luni, decembrie 16, 2019

Un mall construit deasupra Garii de Nord ar schimba complet Bucurestiul!

Pe acelasi subiect

Tudorel Toader ii salveaza pe Dragnea si Mazare: Scapa din puscarie cu recursul compensatoriu!

Comandantul penitenciarului Rahova, Denis Darie, a confirmat pentru G4media.ro faptul că toată închisoarea de maximă siguranță din București a...

Firea iar face scandal: Eu nu sunt Firea, eu sunt doamna Firea! Cine nu ma respecta pe mine nu repecta bucurestenii!

Primarul Gabriela Firea se arata extrem de deranjata ca premierul Orban si-a permis sa vorbeasca despre ea fara sa...

Infractiuni de CORUPTIE! DNA, descinderi masive la PSD si la parlamentari PSD acasa

Procurorii DNA Timişoara şi ofiţerii DGA fac percheziţii luni diminieaţă, într-un amplu dosar de corupţie. Vizaţi sunt trei parlamentari...

Un mall sau o clădire de birouri deasupra Gării de Nord după modelul din Londra, Frankfurt sau Leipzig ar putea conduce la dezvoltarea Capitalei şi a zonelor limitrofe.

Totuşi, investitorii aşteaptă dezvoltarea infrastructurii feroviare şi schimbarea profilului călătorului până să scoată din buzunare sute de milioane de euro pentru un asemenea proiect şi investiţii adiacente, scrie zf.ro.

Prima dată  am ajuns în Leipzig acum mai bine de un deceniu. Era prima mea ieşire din ţară şi deci primul meu contact cu Occidentul. Am ajuns într-un oraş de 500.000 de locuitori din Germania de Est, un oraş secundar, nu prea tu­ristic, ba chiar un pic industrial, un centru care se lupta să reducă decalajele faţă de Vest.

Mi-amintesc că am ajuns în gară şi câteva zeci de se­cun­de am rămas pironită locului admirând zecile de magazine de mo­dă care se întindeau pe mai multe etaje. Eram ca un fotbalist fran­cez la finalul meciu­lui cu Portugalia, uimită.

Era o gară-mall, un con­cept pe care aveam să îl gă­sesc în multe alte ţări euro­pe­ne, atât din Occident cât şi din regiu­ne, mai exact în Polonia. La momentul acela mi se părea un scenariu SF, greu de pus în practică în România.

Astăzi, după mai bine de zece ani, nicio gară ro­mânească nu a devenit cu ade­vărat un cen­tru în jurul că­ruia să se dez­vol­te un oraş, după mode­lul din Occi­dent. Nici măcar în Bu­cu­reşti un astfel de proiect nu a prins viaţă deşi interes din par­tea investitorilor a existat.

Infra­struc­tura feroviară slab dezvoltată, profilul oame­nilor care merg în România cu tre­nul şi lipsa unor parteneriate de tip PPP sunt doar câteva dintre motivele care stau în spatele acestei probleme.

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Culmea nesimtirii: Teodorovici anunta ca tara e in pragul colapsului economic!

Fostul ministru de Finanțe Eugen Teodorovici anunță că România va intra în criză economică. Social - democratul susține că...

DNA il acuza oficial pe Alexandru Cumpănaşu de furt si fraudă cu fonduri europene

Fostul candidat la prezidenţiale, Alexandru Cumpănaşu, a fost pus sub acuzare de DNA Constanța pentru furnizare de date false într-un proiect cu fonduri europene...

Gabriela Firea se lauda in fata primarului din Atena cu ceva ce nu exista

Gabriela Firea a primit, la București, vizita primarului Atenei, căruia i-a prezentat proiectul Spitalului Metropolitan pentru care construcțiile încep în primăvara anului 2020. „București...

Firea iar face scandal: Eu nu sunt Firea, eu sunt doamna Firea! Cine nu ma respecta pe mine nu repecta bucurestenii!

Primarul Gabriela Firea se arata extrem de deranjata ca premierul Orban si-a permis sa vorbeasca despre ea fara sa foloseasca si titulatura „doamna”. „Eu nu...

Tariceanu o ironizeaza pe Firea: Mai are o sansa din greseala!

Călin Popescu Tăriceanu, preşedintele ALDE, reacţionează la vestea că decizia de atribuire de la licitația pentru tramvaie organizată de Primăria Capitalei, prin care turcii de...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -