duminică, decembrie 15, 2019

Parcul auto al RATB e depasit in proportie de 70%! Proiect la Primarie ca RATB sa devina societate pe actiuni!

Pe acelasi subiect

Tudorel Toader ii salveaza pe Dragnea si Mazare: Scapa din puscarie cu recursul compensatoriu!

Comandantul penitenciarului Rahova, Denis Darie, a confirmat pentru G4media.ro faptul că toată închisoarea de maximă siguranță din București a...

Firea iar face scandal: Eu nu sunt Firea, eu sunt doamna Firea! Cine nu ma respecta pe mine nu repecta bucurestenii!

Primarul Gabriela Firea se arata extrem de deranjata ca premierul Orban si-a permis sa vorbeasca despre ea fara sa...

Infractiuni de CORUPTIE! DNA, descinderi masive la PSD si la parlamentari PSD acasa

Procurorii DNA Timişoara şi ofiţerii DGA fac percheziţii luni diminieaţă, într-un amplu dosar de corupţie. Vizaţi sunt trei parlamentari...

Existența unui contract de delegare de gestiune între Primăria Municipiului București și RATB, precum și evaluarea patrimoniului actual al regiei – terenuri și clădiri care vor constitui capital social al unei viitoare societăți – sunt cele două condiții importante ca RATB să se transforme în societate comercială, potrivit unui studiu de oportunitate realizat de Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice (AMRSP) și prezentat luni la Primăria Capitalei.

Ioan Radu, expert în cadrul AMRSP, a precizat că etapele principale care pun deocamdată în pericol transformarea regiei și reorganizarea sa în societate sunt: inexistența contractului de delegare a gestiunii serviciului, care reglementează din punct de vedere juridic foarte clar obligațiile care revin, pe de o parte, proprietarului serviciului, în speță CGMB, pe de altă parte, operatorilor RATB; modul de colaborare dintre cele două entități, de acordare a subvențiilor, de decontare a cheltuielilor și, în general, toate obligațiile care revin celor două părți, anunta Agerpres.

„Cea de-a doua problemă care după părerea mea pune în real pericol transformarea regiei în societate este lipsa, cel puțin în acest moment, a unei evaluări a patrimoniului public și privat care a fost dat de CGMB în administrare regiei pentru prestarea serviciului public de transport local”, a precizat Ioan Radu.

Potrivit acestuia, toate bunurile pe care le folosește RATB, de la terenuri până la mijloace de transport, de la echipamente de birotică din birouri până la dotarea autobazelor și depourilor, sunt bunuri aparținând domeniului public și privat al Municipiului București, date în administrare RATB.

„Legea obligă ca bunurile aparținând domeniului public să fie evidențiate într-o evidență extracontabilă distinctă la nivelul operatorului, iar bunurile care aparțin domeniului privat al municipiului trebuie, prin valoarea lor reevaluată, să constituie capitalul social al viitoarei societăți. Atât timp cât aceste bunuri aparținând domeniului privat nu au fost evaluate și evaluarea este un proces extrem de complex. Atât timp cât această evaluare nu există, din păcate, RATB nu va putea deveni societate, pentru simplul motiv că nu ar avea capital social”, a explicat reprezentantul AMRSP.

Primarul interimar al Capitalei, Răzvan Sava, a afirmat că această strategie va fi pusă în dezbatere publică pentru ca specialiștii din domeniu să aducă observații și se așteaptă ca până la sfârșitul mandatului său, respectiv până în luna mai, să fie supusă la vot în Consiliul General.

Potrivit acestuia, tariful de 1,3 lei pentru o călătorie cu RATB nu mai este unul real.

„Înnoirea parcului este imperios necesară, iar tariful trebuie să fie un tarif real, trebuie să fie fundamentat. Încă nu știm dacă 1,3 lei, cât este acum prețul călătoriei, este un preț real. De asta așteptăm să vedem fundamentarea, să vedem ce măsuri se pot lua în continuare”, a mai afirmat Răzvan Sava.

Ioan Radu a menționat că, în urma unor simulări, a fost calculat un tarif de călătorie cu RATB de 2,1 lei, dar nu prin ajustare, ci printr-un nou calcul economic.

„A fost o simulare în care noi am plecat de la actualul tarif, care nu are o fundamentare economică corectă, pe de o parte, și, pe de altă parte, n-am putut ține cont doar de influența indicelui mediu al prețurilor de consum, cum prevede legislația, pentru că în acest interval mare de timp au apărut o mulțime de influențe în costurile unitare, inclusiv ale furnizorilor de utilități și de piese de schimb. A trebuit să ținem cont în simulare și de costul mediu unitar generat de toate schimbările de TVA, de prețuri, de tarife, prețul la combustibil, la energie, la piese de schimb. Așa am ajuns la 2,1 lei, dar a fost încă un argument care să ne ajute să susținem ideea că o actualizare a tarifului la transportul local în București nu trebuie și nu poate, economic vorbind, să se facă prin ajustare, ci printr-o nouă fundamentare”, a argumentat Ioan Radu.

În studiu a fost prezentată și o propunere prin care pensionarii să-și achiziționeze un card pe care după aceea să-l încarce gratuit la orice tonetă RATB.

„Noi am propus, pe modelul capitalelor din toate țările europene, ca fiecare pensionar să-și cumpere un card, cartonul propriu-zis — costă aproximativ 4,2 lei — pe care să-l folosească cât rezistă cardul, dar în momentul în care l-a achiziționat de la o tonetă RATB, el este automat luat în baza de date că și-a cumpărat acest card și în fiecare lună se poate duce să-și încarce gratuit cardul la orice tonetă de pe teritoriul municipiului”, a anunțat Ioan Radu.

Potrivit lui Ioan Radu, parcul auto al RATB are o durată de viață depășită în proporție de 70%.

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Culmea nesimtirii: Teodorovici anunta ca tara e in pragul colapsului economic!

Fostul ministru de Finanțe Eugen Teodorovici anunță că România va intra în criză economică. Social - democratul susține că...

DNA il acuza oficial pe Alexandru Cumpănaşu de furt si fraudă cu fonduri europene

Fostul candidat la prezidenţiale, Alexandru Cumpănaşu, a fost pus sub acuzare de DNA Constanța pentru furnizare de date false într-un proiect cu fonduri europene...

Gabriela Firea se lauda in fata primarului din Atena cu ceva ce nu exista

Gabriela Firea a primit, la București, vizita primarului Atenei, căruia i-a prezentat proiectul Spitalului Metropolitan pentru care construcțiile încep în primăvara anului 2020. „București...

Firea iar face scandal: Eu nu sunt Firea, eu sunt doamna Firea! Cine nu ma respecta pe mine nu repecta bucurestenii!

Primarul Gabriela Firea se arata extrem de deranjata ca premierul Orban si-a permis sa vorbeasca despre ea fara sa foloseasca si titulatura „doamna”. „Eu nu...

Tariceanu o ironizeaza pe Firea: Mai are o sansa din greseala!

Călin Popescu Tăriceanu, preşedintele ALDE, reacţionează la vestea că decizia de atribuire de la licitația pentru tramvaie organizată de Primăria Capitalei, prin care turcii de...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -