bilete Ed Sheeran
Biletul unic RATB-Metrorex este aproape unic. De ce? – Bucurestiul
Ramai alaturi de noi
bilete Ed Sheeran

Transport

Biletul unic RATB-Metrorex este aproape unic. De ce?

Anul trecut, pe 4 decembrie, consilierii municipali, reuniți în ședința de îndată a Consiliului General al Municipiului București (CGMB) , la chemarea Primarului General Gabriela Firea, dădeau undă verde biletului unic RATB – Metrorex.

Motivând urgența care dusese la convocarea ședinței de îndată a CGMB, Edilul Șef le explica, atunci, consilierilor municipali că este vorba despre nevoia stringentă de a face, peste numai câteva zile, pe 10 decembrie, un prim pas important către integrarea tarifară a celor două moduri de transport public, cel de suprafață și cel subteran, cu consecințe benefice asupra mobilității bucureștenilor. O vreme, biletul unic urma să mai meargă în paralel cu vechile titluri de călătorie, dar trebuiau să vină și alți pași către integrarea tarifară totală a RATB și Metrorex.

Așadar, pe 10 decembrie 2017, intra în vigoare biletul unic RATB-Metrorex, care, în esență, îți oferă posibilitatea de a folosi, timp de o oră, autobuzul, tramvaiul, troleibuzul sau metroul. Sunt disponibile, la casieriile RATB și Metrorex, trei tipuri de bilete unice:

1. cel valabil 60 de minute, care costă 5 lei,
2. biletul unic de o zi, cu temporizări de 15 minute, al cărui preț este de 17 lei,
3. biletul unic cu 10 călătorii a câte 60 de minute fiecare, care costă 34 de lei.

Din costul biletului unic, RATB primește 1,3 lei, iar Metrorex 2,5 lei, restul până la 5 lei fiind reprezentat de cheltuieli și mentenanță.

Am încercat, la Gara de Nord, să aflu dacă bucureștenii și cei care ajung în Capitală prin această importantă poartă de intrare știu despre biletul unic și dacă îl consideră util. Mulți oameni spun că habar nu au de existența biletului unic, ori că, parcă, ar fi auzit ei ceva, cândva, dar că ideea li se pare utilă.

Cert este că nu am văzut pe nimeni care să solicite biletul unic, la casieriile RATB sau la cele ale Metrorex de la Gara de Nord. De altfel, chiar Metrorex recunoaște că biletul unic este destinat unui segment restrâns de călători.

De fapt, cauzele acestei lipse de apetit pentru biletul unic par a fi mult mai adânci. În primul rând, el nu este valabil pe liniile expres, cele care merg la Aeroportul Otopeni, spre exemplu, 780 și 783, și nici pe cele preorășenești sau cu tarif special. Deci, dintr-o dată, sunt excluși de la folosirea biletului unic exact turiștii străini sau românii care vin în țară cu avioanele și ilfovenii, care fac naveta, în fiecare zi, pentru a lucra în București. Exact categoriile care ar folosi mai multe mijloace de transport.

În al doilea rând, biletul unic funcționează în paralel cu vechile titluri de călătorie și nu s-a mai făcut nici un pas ulterior spre integrarea tarifară a metroului și a transportului de suprafață. Iar, după lansarea sa, a biletului unic, la începutul lui decembrie, anul trecut, nu s-a mai auzit nimic despre biletul unic. La casieriile RATB și Metrorex nu există nici un fel de panouri sau alte tipuri de advertising vizual care să le atragă atenția celor posibil interesați asupra existenței biletului unic.

Nu în ultimul rând, este vorba despre prețul biletului unic. Dacă îți cumperi un abonament lunar la metrou, plătești 70 de lei. Dar, la o medie de trei călătorii zilnic, prețul unei călătorii cu metroul este de 1,06 lei. Un abonament RATB pe toate liniile costă 50 de lei. Dacă îl folosești de două ori pe zi, prețul unei călătorii este de 1,13 lei. Deci, folosind cele două abonamente, ai posibilitatea de a călători cu circa 5,44 lei pe zi, timp de 22 de zile pe lună. Dacă, însă, călătorești și în weekend, prețul scade și mai mult.

În aceste condiții, de ce aș da 5 lei pe un bilet cu care pot călători doar timp de o oră, ceea ce nu îmi permite să schimb mai mult de două mijloace de transport? Și, dacă m-aș deplasa de două ori pe zi cu câte un bilet unic, aș ajunge la un cost de 10 lei pe zi sau chiar de 17 lei pe zi, dacă aș achiziționa un bilet unic valabil timp de o zi, pentru transportul public bucureștean.

În context ar mai trebui amintit și faptul că biletul unic a mai funcționat și în perioada 2012 – 2014, dar a fost desființat după ce RATB a acumulat datorii de 15-17 milioane de lei față de METROREX. Deci, ar putea fi vorba și despre o lipsă de încredere între cele două companii de transport public, una aflată în subordinea Municipalității, RATB, iar cealaltă în ograda Ministerului Transporturilor, METROREX.

Sursa: Bucurestifm.ro

bilete Ed Sheeran
bilete Ed Sheeran
Loading...
bilete Ed Sheeran

Ultimele stiri

Actualitate12 ore inainte

Cunoscutul avocat Cristian Bacanu explica alegerea intrebarilor pentru Referendum

Administrația Prezidențială a anunțat întrebările referendumului pentru justiție ce va avea loc în data de 26 mai odată cu alegerile europarlamentare. ...

Transport17 ore inainte

Soc! Ministrul Transporturilor a decoperit că pe Aeroportul Otopeni este „o mizerie de nedescris”

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, cere demiterea șefului Aerportului Henri Coandă, Gabriel Stroe, după ce a joi dimineată a făcut un...

Transport22 de ore inainte

Accident teribil pe autostrada A2

Potrivit Centrului Infotrafic, joi dimineaţă, pe Autostrada A2 Bucureşti – Constanţa, la kilometrul 168, în zona localităţii Cernavodă, a avut...

Sectorul 622 de ore inainte

Cooperativa munca in zadar: Angajatii Primariei Sectorului 6 se amendeaza intre ei pentru copacii mutati de pe Maniu!

Administrația Domeniului Public a  Sectorului 6 a fost amendată de Poliţia Locală pentru mutarea arborilor pe de Bulevardul Iuliu Maniu....

Bani1 zi inainte

Cat mai costa sa investesti in Romania? 200.000 de euro e numai spaga la vecini!

Compania Prime Kapital, care va investi 80 de milioane euro într-un centru comercial şi într-o pasarelă auto-pietonală la Piteşti, a...

Bucuresti2 zile inainte

Sofer STB filmat cu ambele maini ocupate la volan!

Un bucureștean a avut parte de un moment mai puțin plăcut atunci când circula cu tramvaiul 91. Mai precis, Mihai...

Actualitate2 zile inainte

Si-a bagat PSD nasul? Numele avocatei lui Dragnea apare in scandalul licitatiei pentru corvete!

Înainte de suspendarea licitației pentru corvete, reprezentantul Fincantieri (companie participantă la licitație) în România prelua o firmă de la fiul...

Sport2 zile inainte

Firea a mai gasit o scuza pentru nerealizari: USR s-a opus modernizării bazelor sportive din Capitală!

Primăria Generală a Bucureștiului a emis un comunicat în care a informat că s-a aprobat un proiect de hotărâre care...

Sectorul 52 zile inainte

Bataie de joc in Sectorul 5! Bugetul aruncat in deradere pe o coala A4

Liberalii critică dur Bugetul Primăriei Sectorului 5. Prin vocea prim-vicepreședintelui PNL, Marius Vintilă, ei susțin că totul a fost încă...

Transport2 zile inainte

Cum va circula metroul in noaptea de Înviere

Metrorex anunţă că, în noaptea de Înviere, garniturile vor circula la un interval de aproximativ zece minute, până la ora...

Share Page

Close