miercuri, noiembrie 13, 2019

Metrorex vrea sa cumpere trenuri fără aer condiționat, cu design învechit și depășite tehnic

Pe acelasi subiect

Gabriela Firea, umilita public de scriitorul Radu Paraschivescu. Toata sala a aplaudat

Scriitorul Radu Paraschivescu a fost prezent vineri seară la concertul trupei Taxi, la Sala Palatului, unde a fost invitat pe scenă...

Mesajul jurnalistul Oreste Teodorescu pentru toti romanii, in prag de alegeri: Avem o sansa istorica!

Cu doar doua zile inainte de alegerile pentru presedintele Romaniei, jurnalistul Oreste Teodorescu a tinut sa transmita un mesaj...

Primar de trei ani si jumatate, Firea da vina pe Ludovic Orban pentru problemele Bucurestiului

Gabriela Firea, primarul general al Capitalei, reacţionează vehement la afirmaţiile premierului Orban care a susţinut miercuri că falimentul Regiei Autonome de...

Una dintre firmele interesate de licitația de achiziționare de trenuri pentru Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei-Eroilor, acuză Metrorex că vrea să cumpere trenuri “cu design învechit și cost operațional ridicat”. Compania care administrează rețeaua de metrou a Capitalei vrea să cumpere inițial 13 trenuri noi pentru a circula în Drumul Taberei, urmând ca ulterior să mai fie achiziționate încă 17 unități. Valoarea maximă a contractului este de 1,2 miliarde lei.

“Parcurgând specificațiile tehnice și cerințele concrete ale fișei de date, specialiștii noștri au observat o similitudine ce frizează identitatea între prezenta licitație și cele anterioare din anii 2011 și 2014 (cu atât mai mult în cadrul licitației din 2014, urmare a intervenirii unor serioase aspecte de nelegalitate cu valențe penale, licitația a fost anulată), licitații ce au ridicat serioase semne de întrebare cu privire la imparțialitatea și echidistanța procedurilor față de toți participanții la procedură”, scrie în documentul publicat în sistemul de achiziții publice. Documentul publicat nu este atribuit nici unei companii pentru că procedura din sistemul de achiziții publice nu permite acest lucru, însă firma elvețiană Stadler a contestat la CNSC procedura de licitație.

Practic, Metrorex este acuzată că a lansat din nou o licitație cu dedicație pentru spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).

Potrivit documentului citat, Metrorex este acuzată că vrea să achiziționeze trenuri în a căror construcție trebuie folosit oțelul când există înlocuitori tehnici şi calitativi superiori, precum aluminiul. De asemenea, trenurile care ar urma să fie achiziționate:

“Din motive de neînţeles din punct de vedere comercial, se acordă prioritate unui produs care, dintr-o perspectivă tehnică şi comercială este de o calitate inferioară, dar este oferit la un preţ egal sau comparabil cu un produs mai avansat”, scrie în documentul citat.

Prin urmare, compania cere modificarea caietului de sarcini, care “este conceput într-un mod defectuos, tinde să profite un singur candidat și pare că se dorește să se impună un produs ce, din punct de vedere tehnic și comercial, nu respectă standardele actuale și cele mai bune practici din industria feroviară”.

Procedura de licitație a fost contestată deja de elvețienii de la Stadler Rail Management AG. Aceștia s-au adresat Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor pe 2 aprilie.

Metrorex a lansat pe 22 martie licitaţia pentru achiziţia a 30 de trenuri care vor circula pe Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Iancului. În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri, urmând ca ulterior să mai fie achiziţionate încă 17.

Valoarea contractului este estimată între 520,15 milioane lei și 1,2 miliarde lei. Finanțarea va fi asigurată de fonduri europene și un împrumut de la Banca Europeană de Investiții.

Metrorex operează în prezent trei tipuri diferite de trenuri de metrou: Bombardier, CAF și rame IVA produse la Arad.

În iunie 2014 Metrorex a lansat o licitație pentru achiziționarea a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi care să circule pe Magistrala 5. Ofertele au fost deschise pe 16 octombrie 2014. Cinci firme au depus atunci oferte:
ASTRA Vagoane Călători – 5,1 mil euro euro/tren de metrou
CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou
CAF – 6,06 mil euro/tren de metrou

Alstom – 6,31 mil euro/tren de metrou
Pesa – 6,5 mil euro/tren de metrou

În martie 2015, Metrorex anunța că licitația a fost câștigată de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care au livrat și trenurile care circulă în prezent pe Magistrala 2 Berceni-Pipera în baza unui contract semnat în 2011.

Licitația a fost anulată după ce pe fir a intrat DNA, care a a deschis un dosar penal acuzând presupuse înțelegeri între CAF și Metrorex.

Sursa: g4media.ro

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

”Vreti dezbatere sau o portie de ras batjocoritor? Rusine!”. Mesaj dur al unui celebru sociolog

Mesajul lui Sebastian Lăzăroiu pentru corul celor care cer dezbatere cu Dăncilă: Rușine! Ce a scris sociologul Sebastian Lăzăroiu, fost...

Gabriela Firea, o noua gafa PENIBILA! „Cu siguranță este o greșeală a cuiva”

Primarul Gabriela Firea vrea să-i acorde titlul de cetățean de onoare fostului mare fotbalist și antrenor Cornel Dinu, conform unui proiect aflat pe ordinea...

PNL anunta desecretizarea dosarului 10 august: Vom afla cine au fost ticalosii!

Rareș Bogdan, europarlamentar și prim - vicepreședinte PNL, s-a dezlănțuit după ce Klaus Iohannis s-a situat pe primul loc în turul I al alegerilor...

Garda de Mediu s-a trezit ca Bucurestiul e sufocat de praf. Capitala e pe locul 7 in Europa la poluare

Zone întregi din Capitală sunt învăluite în praf zi și noapte. E praf pe trotuare, pe străzi, în case și în plămânii locuitorilor. Iar...

PNL o trimite pe Dancila la plimbare: „Ati putea discuta cu Mitraliera, Nicolicea, Bacalbasa sau Stefanescu?”

Prim-vicepresedintele PNL, Rares Bogdan, a comentat ironic solicitarile insistente ale Vioricai Dancila de a avea o „confruntare unu la unu” cu Klaus Iohannis. „Nu stiu...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -