Autobuzele pe care vrea sa le cumpere Firea nici nu incap in garaj si nu pot fi reparate!

0
663

Jurnalistul Radu dumitru publica pe blogul personal o analiza a contestatiilor aparute in urma licitatiei Primariei Capitalei pentru achizitionarea unor autobuze noi in Bucuresti.
Redam mai jos o parte din problemele semnalate la autobuzele ”castigatoare”:
Mulți s-au revoltat privind prețul autobuzelor pe care PMB vrea să le cumpere, comparându-l cu prețul mult mai mic al acelorași autobuze cumpărate de Malta, dar în practică acest lucru era cel mai greu de contestat. Nu știm exact ce s-a cerut prin caietul de sarcini și nu putem ști cât valorează cei 8 ani de mentenanță ceruți de PMB sau chiar și asigurările RCA solicitate furnizorului.
Acum, însă, au apărut contestațiile oficiale ale celorlalte două firme participante la licitație, Mercedes și Karsan Otomotiv, iar problemele ridicate de ei sunt clare, precise, ușor de înțeles. Dacă sunt adevărate, se dovedește că PMB urmează să achiziționeze autobuze care nu respectă cerințele și care în timp n-ar fi funcțional cum se dorea. Abia acum putem vorbi de reavoință și poate și corupție.
Iată punctele din contestație:

<
  • autobuzele din clasele de 10 și 18 metri sunt mai lungi decât cerințele din caietul de sarcini;
  • ușile se deschid cu 10 cm mai puțin decât minimul cerut;
  • autobuzele nu sunt certificate CEE pentru rezistența la șocuri și vibrații, nici omologate pentru lungimile maxim admise;
  • unitatea care asigură service-ul nu este autorizată pentru autobuze clasa M3.

Asta cu service-ul este chiar mai amuzantă:

Autobuzele nici nu încap în service căci lățimea ușilor este mai mică decât cea a autobuzului. Lifturile de ridicare au o putere de doar 3 tone față de cele 11 tone ale unui autobuz. Autobuzele Otokar au motoare MAN, iar service-ul menționat ca reparator de turci nu este autorizat pentru reparații la MAN. (Digi24)

Cine urma să asigure service-ul și intermedierea vânzării în România? Parcă o firmă cu 3 angajați și legături cu Sebastian Ghiță, nu?
Sigur, ușile s-ar putea modifica, iar un alt punct de service în care să încapă autobuzele ar putea fi găsit, dar nu contează asta. Licitațiile au o procedură aproape matematică, respecți condițiile din caietul de sarcini la virgulă sau nu te califici.
Firea a declarat, prompt, că va verifica imediat aceste probleme că aceste contestații împiedică bucureștenii să beneficieze în cel mai scurt timp de un transport public modern. Da, e vina contestațiilor… Mi se pare un scandal superb prin românismul său.
Sursa: nwradu.ro