miercuri, noiembrie 20, 2019

Ca-n filmele proaste: Ministrul transporturilor da asigurari ca metroul pana in Otopeni va fi gata in 2 ani, desi proiectul arata minim 4 ani!

Pe acelasi subiect

Tudor Chirila: „Votez Iohannis. Că doar nu m-am tâmpit, după doi ani de stat în stradă”

Alături de Oana Pellea, Mihai Şora şi Victor Rebengiuc, de Mihai Călin, Medeea Marinescu sau Marius Manole, actorul şi...

Plangere penala dupa ce Guvernul Dancila s-a folosit de numele Simonei Halep pentru deturnare de fonduri publice

Pe masura ce trec zilele de la destituirea Guvernului Dancila, apar tot mai multe surprize neplacute cu privire la...

Gabriela Firea, umilita public de scriitorul Radu Paraschivescu. Toata sala a aplaudat

Scriitorul Radu Paraschivescu a fost prezent vineri seară la concertul trupei Taxi, la Sala Palatului, unde a fost invitat pe scenă...

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, i-a promis premierului Mihai Tudose că linia de metrou spre Aeroportul Otopeni va fi gata până la Campionatul European de fotbal din 2020, adică în doi ani, dacă în vară reuşeşte să atribuie contractul de execuţie. Pe de altă parte, indicatorii tehnico-economici ai Magistralei 6 prevăd o durată a lucrărilor de patru ani.

Declaraţiile Ministrului Transporturilor Felix Stroe, conform cărora metroul de Otopeni va fi gata în 2020, au fost taxate imediat de către reprezentanţii Asociaţiei Metrou Uşor.

„Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin domnul ministru Felix Stroe, ne anunţă că M6 va fi gata în exact doi ani! Mai precis, a anunţat că pe 27 decembrie depune documentaţia pentru finanţarea europeană a proiectului”, spun reprezentanţii Asociaţiei Metrou Uşor.

Ei arată că, în cel mai optimist caz, licitaţia durează şase luni şi se ajunge în iunie 2018.”Stroe se angajează să fie totul gata pentru Euro 2020 (campionatul european de fotbal, care începe în iunie 2020). Adica fix doi ani de la „nimic” până „la cheie”. Adăugaţi pe listă şi exproprierile ce trebuie realizate”, mai spun reprezentanţii Asociaţiei.

Aceştia adaugă că, în scenariul pesimist, abia etapele birocratice vor fi gata până în 2020, urmând ca „prima sapă” să fie dată undeva odată cu începerea campionatului european.

„Una peste alta, considerăm că este o declaraţie absurdă şi iresponsabilă„, conchid reprezentanţii Asociaţiei Metrou Uşor.

Estimarea ministrului Felix Stroe este contrazisă chiar de către indicatorii tehnico-economici ai proiectului, aprobaţi anul trecut în Guvern.

Conform documentului menţionat, durata de execuţie a lucrărilor este de 48 de luni. Deci, metroul de Otopeni nu are cum să fie gata până în 2020, ci abia în 2022. Şi asta dacă până în vara anului viitor va avea constructor şi nu vor fi alte piedici.

În vederea realizării exproprierilor, Metrorex a scos la licitaţie pe 5 decembrie un contract estimat la 2 milioane de lei pentru servicii de consultanţă, asistenţă juridică şi reprezentare în fata instantelor judecătoreşti.

Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’ Bucureşti. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

Linia nouă de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.

Pentru pregătirea şi implementarea proiectului a fost semnat un acord de împrumut (martie 2010), între Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională (JICA), în valoare de 41,87 miliarde Yeni (circa 320 de milioane de euro). Valoarea împrumutului asigură finanţarea serviciilor de consultanţă, proiectare, supervizare lucrări şi parţial valoarea lucrărilor pentru execuţia structurii de rezistenţă (33%).

Termenul estimat de începere a lucrărilor este a doua jumătate a anului 2018, iar durata de execuţie este de 48 de luni. Proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov şi are un cost estimat la 1,3 miliarde de euro.

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

STB anunta ca va creste capacitatea de transport pe liniile 21 si 32

Primăria Capitalei, prin Societatea de Transport București – STB SA, va suplimenta cu 10% numărul tramvaielor de pe liniile...

Pandele isi face televiziune pe bani publici in Voluntari

Primăria lui Florentin Pandele se pregătește să își facă un post de televiziune. Proiectul Consiliului Local Voluntari este coordonat de jurnaliștii Alex Căutiș și...

Concluzia lui Oreste Teodorescu: Doua întâlniri mediatizate in paralel… ne place sau nu, dar asta e realitatea românească… anormala!

Jurnalistul Oreste Teodorescu a concluzionat pe pagina personala de facebook, dupa dezbaterile celor doi candidati la presedintie, ca in acest moment romania este tara...

Raspunsul presedintelui Iohannis la intrebarea lui Moise Guran: „Am reusit sa anulez 70% din masurile care ar fi compromis legile justitiei”

Moise Guran l-a intrebat pe Klaus Iohannis, in cadrul dezbaterii de la BCU, daca nu a amanat organizarea referendumului pentru a obtine un impact...

Dancila spune ca da mediatii la matematica, dar nu stie lucruri elementare din scoala generala!

Viorica Dancila a dat un raspuns gresit, marti seara, in momentul in care a fost intrebata cum se calculeaza aria cercului. Ea s-a laudat,...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -