Vom investi în infrastructură pentru transportul public, inclusiv în extinderea rețelelor de metrou, tramvaie și autobuze, pentru a oferi opțiuni de transport comode și accesibile în orașe. Am deblocat proiectul magistralei de metrou Gara de Nord – Otopeni, blocată de un ministru anterior al USR.

Dezvoltarea transportului naval prin analiza serioasă asupra reluării lucrărilor de construire a Canalului Dunăre – București, parte din proiectele europene de valorificare a Dunării, poate rezolva o parte din congestia transportului rutier, feroviar și a problemelor din vămile României.

Reclama

Promovarea mobilității durabile

Ne concentrăm pe promovarea mobilității durabile și a alternativei la autoturismul personal, prin dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști și pietoni, precum și prin facilitarea utilizării transportului electric și a vehiculelor cu emisii reduse.

Vom implementa politici de reducere a congestiei și de gestionare a traficului, pentru a îmbunătăți fluiditatea circulației și a reduce poluarea.

Reclama

Partidul Național Liberal este motorul dezvoltării României. Prin acțiunile sale a dovedit că poate rezolva problemele de transport ale țării, că poate cheltui eficient fondurile europene și naționale.

Guvernul României, prin adoptarea acestor măsuri și politici, are ca obiectiv îmbunătățirea calității vieții cetățenilor și stimularea dezvoltării economice durabile. Ne angajăm să colaborăm cu toate părțile interesate, cu autoritățile locale și cu societatea civilă, inclusiv cu antreprenorii din construcții și transporturi, pentru a implementa cu succes programul de guvernare și pentru a aduce o schimbare pozitivă în domeniul transportului din România, așa cum astăzi am realizat prin deschiderea manifestată cu ocazia evenimentului organizat de Comisia de Infrastructură a Partidului Național Liberal”, arată PNL.

Printre participanți enumerăm pe Hubert Thuma, Irinel Scrioșteanu, Toma Petcu, Paul Moldovan, Cristian Erbașu, Cristian Pistol, specialiști din administrația centrală și locală implicați activ în domeniul transporturilor.

Reclama

Transport

Se schimba numele stației de metrou Timpuri Noi: Vezi cum se va numi

Publicat cu

pe

Consiliul de Administrație (CA) al Metrorex SA a votat în unanimitate schimbarea denumirii stației de metrou Timpuri Noi. Aceasta va purta numele Octavian Udriște, omul care a semnat punerea în funcțiune a primului tronson de metrou în 1979.

Cei de la Metrorex motivează această decizie și arată că numele de ”Timpuri Noi” era asociat cu fosta platformă industrială, însă aceasta nu mai există.

”Activitatea profesională de excepţie în domeniul feroviar a domnului Octavian Udrişte (specialist în domeniui feroviar, recunoscut la nivel internațional), precum şi implicarea în construirea şi dezvoltarea metroului bucureştean, fiind unul dintre factorii decisivi în punerea în funcţiune în 1979 a metroului bucureștean”, arată CA al Metrorex.

Reclama

Cine este Octavian Udriște

Octavian Udriște este un om a cărui carieră se confundă cu istoria transportului feroviar românesc dintr-o perioadă care se întinde pe mai bine de o jumătate de secol.

Născut la Timișoara, Octavian Udriște este la a treia generație de feroviari din familie. Bunicul din partea mamei a fost mecanic de locomotivă la depoul din Cernăuți, iar cel din partea tatălui, originar din Mehedinți, a fost șeful magaziei din Gara Dealul Spirii, din București.

Reclama

Tatăl său a fost șeful serviciului comercial la exploatare vagoane marfă. Există și o a patra generație de feroviari în familie, fiica sa, Ileana, inginer de material rulant, care lucrează la proiectarea de rame electrice și automotoare la filiala din Berlin a companiei elvețiene Stadler.

De mic copil a iubit trenurile și încă de atunci a ales ce profesie va avea. A absolvit în anul 1958 Institutul de Căi Ferate București, Facultatea de Mecanică – Secția Locomotive, domeniu căruia i s-a dedicat în toată activitatea sa profesională. Excelenta cunoaştere a problemelor ce vizează transporturile, în special a celui feroviar, se explică prin faptul că prin activitatea sa şi funcţiile deținute a fost implicat nu doar în exploatarea lor, ci şi în dezvoltarea şi optimizarea tehnologiilor de transport şi a echipamentelor.

A avut şansa profesională ca în diverse momente să fie în contact direct cu tehnici de vârf ale tracţiunii: tracţiunea Diesel electrică, tracţiunea electrică pe cale ferată şi metroul bucureştean, domenii în care a venit cu soluţii inovatoare. A fost unul dintre cei trei factori decisivi în punerea în funcţiune, în 1979, a metroului bucureștean (alături de proiectant şi Întreprinderea de Vagoane Arad, în prezent Astra Vagoane Călători). Având capacitatea tehnică în rezolvarea unor probleme legate de tracţiunea electrică, capacitatea de organizare şi curajul în luarea unor decizii, fiind unul dintre artizanii punerii în funcțiune a metroului, a fost numit director tehnic şi director general al Metroului (1985-1996).

Reclama

Tot experienţa îl recomandă a fi numit director al Institutului de Cercetări în Transporturi INCERTRANS (1996) şi directorul Departamentului de Transporturi la Siemens România (1997–2005).

În anul 2007 a primit Premiul de Excelenţă în domeniul feroviar pentru întreaga activitate, lucru care nu l-a împiedicat să-şi continue pasiunea pentru calea ferată prin diferitele proiecte în care a fost implicat. A contribuit la redeschiderea căii ferate Dorneşti-Putna, circulaţia feroviară pe acestă rută fiind reluată în data de 15 august 2018, motiv pentru care, în semn de recunoştinţă a fost premiat cu Ordinul Mușatinii de către Arhiepiscopul Calinic al Sucevei și Rădăuților.

Este o prezenţă activă şi competentă în numeroase asociaţii profesionale din ţară şi străinatate: Asociația Generală a Inginerilor din România (AGIR), Uniunea Asociațiilor Europene a Inginerilor Feroviari (UEEIV), Tren Club Român, CODATU (Coopération pour le Développement et l’Amélioration des Transports Urbains et Périurbains), Asociația Inginerilor Feroviari din România (AIFR), Club Feroviar. Calităţile profesionale și cotribuţiile aduse în inginerie motivează primirea sa în rândurile membrilor de onoare ai Asociației de Științe Tehnice din România (ASTR).

Reclama

Dintre lucrările pe care le-a publicat de-a lungul deceniilor menționăm: • Manualul electricianului de locomotive diesel și electrice (1964); • Modernizarea materialului rulant subteran (1990); • Studiu preliminar privind dezvoltarea transportului subteran din București în sistem regional (1994); • Studiu preliminar pentru dezvoltarea unui sistem de transport public integrat în București și zona sa metropolitană (1997); • SOS CFR – Analiză a situației infrastructurii feroviare (2011); • SOS CFR – Transportul combinat Auto – CFR, exemple europene (2012); • SOS CFR – Analiză a situației infrastructurii feroviare (2013); • Studiul de oportunitate privind investiții în sisteme de transport public de mare capacitate în Târgu Mureș – capitolul feroviar; Trenul urban/subteran (2015); • Transportul feroviar urban/suburban/regional, soluție atractivă, bunele practici europene; • Căile ferate și liniile de mare viteză (2017); • Pentru mobilitate durabilă în marile aglomerări urbane (2018).

În anul 2021, la Editura AGIR a apărut volumul ”O viață pe șine”, care cuprinde memoriile lui Octavian Udriște.

Reclama
Continua sa citesti

Transport

Ministrul Educației ar vrea orar decalat pentru elevii din București pentru a ușura traficul: “Cred că ar fi o soluție bună”

Publicat cu

pe

Ligia Deca a explicat faptul că un orar decalat între unitățile școlare din București ar putea duce la ușurarea traficului din Capitală.

Ministrul Educației a făcut o declarație prin care își manifestă susținerea pentru o eventuală decalare a orarului pentru școlile din București, astfel încât traficul din Capitală să fie ușurat.

”Cu siguranță, cred că ar fi o soluție bună să avem ore de începere diferite pentru unități de învățământ variate, pentru că este clar: presiunea pe infrastructura Bucureștiului este foarte mare. Acest lucru însă se poate întâmpla atunci când nu există presiune pe numărul de schimburi, pentru că altfel se ia în calcul toată perioada zilei disponibilă pentru a putea desfășura activități didactice. Deci, da, am văzut în pandemie ce înseamnă faptul că aveam pauze la ore diferite sau ore de începere diferite și cred că această practică o putem prelua mai ales în municipiile mari, unde există deja un trafic și o aglomerație, în general, și pe mijloacele de transport foarte mare dimineața sau la orele de preluare ale elevilor.”, a spus Ligia Deca pentru o televiziune de știri.

Reclama

Iulian Cristache, preşedinte la Asociaţia Federaţiilor de Părinţi, susține că o astfel de măsură ar putea avea avantaje și dezavantaje. Marea problemă ar putea să apară în familiile cu 2 sau 3 copii, pentru că în cazul unui orar decalat părinții nu s-ar mai putea împărți.

“Cred că este greu de întrunit consensul, pentru că cu certitudine, la nivelul unei unități de învățământ și în special acolo unde vorbim de mulți elevi și mulți părinți, nu cred că poți mulțumi pe toți, astfel încât să agreeze o astfel de măsură.

Eu cred că putem să facem o analiză pe plusurile și pe minusurile aferente, astfel încât să venim în sprijinul părinților și fiecare să decidă la nivelul unităților de învățământ.

Reclama

Dacă ne uităm pe plusuri, cred că reducerea congestiei în trafic, în special la nivelul școlilor apropiate, ar fi un lucru benefic.

De asemenea, pentru părinții sau pentru familiile care au mai mulți copii, faptul că trebuie să duci doi sau trei copii la școală având program decalat ar fi și din acest punct de vedere un sprijin, pentru că ar fi imposibil să duci, de exemplu, trei copii în intervalul orar 07:00-08:00, nu ai cum.

La fel, chiar dacă nu pare prea important, un plus de 30 de minute pentru copiii din ciclul primar care pot dormi în plus ar fi de asemenea benefic, dacă unii dintre ei ar începe la 8:30-9:00.

Reclama

Pe de altă parte, la minusuri cred că putem să ne uităm la modul în care unii părinți pot să-și coreleze programul de lucru cu cel al școlilor, pentru că unii s-ar putea să înceapă la 9:00, unii s-ar putea să înceapă la 8:00.

Și dacă un copil ar trebui dus la 8:30 pentru familia care începe lucrul la 8:00, ar fi practic imposibil, dacă vorbim de copii din ciclul primar, ceilalți din ciclul gimnazial se pot duce singuri la școală.

Pe de altă parte, la nivelul unităților de învățământ, un orar decalat ar însemna o resursă umană suplimentară, pentru că se decalează orarul și atunci ai nevoie de profesori în plus, ceea ce ar însemna o finanțare suplimentară la nivelul Ministerului Educației.

Reclama

Și ultimul minus pe care eu l-am analizat ar fi în sensul în care un orar decalat spre întârziere ar însemna ca programul propriilor copii care merg la activități extrașcolare (meditații, înot și orice activități sportive) ar trebuie decalat, ceea ce nu s-ar putea cupla cu școala.

Măsura este binevenită, doar că trebuie luată de comun acord la nivelul fiecărei unități de învățământ, nu trebuie la nivelul inspectoratelor școlare.

Fiecare unitate de învățământ, în ședințele cu părinții și consiliile de administrație, poate decide această măsură”, a spus Iulian Cristache, preşedinte la Asociaţia Federaţiilor de Părinţi, miercuri, la o televiziune de știri.

Reclama
Continua sa citesti

Transport

București: cele 50 de tramvaie noi Astra Imperio au parcurs 1.8 milioane de km

Publicat cu

pe

Stelian Bujduveanu, viceprimarul municipiului București, a participat la o conferință de presă prin care s-a marcat punerea în circulație a tramvaiului cu numărul 50 din contractul cu Astra Arad. În total, noile tramvaie au parcurs 1.8 milioane de km.

„Am arătat că una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă bucureștenii este cea legată de trafic și, de aceea, mare parte a activității noastre, a acestei administrații și a Consiliului General a fost dedicată transportului public. Ce mai bună soluție a fost aceea de a schimba flota STB.

Suntem la jumătatea acestui contract, am atins borna de 50 de tramvaie, iar până la finalul anului viitor bucureștenii vor vedea o îmbunătățire semnificativă în transportul în comun”, transmite Stelian Bujduveanu.

Reclama

„Mă bucur că cetățenii folosesc tot mai mult transportul în comun, nu doar aceia care nu au mașini, ci și cei care au. Și aceștia au început să utilizeze transportul public tocmai pentru că văd o îmbunătățire.

Continuăm investițiile și prioritizăm transportul public”, adaugă liberalul.

Reclama
Continua sa citesti
Reclama
Bani5 zile in urma

Autoritățile române au capturat peste 90 de milioane de țigarete de contrabandă în primele 9 luni ale anului 2023

Autoritățile române au capturat peste 90 de milioane de țigarete de contrabandă în primele 9 luni ale anului 2023, aproape...

Sectorul 62 săptămâni in urma

Primarul Ciprian Ciucu a semnat contractul pentru execuția lucrărilor la Drumul Valea Largă din Sectorul 6

Primarul liberal Ciprian Ciucu a semnat contractul pentru execuția lucrărilor la Drumul Valea Largă din Sectorul 6. ”La doar două...

Bucuresti2 săptămâni in urma

Doi oameni au fost atacați de un câine, pe stradă în București

Două persoane din Bucureşti au fost atacate de un metis de Brac în Sectorul 6. Persoanele erau la plimbare cu câinii lor. Poliţiştii Secţiei...

Sectorul 62 săptămâni in urma

București: în premieră la Primăria Sectorului 6 va funcționa o Unitate Centralizată de Achiziții (UCA)

La nivelul Primăriei Sectorului 6, în premieră pe București, va funcționa o Unitate Centralizată de Achiziții (UCA), care va cumpăra...

Sectorul 22 săptămâni in urma

Campania „Începem Școala Sănătos” – servicii medicale gratuite pentru locuitorii Sectorului 2 din București

Monica Anisie, președintele Comisiei de Învățământ din Senat și președintele PNL Sector 2, continuă campania „Începem Școala Sănătos”, organizată împreună...

Transport2 săptămâni in urma

Se schimba numele stației de metrou Timpuri Noi: Vezi cum se va numi

Consiliul de Administrație (CA) al Metrorex SA a votat în unanimitate schimbarea denumirii stației de metrou Timpuri Noi. Aceasta va purta numele...

Reclama

La mare cautare

%d blogeri au apreciat: