sâmbătă, octombrie 19, 2019

Metrorex vrea sa cumpere trenuri fără aer condiționat, cu design învechit și depășite tehnic

Pe acelasi subiect

VIDEO-Dancila nu poate sa iasa pe strada prin Bucuresti nici dupa ce nu mai e premier

Celebrul protestatar Marian „Ceausescu” a asteptat-o, marti seara, in fata sediului B1 TV, pe Viorica Dancila pentru a-i oferi...

Un ministru PSD e disperat ca-i raman amantele fara job: Si ele sunt oameni!

Ministrul Culturii, Daniel Breaz, a declarat intr-o emisiunea la Antena 3 ca si „amantele” pesedistilor care sunt angajate in...

Banul primeaza! Ion Tiriac a blocat constructia caii ferate Gara de Nord-Aeroportul Otopeni

Tronsonul de câțiva kilometri trebuia să fie gata înainte de meciurile de la EURO 2020. Contestatarii proiectului, în frunte...

Una dintre firmele interesate de licitația de achiziționare de trenuri pentru Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei-Eroilor, acuză Metrorex că vrea să cumpere trenuri “cu design învechit și cost operațional ridicat”. Compania care administrează rețeaua de metrou a Capitalei vrea să cumpere inițial 13 trenuri noi pentru a circula în Drumul Taberei, urmând ca ulterior să mai fie achiziționate încă 17 unități. Valoarea maximă a contractului este de 1,2 miliarde lei.

“Parcurgând specificațiile tehnice și cerințele concrete ale fișei de date, specialiștii noștri au observat o similitudine ce frizează identitatea între prezenta licitație și cele anterioare din anii 2011 și 2014 (cu atât mai mult în cadrul licitației din 2014, urmare a intervenirii unor serioase aspecte de nelegalitate cu valențe penale, licitația a fost anulată), licitații ce au ridicat serioase semne de întrebare cu privire la imparțialitatea și echidistanța procedurilor față de toți participanții la procedură”, scrie în documentul publicat în sistemul de achiziții publice. Documentul publicat nu este atribuit nici unei companii pentru că procedura din sistemul de achiziții publice nu permite acest lucru, însă firma elvețiană Stadler a contestat la CNSC procedura de licitație.

Practic, Metrorex este acuzată că a lansat din nou o licitație cu dedicație pentru spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).

Potrivit documentului citat, Metrorex este acuzată că vrea să achiziționeze trenuri în a căror construcție trebuie folosit oțelul când există înlocuitori tehnici şi calitativi superiori, precum aluminiul. De asemenea, trenurile care ar urma să fie achiziționate:

“Din motive de neînţeles din punct de vedere comercial, se acordă prioritate unui produs care, dintr-o perspectivă tehnică şi comercială este de o calitate inferioară, dar este oferit la un preţ egal sau comparabil cu un produs mai avansat”, scrie în documentul citat.

Prin urmare, compania cere modificarea caietului de sarcini, care “este conceput într-un mod defectuos, tinde să profite un singur candidat și pare că se dorește să se impună un produs ce, din punct de vedere tehnic și comercial, nu respectă standardele actuale și cele mai bune practici din industria feroviară”.

Procedura de licitație a fost contestată deja de elvețienii de la Stadler Rail Management AG. Aceștia s-au adresat Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor pe 2 aprilie.

Metrorex a lansat pe 22 martie licitaţia pentru achiziţia a 30 de trenuri care vor circula pe Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Iancului. În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri, urmând ca ulterior să mai fie achiziţionate încă 17.

Valoarea contractului este estimată între 520,15 milioane lei și 1,2 miliarde lei. Finanțarea va fi asigurată de fonduri europene și un împrumut de la Banca Europeană de Investiții.

Metrorex operează în prezent trei tipuri diferite de trenuri de metrou: Bombardier, CAF și rame IVA produse la Arad.

În iunie 2014 Metrorex a lansat o licitație pentru achiziționarea a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi care să circule pe Magistrala 5. Ofertele au fost deschise pe 16 octombrie 2014. Cinci firme au depus atunci oferte:
ASTRA Vagoane Călători – 5,1 mil euro euro/tren de metrou
CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou
CAF – 6,06 mil euro/tren de metrou

Alstom – 6,31 mil euro/tren de metrou
Pesa – 6,5 mil euro/tren de metrou

În martie 2015, Metrorex anunța că licitația a fost câștigată de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care au livrat și trenurile care circulă în prezent pe Magistrala 2 Berceni-Pipera în baza unui contract semnat în 2011.

Licitația a fost anulată după ce pe fir a intrat DNA, care a a deschis un dosar penal acuzând presupuse înțelegeri între CAF și Metrorex.

Sursa: g4media.ro

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Sarah

Ultimele stiri

PSD a baronizat intreaga tara: Charter TAROM, București – Baia Mare, pentru pesediștii care au mers la nunta lui Zetea, șeful CJ Maramureș

Mădălina Mezei, fosta directoare a TAROM a vorbit la Digi24 despre o cursă specială, charter, de la București la...

Restrictii importante de trafic in Bucuresti pentru Simfonia Apei

Traficul rutier este restricţionat până duminică, între orele 19,30 şi 21,30, pe bd. Unirii, zona fântâni, pe segmentul cuprins între bd. Dimitrie Cantemir şi...

Mesajul PNL pentru toti bucurestenii: „Mai sunt 237 zile si terminam cu circul in Bucuresti”

Presedintele PNL Bucuresti, Violeta Alexandru, are o replica dura la atacu violent al Gabrielei Firea privind dezvelirea statuii lui Bratianu. „Va rog sa aveti...

Firea iar a schimbat taxele pentru masinile care polueaza in Bucuresti

Primarul Gabriela Firea a modificat proiectul vinietei pentru București: mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta...

Martyn Birchall, sotul ministrului Justitiei, a alergat pentru zecea oara la Maratonul Bucuresti

Bucurestiul s-a bucurat de două zile frumoase săptămâna trecută (sâmbătă și duminică, pe 12 și 13 octombrie), când a avut loc cel mai important...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -