joi, octombrie 17, 2019

Un mall construit deasupra Garii de Nord ar schimba complet Bucurestiul!

Pe acelasi subiect

Primaria Sectorului 1 cumpara biciclete de 13.000 de euro bucata

Anton Cupcea, membru USR Sector 1, anunta ca Primaria Sector 1 a achizitionat biciclete in valoare de 13.000 de...

Oprisan: Dai cautare pe google „proasta României” și îți dă Dăncilă!

La 24 de ore de la demiterea Vioricăi Dăncilă prin moțiune de cenzură, Marian Oprișan întoarce foaia. Dacă în...

Ultimul mare tun al Guvernului Dancila: Un munte de bani pleaca spre baronii PSD prin OUG!

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat că în ședința de Guvern, de astăzi, va da cel puțin două Hotărâri de...

Un mall sau o clădire de birouri deasupra Gării de Nord după modelul din Londra, Frankfurt sau Leipzig ar putea conduce la dezvoltarea Capitalei şi a zonelor limitrofe.

Totuşi, investitorii aşteaptă dezvoltarea infrastructurii feroviare şi schimbarea profilului călătorului până să scoată din buzunare sute de milioane de euro pentru un asemenea proiect şi investiţii adiacente, scrie zf.ro.

Prima dată  am ajuns în Leipzig acum mai bine de un deceniu. Era prima mea ieşire din ţară şi deci primul meu contact cu Occidentul. Am ajuns într-un oraş de 500.000 de locuitori din Germania de Est, un oraş secundar, nu prea tu­ristic, ba chiar un pic industrial, un centru care se lupta să reducă decalajele faţă de Vest.

Mi-amintesc că am ajuns în gară şi câteva zeci de se­cun­de am rămas pironită locului admirând zecile de magazine de mo­dă care se întindeau pe mai multe etaje. Eram ca un fotbalist fran­cez la finalul meciu­lui cu Portugalia, uimită.

Era o gară-mall, un con­cept pe care aveam să îl gă­sesc în multe alte ţări euro­pe­ne, atât din Occident cât şi din regiu­ne, mai exact în Polonia. La momentul acela mi se părea un scenariu SF, greu de pus în practică în România.

Astăzi, după mai bine de zece ani, nicio gară ro­mânească nu a devenit cu ade­vărat un cen­tru în jurul că­ruia să se dez­vol­te un oraş, după mode­lul din Occi­dent. Nici măcar în Bu­cu­reşti un astfel de proiect nu a prins viaţă deşi interes din par­tea investitorilor a existat.

Infra­struc­tura feroviară slab dezvoltată, profilul oame­nilor care merg în România cu tre­nul şi lipsa unor parteneriate de tip PPP sunt doar câteva dintre motivele care stau în spatele acestei probleme.

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Sarah

Ultimele stiri

Presedintele Iohannis, provocare pe facebook pentru toti romanii: Hai să readucem România printre marile culturi ale Europei!

Președintele României postează pentru a doua oară, astăzi, pe Facebook. Iohannis lansează o provocare către toți româii, pe care...

Reactia jurnalistului Oreste Teodorescu la dezvaluirile despre Barna: Sloganul ”Fericiți în România” se transformă în ”Păcăliți în România”

Jurnalistul Oreste Teodorescu a precizat pentru PSNews.ro că dezvăluirile Rise Project, al căror protagonist este liderul USR, Dan Barna, îi amintesc de episodul Mona...

Declaratii nesimtite ale selectionerului Norvegiei dupa ce a vazut 30.000 de copii pe Arena Nationala

Selecționerul Norvegiei, Lars Lagerback, susține că a fost o greșeală faptul că România a jucat cu suporteri, chiar dacă aceștia au fost copii sub...

Premierul desemnat, Ludovic Orban, da asigurari ca guvernul lui va trece: Avem 10 voturi in plus

Premierul desemnat, Ludovic Orban, a anuntat, marti seara, dupa o sedinta cu conducerea PNL, ca liberalii au „10 voturi in plus” fata de cat...

VIDEO-Dancila nu poate sa iasa pe strada prin Bucuresti nici dupa ce nu mai e premier

Celebrul protestatar Marian „Ceausescu” a asteptat-o, marti seara, in fata sediului B1 TV, pe Viorica Dancila pentru a-i oferi cadou un tricou inscriptionat cu...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -