luni, ianuarie 20, 2020

FOTO – VIDEO Cum va arata trenul Bucuresti – Aeroportul Otopeni!

Pe acelasi subiect

Ministrul liberal al Mediului a invatat-o pe Firea ce este bunul simt. De la atacuri si plangeri fara sens, la conferinta de presa comuna!

Primarul Capitalei și ministrul Mediului au apărut miercuri într-o conferință de presă comună, după ce au fost protagoniștii unui...

Cristina Topescu inmormantata fara preot. BOR refuza sa participe la slujba

Cristina Topescu va fi incinerata joi, dupa ce, miercuri, trupul neinsufletit al jurnalistei este depus, in jurul orei 14:00,...

Reactia BMW Romania dupa clipul cu BMW-ul pe sinele de tramvai

BMW România a anunţat, marţi, în contextul incidentului dintre un tramvai şi un BMW, că există o istorie de...

Proiectul unei legaturi feroviare directe intre Bucuresti si Aeroportul Otopeni, cu o gara semi-ingropata in zona terminalului sosiri, este una din lucrarile incepute in forta pe final de mandat al cabinetului Ciolos si lasat mostenire noii guvernari. Inclus in Master Plan, cu finantare europeana nerambursabila, proiectul prevede realizarea pana in 2018 a inca 2 km de cale ferata pe langa cea existenta si care sa subtraverseze DN1 pana la Aeroport. Scopul final? Trenuri care sa faca 18 minute din gara de Nord pana la Aeroport, alte garnituri care sa faca opriri mai dese pe traseu in nordul Capitalei si trenuri directe spre Otopeni din orase precum Brasov, Constanta, Galati, Craiova sau din nordul Bulgariei, anunta Hotnews.ro.

Termen scurt pentru realizare: In 2018 ar urma sa fie operationala linia directa Gara de Nord – Aeroport

Proiectul legaturii feroviare directe intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni este unul de care s-a vorbit constant in istoria recenta, insa doar abia in ultimele luni lucrurile au avansat cu adevarat, planurile fiind scoase de la naftalina si reactualizate.

Proiectul, cu un cost estimat la circa 100 de milioane de euro, mare parte din fonduri europene nerambursabile, ar trebuie sa fie gata in prima faza in 2018, daca noile termene vor fi respectate, si ar urma sa fie realizat de catre CFR Infrastructura, in regie proprie.

„Legatura feroviara intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni foloseste pe 17 km din cei 19 magistrala existenta spre Urziceni-Braila-Galati. Proiectul propriu-zis, ce va fi nou, presupune acel sector de doi kilometri intre calea ferata existenta si terminalul de pasageri de la Otopeni. E un proiect pe care noi estimam ca va fi gata in 2018 spre vara”, a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro, Robert Dobre, presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara, o institutie nou creata, cu menirea de a eficientiza caile ferate din Romania.

FOTO: Linia CFR langa Aeroportul Otopeni si terminalul provizoriu – NOTA: Amplasamentul final al terminalului provizoriu a fost relocat mai aproape de sensul giratoriu. Vezi a doua poza

FOTO: Traseul linie CFR pe sub DN1 si pe langa Aeroport. Terminalul provizoriu in apropiere de sensul giratoriu de langa terminalul sosiri al Aeroportului

„Proiectul nu va fi greu de implementat, dar sunt doua puncte mai dificile unde va fi nevoie de putina atentie. Subtraversarea DN1 intr-o zona cu trafic foarte intens si terminalul de pasageri provizoriu din zona aeroportului.  Acest terminal va fi unul provizoriu in zona sensului giratoriu de langa parcarea terminalului Sosiri de la Aeroport, iar noua gara va fi legata de aeroport printr-o pasarela de conexiune si un trotuar rulant”, a explicat Dobre.

Terminalul provizoriu, potrivit oficialului de la Transporturi, va fi folosit pana dupa 2020, cand Magistrala 6 de metrou va „ajunge” la Aeroport, moment in care va fi construit un nou terminal, multimodal, pentru ambele legaturi.

„Proiectul a capatat maturitate de la momentul in care a fost prezentat in urma cu doua luni. Deja specialistii de la CFR Infrastructura au facut ridicarile topografice in teren in urma carora s-a definit aliniamentul cel mai bun pentru legatura feroviara. Au fost realizate si legaturile cu CNAIR (n.r. Compania de Drumuri) si s-au obtinut si avizele de la Autoritatea Aeronautica si de la Aeroportul Otopeni”, a explicat Robert Dobre, presdintele AFR.

Mai mult decat atat, specialistii de la CFR Infrastructura au realizat simulari 3D si au definit, practic, cum va arata acest terminal si care va fi pozitionarea lui in spatiu in zona Otopeni.

In 2017 vor incepe lucrarile la subtraversarea DN1 in zona Aeroportului

Citeste continuarea pe Hotnews.ro.

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Atentie la falsii politisti din Bucuresti! Cum incearca sa te talhareasca in plina strada?

Patru bărbaţi au fost prinşi în flagrant duminică, 19 ianuarie, de către poliţiştii de la Serviciul de Investigaţii Criminale,...

Ziua si scandalul! Firea il ameninta cu plangere penala si pe Rares Bogdan!

Gabriela Firea a declarat, luni, că îi va face o plângere penală lui Rareș Bogdan dacă, în acestă săptămână, nu observă ''o îmbunătăţire'' a discursului lui...

Spitalul Universitar din Bucuresti, amendat pentru lasa cadavrele pe holuri

Inspectorii sanitari din cadrul Direcției de Sănătate Publică București au finalizat controlul la Spitalul Universitar, după ce deputatul Emanuel Ungureanu a publicat imagini cu...

Acuzatii grave la adresa Wizz Air, pe Otopeni: cum sa pierzi avionul stand la coada de imbarcare!

Situatia halucinanta relatata de un roman care trebuia sa calatoreasca cu compania Wizz Air. El sustine ca nu a mai fost lasat sa intre...

Candidatii PNL la Primaria Capitalei: Pe cine trimit in lupta cu Firea?

Liberalii vor lansa luni un sondaj de opinie la nivelul Capitalei în care vor măsura mai mulți candidați din interiorul partidului pentru Primăria București....
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -