duminică, noiembrie 17, 2019

Bucurestiul va fi, din nou, blocat de PROTESTE!

Pe acelasi subiect

Gabriela Firea, umilita public de scriitorul Radu Paraschivescu. Toata sala a aplaudat

Scriitorul Radu Paraschivescu a fost prezent vineri seară la concertul trupei Taxi, la Sala Palatului, unde a fost invitat pe scenă...

CTP: dumneavoastră ați vrea să vă întâlniți cu Dăncilă? Ce sa vorbesti cu cineva atât de jos din toate punctele de vedere?

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a vorbit la Digi24 despre anunțul președintelui Klaus Iohannis că nu va participa la o dezbatere...

Mesajul jurnalistul Oreste Teodorescu pentru toti romanii, in prag de alegeri: Avem o sansa istorica!

Cu doar doua zile inainte de alegerile pentru presedintele Romaniei, jurnalistul Oreste Teodorescu a tinut sa transmita un mesaj...

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) va organiza, pe 2 noiembrie, un miting de protest în fața Guvernului, la care vor participa 6.000 de autovehicule. „Mitingul de protest are 5 teme principale, de care Guvernul României este direct responsabil. Important de reținut este că nu cerem subvenții, nu cerem măriri de salariu, nu afectăm Bugetul Statului Român cu cerințele noastre, ba din contră, cerem reglementări ale unor legi, prin Ordonanță de Urgență, pentru a se stopa abuzurile unor grupuri de interese din Parlamentul României care au modificat legi pentru a permite ca activitatea de transport să fie piratată”, precizează reprezentanții COTAR într-un comunicat remis, luni, Agerpres.

Potrivit acestora, pirateria în transportul de persoane a devenit o activitate tolerată și nesancționată de autoritățile române, iar lipsa de implicare a autorităților române a permis, în decursul ultimilor ani, dezvoltarea unui fenomen al transportului regulat de persoane fără licență, în mod ilegal, dar nesancționat, cu orare afișate și stații de preluare a clienților, în mod clar stabilite. „Astfel de firme care desfășoară activități ilegale au ajuns să-și promoveze serviciile și prin reclame și spoturi publicitare: ‘Peste 40.000 de clienți și mai mult de 2.000.000 Km anual parcurși în siguranță ne recomandă ca cea mai bună și sigură companie de transport’. Lipsesc din această prezentare două cuvinte cheie, care ar trebui să preocupe serios autoritățile române: ilegal și evazionist”, spun reprezentanții COTAR.

Aceștia susțin că Legea taximetriei conține în mod deliberat formulări evazive și incomplete, pentru a permite „grupurilor de interese apropiate unor interesați”, să profite de o legislație lacunară și făcută cu dedicație. „Această lege a fost modificată astfel încât să le permită unor „grupări” să desfășoare activități de taxi în alte localități, în afara zonei în care taximetriștii au licență de funcționare. În prezent sunt mii de taxiuri cu licență în localitățile din jurul Bucureștiului, dar care, în realitate își desfășoară activitatea în Capitală. Parlamentarii care au avut interese au modificat OUG 34/2010 prin legea 168/2010, chiar și în acest an, făcând schimbări exact la acel articol care permitea organelor de control să elimine activitatea neautorizată, ilegală din această activitate”, mai afirmă transportatorii.

Potrivit reprezentaților COTAR, activitățile ilegale și evazioniste de transport persoane în regim taxi, prin folosirea unor platforme informatice (de tipul UBER), încalcă dreptul la concurență loială și care conduc la dispariția activității de taxi în condiții legale. „Mai mult, din informațiile pe care le-am obținut de la Poliția Română, cei care practică acest tip de transport pot face și victime printre clienți, pentru că nimeni nu îi controlează. Victimele pot fi păcălite prin serviciile improprii care le sunt oferite și pentru care nu pot depune plângere la o autoritate a statului, pentru că UBER nu intră sub incidența niciunei legi pentru protecția consumatorului. Dar mai pot fi și victime de tâlhărie, viol sau chiar omor, pentru că nimeni nu verifică identitatea și activitatea anterioară a celor care intră în acest sistem. Astfel, activitățile gen UBER sunt servicii periculoase pentru populație, pe care parlamentarii le-au permis, în detrimentul siguranței cetățenilor. Toți actorii din piața de transport persoane trebuie să se autorizeze conform legilor in vigoare, în caz contrar sunt ‘pirați'”, se mai menționează în comunicat.

Legea românească, susțin transportatorii, trebuie să protejeze activitățile legale și să găsească mijloace de descurajare a activităților ilegale. „Dacă acest lucru nu se întâmplă, putem înțelege că diverși parlamentari au inițiative legislative care stimulează „ciubucăreală” în aceste activități, având, cel mai probabil,anumite interese . Așa s-ar putea explica existența proiectului legii Co-voiajării, a deputatului PSD Lucian Șova”, mai spun reprezentanții confederației. COTAR solicită, de asemenea, pentru utilizatorii de licențe de taxi, dobândirea dreptului de proprietate a licenței de taxi, la cerere, așa cum se întâmplă în țări civilizate, în toată Uniunea Europeană din care facem parte. Suntem cetățeni europeni și ne vrem și drepturile, nu numai obligațiile. În ceea ce privește OUG 69/2016, prin care se acordă facilități de transport elevilor, reprezentanții COTAR consideră că este o măsură pe care Guvernul României ar fi trebuit să o ia de mult timp, dar forma sub care a fost gândită nu duce decât la împovărarea transportatorului privat, care și acum așteaptă câte un an de zile să-i fie rambursată contravaloarea cupoanelor de transport pentru pensionari. COTAR propune transport gratuit pentru toți elevii, iar transportatorii de persoane, prin curse regulate, să plătească 5% TVA, deductibil până la urmă. Guvernul are pârghiile necesare și oameni supercalificați să facă toate calculele necesare privind încasarea de TVA și plata parțială a abonamentelor școlare, astfel încât va avea o mare surpriză când va constata, în urma calculelor, că propunerea noastră va deroga Bugetul României de o imensă sumă de bani, în timp ce contravaloarea integrală a biletelor va rămâne în bugetul familiilor elevilor. Vor fi 3 câștigători: statul, cetățeanul și transportatorul!

„Sperăm ca până pe data de 2 noiembrie 2016, data protestului, Guvernul să emită Hotărârea prin care va plafona tarifele RCA pe o perioadă de 6 luni. În caz contrar, subiectul RCA va deveni un nou punct al protestului nostru. Nu credem că Guvernul va intra în jocul electoral al marilor partide politice, astfel încât să întârzie această H.G., întârziere care va duce la protejarea intereselor financiare ale multinaționalelor din asigurări, în dauna industriei de transport cu capital românesc”, se mai menționează în comunicat.

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Inca un derapaj grotesc al viceprimarului Bucurestiului: Vezi-ţi de treaba dumitale, că eşti femeie cu burta la gură!

Vicepreședintele Senatului, Mihai Goțiu, cere demiterea viceprimarului Capitalei, Aurelian Bădulescu. El face această solicitare către Partidul Social Democrat și...

Viceprimarul Sectorului 2, Dan Cristian Popescu: PNL va câștiga detașat alegerile prezidențiale, locale și parlamentare!

Domnule viceprimar Dan Cristian Popescu, ca reprezentant liberal, cum caracterizați rezultatele primului tur al alegerilor prezidențiale? Dar finala Klaus Iohannis-Viorica Dăncilă? Putem pleca, ca punct...

Viceprimarul din Sector 2, intalnire cu elevii in cadrul campaniei ”Be cool, not a fool”

Zilele trecute viceprimarul Sectorului 2, Dan cristian Popescu, am fost invitat în cadrul campaniei antidrog „Be cool, not a fool”, să discute cu elevii...

Toate promisiunile se transforma in minciuni: Metrou spre Drumul Taberei va fi inaugurat anul viitor!

Metroul din Drumul Taberei ar putea fi inaugurat la finele primului semestru din 2020, estimează Mariana Miclăuş, noul director general al Metrorex. Anterior, foşti...

Cristian Tudor Popescu: „Abjecta G. Firea a postat un fake news de un primitivism colosal!”

Cristian Tudor Popescu are o reactie dura fata de comportamentul manifestat de Viorica Dancila si Gabriela Firea in urma dezbaterii lui Klaus Iohanni cu...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -