Fostul primar al Capitalei Gabriela Firea si candidatul PSD pentru o functie de senator in Bucuresti a cheltuit din bani publici peste 7 milioane de euro (34 milioane lei) pentru publicitate, banii ajungand la televiziunile si site-urile prietene, anunta Europa Libera.

<

Banii de la companiile municipale au fost transferati catre Compania Municipala de Publicitate si Afisaj care, la randul ei, i-a distribuit televiziunilor si site-urilor prietene pentru a face cunoscute realizarile Gabrielei Firea. Desi este in subordinea Primariei Capitalei, Compania nu a facut publice contractele pe motiv ca acestea contin o clauza de confidentialitate.

Compania Municipala Publicitate si Afisaj este condusa de Dragos Dumitrel Patrascu. Anul trecut, a avut un salariu de 155.000 de lei in calitate de director in compania primariei generale. In 2018, Dragos Patrascu era director executiv al firmei Concept Promo Business Constanta, firma de publicitate administrata de sotia sa, Anca Cornelia Dina.

Sumele virate de companiile municipale in conturile companiei de Publicitate si Afisaj care apoi au ajuns la trusturile de propaganda. Aceste sume au fost furnizate de Primaria Capitalei:

Pe 27 august 2020, Directia achizitii a primariei generale vira 1,18 milioane de lei in contul Companiei Municipale de Publicitate si Afisaj pentru „servicii de promovare a obiectivelor de infrastructura, in Municipiul Bucuresti, prin metode specifice de marketing si comunicare, integrate”.

Pe 3 august 2020, Administratia Spitalelor si serviciilor medicale semna un contract cu aceeasi Companie de Publicitate in valoare de 2,4 milioane de lei pentru „prestari servicii de promovare in media si online (tv, online) a programelor si proiectelor derulate de PMB prin ASSMB”, celebrele clipuri de campanie electorala unde medicii laudau conditiile de munca pe care le au in spitalele bucurestene.

In vara lui 2019, Administratia spitalelor semna cu Compania de Publicitate un contract cadru in valoare de 5,7 milioane de lei pentru promovare. Au urmat alte doua contracte subsecvente in valoare de 3,4 milioane de lei cu acelasi obiect de activitate.

In iunie 2019, Administratia municipala pentru Consolidarea Cladirilor cu Risc Seismic semna un contract de prestari servicii in valoare de 3,2 milioane de lei cu Compania de Publicitate si Panotaj pentru „servicii de creatie, productie spot, promovare in mediul online si difuzare TV”. Strategia de comunicare a campaniei de informare a costat alti 977.000 de lei, contract semnat cu aceeasi Companie de Publicitate in mai 2018.

Alte 4,8 milioane de lei s-au cheltuit in acelasi scop de promovare. La inceput, contractul era de 1,6 milioane RON. Din iunie 2020 pana in august 2020 a ajuns la 4,8 milioane, prin acte aditionale. Suma initiala a fost platita pentru „servicii de creatie si productie a unui spot pentru promovare in mass-media, online si outdoor, informare si constientizare a cetatenilor MB despre importanta prevenirii urmarilor unor dezastre (cutremure) si la urgentarea aplicarii masurilor de prevenire”.

Centrul pentru Seniori al municipiului Bucuresti, institutie din subordinea primariei, semna, pe 29 mai 2020, un „contract de servicii de promovare audio vizuala outdoor si online, personalizata a proiectelor si programelor desfasurate de PMB prin CSMB”. Beneficiarul era aceeasi Companie de Publicitate si Panotaj, companie tot a primariei generale. Valoarea contractului era de 1,9 milioane de lei.

Directia Generala de Asistenta Sociala, institutie subordonata primariei, a avut si ea contracte cu Compania de Panotaj. Valoarea totala este de 7,2 milioane de lei, obiectul acestuia fiind „prestari servicii reclama si publicitate”.

In iunie 2018, compania Creart, institutie din subordinea primariei conduse de Gabriela Firea platea Companiei de Publicitate si Panotaj 3,1 milioane de lei pentru „servicii de campanie de publicitate media in radio, TV si online pentru proiectele derulate de Creart”.

Toate cheltuielile pentru contracte de publicitate ale institutiilor din subordinea primariei se ridica la aproximativ 50 milioane de lei, diferenta fiind data de institutiile culturale finantate de primarie care, la randul lor, si-au facut reclama pentru activitatile lor.

Compania Municipala Agrement a refuzat sa spuna cate contracte de publicitate a incheiat, ce valoare au si cine sunt beneficiarii sumelor.

Transparenta face diferenta