marți, noiembrie 19, 2019

Alesii au au avizat NEGATIV construirea autostrăzii Bucureşti – Braşov şi autostrăzii Nordului

Pe acelasi subiect

Gabriela Firea, umilita public de scriitorul Radu Paraschivescu. Toata sala a aplaudat

Scriitorul Radu Paraschivescu a fost prezent vineri seară la concertul trupei Taxi, la Sala Palatului, unde a fost invitat pe scenă...

CTP: dumneavoastră ați vrea să vă întâlniți cu Dăncilă? Ce sa vorbesti cu cineva atât de jos din toate punctele de vedere?

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a vorbit la Digi24 despre anunțul președintelui Klaus Iohannis că nu va participa la o dezbatere...

Plangere penala dupa ce Guvernul Dancila s-a folosit de numele Simonei Halep pentru deturnare de fonduri publice

Pe masura ce trec zilele de la destituirea Guvernului Dancila, apar tot mai multe surprize neplacute cu privire la...

Comisia juridică a Camerei Deputaţilor a avizat negativ, marţi, proiectele privind realizarea autostrăzilor Bucureşti – Braşov, Braşov – Bacău şi a Autostrăzii Nordului, preşedintele comisiei, Nicuşor Halici, precizând că „este o chestiune exclusiv a Guvernului construirea de autostrăzi”, informează Agerpres. Proiectele au fost adoptate anterior de plenul Senatului, iar Camera Deputaţilor este for decizional.

„Şi noi vrem construcţia de autostrăzi, dar e o diferenţă între ceea ce vrem şi ceea ce trebuie făcut. În primul rând că avizele negative sunt date pe încălcarea art. 138 din Constituţie, care spune clar că atunci când ai o iniţiativă care implică şi o sumă de bani, indiferent de cuantumul ei, trebuie indicată sursa de finanţare. Dacă mergem şi mai mult în fondul problemei, trebuie să spunem clar: Parlamentul, de principiu, poate adopta construirea unei autostrăzi, dar doar de principiu. Ca să construieşti o autostradă îţi trebuie aprobare a indicatorilor tehnico-economici, trebuie să faci licitaţii şi aşa mai departe. Toate acestea sunt în apanajul Guvernului, al structurilor administrative, că vorbim de autostrăzi. Dacă adoptăm acum legi de construire de autostrăzi, mâine, poimâine o să adoptăm legi de construire de spitale, săli de sport, terenuri de fotbal, piscine şi cine ştie ce mai fac în unităţile administrativ-teritoriale dumnealor. Este o chestiune exclusiv a Guvernului construirea de autostrăzi”, a afirmat Halici după şedinţa comisiei.

El a spus că Guvernul este determinat să construiască autostrăzi prin programul de guvernare, însă acestea nu pot fi făcute „peste noapte”.

„Am putea determina în vreun fel Guvernul, dar Guvernul este determinat prin programul de guvernare şi prin susţinerea majorităţii parlamentare, deci nu-i trebuie neapărat o lege ca să facă mai mult din punct de vedere al autostrăzilor. Autostrăzile trebuiau începute de mulţi ani şi de cei care astăzi spun: ‘vai, câtă nevoie avem de autostrăzi'”, a adăugat Halici.

În opinia lui Halici, pe lângă mulţi factori, infrastructura întâmpină probleme şi în privinţa lipsei de muncitori.

„Germania, Franţa, Italia au început să construiască autostrăzi după al Doilea Război Mondial şi construiesc şi astăzi. Noi vrem în 10 ani, în 20 de ani, în 30 de ani să avem autostrăzi pe întreg teritoriul României. Ar fi perfect, dar nu putem din mai multe motive. Unul este faptul că factorul politic, începând din ’90, nu a considerat necesar până în 2012, când a venit USL şi PSD la guvernare, să înceapă construcţia efectivă de autostrăzi. Doi: autostrăzile nu pot fi construite peste noapte, ca să nu mai vorbim de sursele de finanţare, sunt costuri foarte mari şi probabil nu ar trebui să finanţăm altceva decât autostrăzi, nu spitale, nu şcoli, nu altceva. (…) Noi nu o să putem construi peste noapte. Mai este o problemă foarte expusă, din punctul meu de vedere, şi mă refer la resursa umană. Nu mai are cine construi fizic, adică nu mai sunt muncitori. Firmele şi oamenii de afaceri se plâng că nu mai au cu cine lucra. Sunt foarte mulţi factori”, a subliniat Nicuşor Halici.

În legătură cu faptul că a fost adoptat în Parlament proiectul privind construirea autostrăzii Moldova, Halici a spus că a votat pentru acest proiect şi poate vota în plenul Camerei şi pentru celelalte trei autostrăzi.

„Din punct de vedere constituţional, nu există sursă de finanţată dată. (…) O să pot vota în plen şi pentru aceste proiecte. În comisie este un vot tehnic, trebuie să facem diferenţa. (…) În comisie discutăm lucrurile tehnic, nu doar politic şi în plen vorbim şi de lucrurile politice”, a arătat Halici.

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Moise Guran merge la dezbaterea cu presedintele Iohannis: Am acceptat invitatia in secunda doi!

Moise Guran i-a explicat lui Cristian Tudor Popescu, luni, intr-o emisiune la Europa FM de ce a acceptat invitatia...

Tudor Chirila: „Votez Iohannis. Că doar nu m-am tâmpit, după doi ani de stat în stradă”

Alături de Oana Pellea, Mihai Şora şi Victor Rebengiuc, de Mihai Călin, Medeea Marinescu sau Marius Manole, actorul şi solistul Tudor Chirilă (45 de...

Viorica Dancila, cu un ceas de peste 17.000 de euro la mana: Orice om modest din România si-l poate permite!

Viorica Dăncilă a reafirmat luni că ceasul despre care spune că l-a primit cadou de la soțul ei valorează „sub 5.000 de euro” și...

Un manager bun lipseste! Isarescu: ”Bucureștiul este peste Lisabona în privința PIB-ului și în apropiere de Berlin”

Valoarea Produsului Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor înregistrată în zona Bucureşti-Ilfov este aproape de cea a Berlinului şi peste Lisabona, dar, cu...

Viceprimarul Sectorului 2 spune lucrurilor pe nume: Nu sunt adeptul pomenilor electorale și al populismelor!

Viceprimarul Sectorului 2, Dan Cristian Popescu, a acordat în exclusivitate un interviu pentru PSNews.ro în care a abordat mai multe subiecte de interes pentru...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -