joi, noiembrie 14, 2019

PSD a pus mana pe banii din Portul Constanta prin interpusii vicepremierului Viorel Stefan!

Pe acelasi subiect

Gabriela Firea, umilita public de scriitorul Radu Paraschivescu. Toata sala a aplaudat

Scriitorul Radu Paraschivescu a fost prezent vineri seară la concertul trupei Taxi, la Sala Palatului, unde a fost invitat pe scenă...

Mesajul jurnalistul Oreste Teodorescu pentru toti romanii, in prag de alegeri: Avem o sansa istorica!

Cu doar doua zile inainte de alegerile pentru presedintele Romaniei, jurnalistul Oreste Teodorescu a tinut sa transmita un mesaj...

CTP: dumneavoastră ați vrea să vă întâlniți cu Dăncilă? Ce sa vorbesti cu cineva atât de jos din toate punctele de vedere?

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a vorbit la Digi24 despre anunțul președintelui Klaus Iohannis că nu va participa la o dezbatere...
 Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța SA este o societate de interes național care are în administrare porturile Constanța, Midia și Mangalia. Pe 1 septembrie 2016, a fost numit în funcția de director general al CN APMC SA, Nicolae Dan Tivilichi, gălățean la origine. Susținerea pentru numirea lui Dan Tivilichi în această funcție a venit din partea vicepremierului Viorel Ștefan, gălățean și el. 

De fapt, Dan Tivilichi este ”produsul” unui grup din PSD cu origini la Galați. Viorel Ștefan are state vechi în PSD, a intrat în partid în 1993 și de atunci a avut trei mandate de senator și două de deputat. În guvernul Grindeanu a ocupat funcția de ministru al Finanțelor Publice dar a fost remaniat după mai multe critici venite din partea lui Liviu Dragnea.

Conform propriului CV, vicepremierul Ștefan și-a început activitatea în anul 1980 ca economist în cadrul Navrom Galați. În perioada 1991 – 1997, Viorel Ștefan a fost director al Navrom Galați, iar din 1997 până în 2002 a fost președintele companiei. Între timp Navrom Galați. Conform declarației de avere, vicepremierul Viorel Ștefan deține acțiuni la Navrom Bac, Navrom Reparații și TTS SA societăți care fac parte din grupul Navrom Galați. Grupul de firme Navrom Galați din care face parte și TTS SA este unul dintre cei mai mari jucători de pe piața transportului fluvial, dar și un operator important ce deține facilități portuare (dane de operare) în Portul Constanța, închiriate de la CN APMC SA.

Proiect pe bani europeni compromis de managementul defectuos

„Protect – Infrastructură pentru operaţiuni sigure şi pentru protecţia mediului în Portul Constanţa” este un proiect derulat de CN APMC SA și cofinanţat de Uniunea Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF). Valoarea totală a proiectului este de 12,5 milioane de euro. Perioada de implementare a proiectului: 01.07.2016 – 31.07.2019.

La licitație s-au înscris următoarele firme: SC Citadina 98 SA, SC Tancrad SRL, SC Utilnavorep SA, SC Ave Tebia SRL, SC Saga Energy SRL, ACSA Obras E Infraestructuras SAU.

Câștigătoare a fost declarată S.C. Ave Tebia SRL. De fapt este vorba despre un consorțiu format din Ave Tebia SRL, Consal Trade SRL și Aduro Impex SRL. Cele trei companii trebuiau să se ocupe de întocmirea proiectului, construirea unei platforme betonate, construirea unei stații de epurare, și extinderea cheului DA2 cu 130 m.

Stația de epurare va prelua și trata apele uzate rezultate de la navele aflate în tranzit în Portul Constanța. Cu toate că mai sunt aproximativ cinci luni până la finalizarea proiectului, nici măcar proiectul nu este finalizat.

De foarte mulți ani în porturile maritime românești preluarea apelor uzate de santină de la navele aflate în tranzit se face cu nave vechi, depășite fizic și moral. Stocarea și neutralizarea acestor ape reziduale este o problemă acută pentru CN APMC SA. Portul Constanța nu are nave specializate și nici facilități de tratare și epurare a apelor uzate de la navele aflate în tranzit.

Tancul colector, „Canara”, nava specializată în preluarea apelor uzate de la nave ce aparține CN APMC SA are peste 40 de ani vechime și din punct de vedere tehnic nu mai îndeplinește condițiile de navigație. De câțiva ani nava este legată la chei și este folosită doar ca tanc colector. În această situație se impunea achiziționarea unei nave moderne care să poată prelua în condiții de siguranță apele uzate de la vapoarele aflate în tranzit. Soluția a fost tot proiectul Protect care include proiectarea, construirea și livrarea unei nave tanc de 500tdw.

La procedura de achiziție publică pentru nava-tanc au participat: SC Navrom Shipyard SRL și SC Tehnorex International SA.

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Metrorex introduce plata contactless cu cardul la metrou

Metrorex si Banca Comerciala Romana inaugureaza maine, 14 noiembrie, plata cu cardul contactless a calatoriilor cu metroul printr-un eveniment...

Joburi de la partid: Sotia primarului PSD al Sectorului 5 primeste un salariu nesimtit la Transelectrica!

Soția primarului pesedist al Secotrului 5, Daniel Florea, Andreea Georgiana Florea, a fost numită în data de 17.09.2017 ca membru al Directoratului C.N.T.E.E. „Transelectrica”- S.A.  Ministrul...

Viceprimarul Sectorului 2 ii ia apararea lui Cornel Dinu: Lipsa de profesionalism a Gabrielei Firea

Primăria Municipiului București a reușit o nouă gafă de proporții. Într-un document oficial, semnat de doamna primar Gabriela Firea, legenda dinamovistă Cornel Dinu este...

Premierul Orban: „La nivelul Primăriei Capitalei e un management catastrofal”

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a depus o cerere prin care solicită construirea sălii polivalente, aflată în plan de mai mulţi ani, cu fonduri de la Compania...

RADET e in faliment, Bucurestiul in pragul prapastiei si Firea: Lui Dragnea ii sta bine fara mustata!

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a afirmat, marți, referitor la faptul că Liviu Dragnea a fost scos din Penitenciarul Rahova pentru a fi...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -