joi, noiembrie 21, 2019

Fabrica de autobuze de la marginea Bucurestiului vinde cele mai noi masini in Chisinau, ca in Capitala noastra nu are loc!

Pe acelasi subiect

Tudor Chirila: „Votez Iohannis. Că doar nu m-am tâmpit, după doi ani de stat în stradă”

Alături de Oana Pellea, Mihai Şora şi Victor Rebengiuc, de Mihai Călin, Medeea Marinescu sau Marius Manole, actorul şi...

Plangere penala dupa ce Guvernul Dancila s-a folosit de numele Simonei Halep pentru deturnare de fonduri publice

Pe masura ce trec zilele de la destituirea Guvernului Dancila, apar tot mai multe surprize neplacute cu privire la...

Dancila reconfirma prostia: „Iohannis sa-si ceara scuze ca mi-a spus Vasilica”

Viorica Dancila i-a cerut, duminica, la Antena 3 presedintelui Klaus Iohannis sa isi ceara scuze pentru ca i-a spus...

BMC Trucks, fabrica de autobuze de lângă Bucureşti a câştigat un contract de aproape 2 milioane de euro pentru livrarea a 13 unităţi la Chişinău, Republica Moldova. Este o mică consolare pentru pierderea licitaţiei de 100 de milioane de euro de la Bucureşti, unde producătorul român nici măcar n-a putut să participe, pentru că nu a îndeplinit condiţiile cerute în caietul de sarcini, scrie Capital.ro.

Unicul producător român de autobuze diesel, BMC Trucks, cu sediul în Ciorogârla, lângă Bucureşti, a câştigat o licitaţie pentru livrarea a 13 autobuze primăriei din Chişinău, Republica Moldova. Este o premieră postrevoluţionară ca autobuzele româneşti să fie exportate peste graniţă, pentru a fi folosite într-o reţea municipală de transport din Europa. Astfel, după Dacia şi trenuri de călători(Astra Vagoane Călători Arad), industria românească producătoare de mijloace de transport iese încă o dată la export.

La licitaţia desfăşurată în 3 noiembrie la sediul Parcului Urban de Autobuze, regia de transport local din Chişinău, au participat BMC, Eximotor(o firmă locală) şi Carpat Belaz Service, filiala din Moldova a producătorului omonim de autobuze din Belarus. “Este vorba despre 13 autobuze Euro 5, de 12 metri lungime, la un preţ de 147.000 de euro, fără TVA. Livrarea este în 90 de zile, fără probleme pentru noi, le avem deja pe stoc”, spune acţionarul majoritar BMC Romania, Sinan Kilici. Contractul are o valoare relativ mică, 1,9 milioane de euro, şi va fi finalizat în februarie 2018, însă este un început pentru fabrică, care caută să găsească cât mai mulţi clienţi pentru produsele sale.

În condiţiile de atribuire din caietul de sarcini, Consiliul Municipal Chişinău a acordat un punctaj de 60% pentru preţul autobuzelor, restul fiind cheltuieli de mentenanţă, termen de livrare ori consum.

Anterior derulării licitaţiei, autobuzul românesc a fost trimis în teste la Chişinău, pe costurile producătorului, pentru a circula pe străzile din Capitala Moldovei timp de câteva luni. ”Parcul Urban de Autobuze” a menţionat că, tehnica care a fost testată de către întreprindere urmează să primească la evaluarea ofertelor un punctaj adăugător, deoarece personalul tehnic al întreprinderii are deja experienţă la utilizarea acestora, fiind astfel excluse cheltuielile suplimentare pentru recalificarea personalului tehnic. Această prevedere a regiei de transport a fost contestată de Eximotor, licitaţia fiind temporar suspendată, apoi reluată, rezultatul fiind câştigarea de către firma românească a contractului.

Parcul Urban de Autobuze Chişinău are 135 de autobuze pentru transport pasageri, 80% dintre acestea având termenul de exploatare depăşit.

Autobuzul de tip Euro Bus a mai fost vândut, tot aşa, în cantităţi mici, câteva bucăţi, unor primării din România, precum Târgu  Jiu ori Iaşi. Miza cea mare o reprezenta însă Bucureştiul, unde PMB are în derulare o licitaţie pentru achiziţionarea a 400 de autobuze, în valoare de circa 100 de milioane de euro. Aici însă, BMC nu a putut participa, întrucât nu a îndeplinit cerinţele din caietul de sarcini, cea mai importantă fiind împărţirea pe loturi. Astfel, primăria condusă de Gabriela Firea cere autobuze de 10, 12 şi 18 metri, produse de aceeaşi firmă. Or, BMC nu poate face decât cele de 12 metri, din acest motiv a şi contestat caietul de sarcini la CNSC, cerând o împărţire pe loturi. Licitaţia a şi fost suspendată de Consiliu, luna trecută, însă majoritatea contestaţiilor au fost respinse şi licitaţia reluată, rezultatul fiind aşteptat la începutul lunii decembrie. Oferte au depus Karsan Otomotive, din Turcia, Otokar , din Franţa , Mercedes şi MAN , din Germania.

Sursa: Capital.ro

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Un angajat al primariei Sectorului 1 s-a dezbracat, de trei ori, in fata elevelor de la diferite scoli din Bucuresti

Un bărbat de 33 de ani, angajat în subordinea Primăriei Sectorului 1, a fost arestat preventiv de polițiștii din...

Dancila atinge apogeul PROSTIEI! Se semneaza, din nestiinta, ”Bucatarul sef” in corespondenta internaionala oficiala!

Viorica Dăncilă s-a semnat ”bucătar-șef” la sfârșitul scrisorii în care susținea OUG 13 și pe care a trimis-o colegilor europarlamentari. Captura foto a fost...

STB anunta ca va creste capacitatea de transport pe liniile 21 si 32

Primăria Capitalei, prin Societatea de Transport București – STB SA, va suplimenta cu 10% numărul tramvaielor de pe liniile 21 și 32 pentru a...

Pandele isi face televiziune pe bani publici in Voluntari

Primăria lui Florentin Pandele se pregătește să își facă un post de televiziune. Proiectul Consiliului Local Voluntari este coordonat de jurnaliștii Alex Căutiș și...

Concluzia lui Oreste Teodorescu: Doua întâlniri mediatizate in paralel… ne place sau nu, dar asta e realitatea românească… anormala!

Jurnalistul Oreste Teodorescu a concluzionat pe pagina personala de facebook, dupa dezbaterile celor doi candidati la presedintie, ca in acest moment romania este tara...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -