marți, decembrie 10, 2019

Gabriela Firea prinsa din nou cu minciuna: La ea kilometrul de pista de biciclete are doar 470 de metri!

Pe acelasi subiect

Infractiuni de CORUPTIE! DNA, descinderi masive la PSD si la parlamentari PSD acasa

Procurorii DNA Timişoara şi ofiţerii DGA fac percheziţii luni diminieaţă, într-un amplu dosar de corupţie. Vizaţi sunt trei parlamentari...

Dupa Berbeceanu, un alt nume important se pregateste sa intre in echipa guvernamentala

Prim-ministrul Ludovic Orban își aduce alături cei mai buni oameni din PNL. Cristi Barbu, secretar general adjunct al partidului,...

Bucurestenii au iesit cu ligheane in fata Primariei Capitalei! CatastroFirea ne-a adus ca-n vremea comunismului!

Mai multe persoane se află, joi dimineață, în fața Primăriei Capitalei unde au adus ligheane pentru a protesta pentru...

Ediţia a 12-a a Marşului Bicicliştilor, desfășurată sâmbăta 21 aprilie 2018, a determinat Primăria Municipiului Bucureşti să emită un comunicat de presă prin care anunţă cetăţenii despre situaţia proiectului de realizare a pistelor pentru biciclete din fondurile primite de la Guvern, prin Ministerul Mediului (10 milioane Euro).

Pentru informarea corectă a publicului, asociaţia OPTAR doreşte să reamintească date importante despre acest proiect:

Au trecut mai bine 4 ani de când aceşti bani au fost alocaţi fără să fie vreodată utilizaţi.

Până acum, în perioada 2016-2018, Primăria Capitalei a data 4 comunicate de presă în care anunţa că au început lucrul la proiect şi că “în acest an” vor începe lucrările. Anunţurile au fost făcute de Primarul Sava, în 2016, şi Primarul Firea, în 2016, 2017 şi 2018

Cu toate că Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a fost aprobat de Primăria Capitalei în aprilie 2017 fără să existe vreo observaţie privind infrastructura pentru biciclete, Primăria Capitalei a schimbat traseele stabilite de experţi. Noile trasee nu respectă criteriul de directivitate, anulând beneficiile pe care ar fi trebuit să le aducă această infrastructură. De precizat că în comunicat se vorbeşte despre o Comisie Tehnico-Economică a Ministerului Mediului care ar fi aprobat aceste noi trasee. În acest fel, Primăria Capitalei încercă să dea vina pe Minister pentru schimbarea traseelor stabilite de experţi după 2 ani de muncă, cu toate că este evident că acea comisie nu are în componenţă experţi în mobilitate urbană. De aceea, este important de aflat care sunt experţii care susţin aceste schimbări şi care sunt argumentele lor.

Comunicatul de presă emis de Primăria Municipiului Bucureşti anunţă că cele 4 trasee vor avea 63,5 km, cu toate că lungimea străzilor pe care se fac pistele pentru biciclete au doar 29,8 km. Asta înseamnă că kilometrul de pistă va avea doar (aproximativ) 470 metri.

O veste cu adevărat bună a fost legată de suprafaţa alocată, de 201000 mp pentru 63.5 km. Din calcule aritmetice, rezultă că lăţimea medie a unei piste pentru biciclete va avea aproximativ 3.1 m, respectându-se cele mai bune standarde din lume. Totuşi, sunt multe aspecte care trebuie urmărite aunci când se proiectează o astfel de infrastructură. Urmărind cele mai frecvente greşeli de proiectare, crearea de puncte de conflict în intersecţii şi în staţiile RATB sunt în topul greşelilor pe care proiectanţii şi comisiile de avizare le-au făcut până acum. Totuşi, la realizarea pistei de pe Şoseaua Pantelimon, proiectanţii au demonstrat că pot inventa noi conflicte, mare parte din traseu fiind amplasat în zona de deschidere a portierelor parcate pe ambele părţi ale pistei proiectate.

Proiectul la care se face referire în comunicatul de presă emis de Primăria Capitalei nu este public, toate informațiile despre acest proiect fiind preluate strict din comunicatul de presă.

Deoarece respectarea criteriilor calitative este obligatorie pentru ca o infrastructură să răspundă nevoilor utilizatorilor, asociaţia OPTAR solicită Primăriei să dea dovadă de transparenţă şi să se consulte cu cetăţenii şi experţii pentru a evita seria de eşecuri din perioada 2007 – 2011 (cele 42 de trasee desfiinţate de Poliţia Capitalei), 2013 (traseul de pe Liviu Rebreanu, desfiinţat de Poliţia Capitalei) şi 2014-2016 (traseul de pe Pantelimon care nu a fost niciodată deschis circulaţiei deoarece pune în pericol utilizatorii).

Sursa: bucurestifm.ro

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Liviu Dragnea poate scapa astazi din puscarie!

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie dezbate marţi cererea depusă de Liviu Dragnea de anulare a condamnării de 3...

Gabriela Firea anunta ca taxa pe oxigen se va plati incepand din luna martie

Primăria Capitalei va începe aplicarea vinietei Oxigen din luna martie, lunile ianuarie și februarie fiind pentru informarea cetățenilor și conștientizare, a declarat primarul Gabriela...

Primarul Sectorului 1 este total pe langa primarie: Habar n-are de o licitatie uriasa organizata sub nasul lui!

Primarul Sectorului 1 Dan Tudorache spune că licitația pentru construirea a 9 patinoare în valoare totală de peste 280 milioane de lei nu îi...

Nimic nu merge bine: O macara s-a rasturnat pe santierul Podului Ciurel

O macara s-a răsturnat luni pe şantierul Podului Ciurel din Capitală. Potrivit informaţiilor disponibile la acest moment, incidentul nu s-a soldat cu victime. Primăria Capitalei...

Vicepremierul Raluca Turcan anunta desfiintarea pensiilor speciale, cu excepția pensiilor militare și ale magistraților

PNL a luat decizia de a anula pensiile speciale cu excepția pensiilor militare și ale magistraților, a anunțat luni vicepremierul Raluca Turcan, precizând că...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -