marți, decembrie 10, 2019

Bucurestiul are primul sistem de car-sharing din Romania!

Pe acelasi subiect

Infractiuni de CORUPTIE! DNA, descinderi masive la PSD si la parlamentari PSD acasa

Procurorii DNA Timişoara şi ofiţerii DGA fac percheziţii luni diminieaţă, într-un amplu dosar de corupţie. Vizaţi sunt trei parlamentari...

Dupa Berbeceanu, un alt nume important se pregateste sa intre in echipa guvernamentala

Prim-ministrul Ludovic Orban își aduce alături cei mai buni oameni din PNL. Cristi Barbu, secretar general adjunct al partidului,...

Bucurestenii au iesit cu ligheane in fata Primariei Capitalei! CatastroFirea ne-a adus ca-n vremea comunismului!

Mai multe persoane se află, joi dimineață, în fața Primăriei Capitalei unde au adus ligheane pentru a protesta pentru...

Printr-un parteneriat cu BMW România, o companie din Cluj va lansa în acest an un serviciu de car-sharing dedicat firmelor. Demarat cu o staţie fixă şi 25 de maşini, noul serviciu se va extinde până la circa 800 de vehicule în momentul în care va fi disponibil şi pentru persoane fizice, anunta Capital.ro.

Amplasată în parcarea Băneasa Business and Technology Park din nordul Capitalei, prima staţie fixă a Pony Car Sharing deserveşte, pentru început, doar companiile din zonă. Acestea vor decide numele angajaţilor proprii care se pot înscrie în sistemul de car-sharing având la dispoziţie, pentru început, un parc compus din 25 de maşini BMW i3 (electric) şi Mini. Pentru că nu este un servicu obişnuit de car-sharing, ci unul destinat companiilor, menit în acelşi timp să testeze piaţa bucureşteană, acesta necesită o programare a celor care doresc să utilizeze un vehicul astfel încât flota existentă să poată satisface toate solicitările. „Nu am făcut un calcul exact în privinţa costurilor, însă la Cluj (n.n. – acolo unde programul pentru persoane fizice funcţionează de câteva luni) preţurile minime sunt de 1 leu/minut sau 280 de lei/zi“, a declarat Demis Ghindeanu, unul dintre fondatorii Pony Car Sharing. De asemenea, conform acestuia, staţia-test din Bucureşti presupune că toţi clienţii trebuie să preia şi să returneze maşina din acelaşi punct spre deosebire de serviciul din Cluj unde există posibilitatea de a lua maşina dintr-un punct şi a o lăsa în altul. „Nu putem extinde rapid serviciul în Bucureşti pentru că, după calculele noastre, am avea nevoie de minimum 800 de maşini. De asemenea, investiţia iniţială şi cash-flow-ul negativ din primele luni trebuie susţinute de un partener puternic pe care încă îl mai căutăm“, a adăugat oficialul Pony.

i3

Aflat deocamdată în stadiul de testare, proiectul Pony Car-Sharing din Bucureşti ar trebui să reducă substanţial costurile companiilor care îl accesează. „Vom extinde treptat serviciul din Bucureşti poziţionând staţii acolo unde există cerere. E drept că ne intersectăm oarecum cu leasingul operaţional însă, spre deosebire de acesta, firma nu este nevoită să plătească decât în timpul de folosire al maşinii, fără pauzele de utilizare. De asemenea, dispar costurile din week-end dacă firma decide să nu blocheze maşina în acea perioadă“ spun cei de la Pony. În ciuda acestui avantaj important şi a unor preţuri pe care oficialii companiei susţin că le vor poziţiona sub cele ale unui contract de leasing operaţional, cei care vor accesa serviciul nu se pot deplasa oricând şi oriunde. Asta pentru că numărul de maşini este limitat, iar autonomia acestora diferă în funcţie de modelul de autoturism preluat. În timp, odată cu creşterea numărului de clienţi, majorarea progresivă a parcului de maşini şi amplasarea unor noi staţii în alte puncte ale Bucureştiului, acest mod de deplasare poate deveni extrem de util şi avantajos din punct de vedere financiar atât pentru companii cât şi pentru persoanele fizice, însă nimeni nu poate spune în prezent când se va întâmpla asta.

Serviciu „prietenos“ cu mediul

Pe lângă utilizarea în comun a unor vehicule cu propulsoare mici şi, prin urmare, puţin poluante precum Mini, Volkswagen Up! şi Smart, parcul serviciului de car-sharing propus de Pony se extinde din acest an şi cu un model electric foarte performant. Nu mai puţin de 15 vehciule BMW i3 – un record pentru achiziţiile de maşini electrice – vor intra în flota Pony Car Sharing în acest an. „Ne bucurăm că BMW România crede în proiectul Pony, în soluţiile moderne de mobilitate, pentru că dincolo de aspectul estetic deosebit, BMW i3 se dovedeşte cea mai potrivită maşină pentru serviciile de car-sharing din oraşele aglomerate cu un nivel ridicat de poluare“ a menţionat, Demis Ghindeanu. „Ne-am fi dorit să începem încă de anul trecut achiziţia de modele electrice, însă întârzierea demarării programului Rabla Plus ne-a oprit din drum. Sperăm ca în Timişoara, de exemplu, să implementăm în curând un serviciu exclusiv cu maşini electrice. Deocamdată avem în plan amplasarea unor staţii de încărcare a vehiculelor electrice pentru a putea extinde autonomia maşinilor noastre, însă asta implică sume majore. De exemplu, o staţie performantă şi rapidă precum cea inaugurată în această vară de BMW la Băneasa Business and Technology Park costă circa 30.000 de euro la care trebuie adăugaţi circa 8.000 de euro pentru instalare. E drept că există şi alternative de putere mai mică ale căror costuri sunt de circa 2.000 de euro, însă acestea asigură o încărcare lentă mult mai potrivită pentru regenerarea bateriilor acasă“, a continuat acesta.

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Liviu Dragnea poate scapa astazi din puscarie!

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie dezbate marţi cererea depusă de Liviu Dragnea de anulare a condamnării de 3...

Gabriela Firea anunta ca taxa pe oxigen se va plati incepand din luna martie

Primăria Capitalei va începe aplicarea vinietei Oxigen din luna martie, lunile ianuarie și februarie fiind pentru informarea cetățenilor și conștientizare, a declarat primarul Gabriela...

Primarul Sectorului 1 este total pe langa primarie: Habar n-are de o licitatie uriasa organizata sub nasul lui!

Primarul Sectorului 1 Dan Tudorache spune că licitația pentru construirea a 9 patinoare în valoare totală de peste 280 milioane de lei nu îi...

Nimic nu merge bine: O macara s-a rasturnat pe santierul Podului Ciurel

O macara s-a răsturnat luni pe şantierul Podului Ciurel din Capitală. Potrivit informaţiilor disponibile la acest moment, incidentul nu s-a soldat cu victime. Primăria Capitalei...

Vicepremierul Raluca Turcan anunta desfiintarea pensiilor speciale, cu excepția pensiilor militare și ale magistraților

PNL a luat decizia de a anula pensiile speciale cu excepția pensiilor militare și ale magistraților, a anunțat luni vicepremierul Raluca Turcan, precizând că...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -