miercuri, noiembrie 20, 2019

Gabriela Firea a rasturnat caruta cu noi promisiuni: 200 de autobuze, mii de locuri de parcare şi 40 km piste de biciclete!

Pe acelasi subiect

Tudor Chirila: „Votez Iohannis. Că doar nu m-am tâmpit, după doi ani de stat în stradă”

Alături de Oana Pellea, Mihai Şora şi Victor Rebengiuc, de Mihai Călin, Medeea Marinescu sau Marius Manole, actorul şi...

Plangere penala dupa ce Guvernul Dancila s-a folosit de numele Simonei Halep pentru deturnare de fonduri publice

Pe masura ce trec zilele de la destituirea Guvernului Dancila, apar tot mai multe surprize neplacute cu privire la...

Gabriela Firea, umilita public de scriitorul Radu Paraschivescu. Toata sala a aplaudat

Scriitorul Radu Paraschivescu a fost prezent vineri seară la concertul trupei Taxi, la Sala Palatului, unde a fost invitat pe scenă...

Desi dupa mai bine de un an de mandat nu exista niciun rezultat notabil cu privire la imbunatatirea vietii bucurestenilor, primarul Gabriela Firea continua sa faca promisiuni peste promisiuni, fara nicio acoperire. Primarul Capitalei a participat astazi la conferinta LIVE BUSINESS organizata de ECONOMICA.NET cu tema „Marile Proiecte de Dezvoltare şi Mobilitate Urbană”, ocazie cu care Firea a lansat o multime de promisiuni noi si vechi.

Iata mai jos cateva dintre promisiunile Gabrielei Firea:

  • Suntem intr-o discutie avansata cu reprezentantii BERD pentru achizitionarea a inca 200 de autobuze urbane euro 6. Noi asiguram partea de cofinantare. Am primit astazi scrisoarea din partea BERD care ne garanteaza posibilitatea incheierii unui acord de 100 milioane de euro. Din aceasta suma vom achizitiona 200 de autobuze euro 6 in plus fata de cele 400 din licitatie.
  • Prima si cea mai importanta masura este aceea de a incuraja cetatenii sa foloseasca si transportul public in comun. Este aici domnul director popa de la Ratb. Cum sa incurajezi un cetatean sa foloseasca transportul public cand parcul auto este format din 1000 de autobuze foarte vechi, 300 dintre ele aproape ca nu mai pot fi trimise in trafic din cauza uzurii morale si tehnice, 500 nu au aer conditionat si ii chinuie pe cetateni pe perioada verii.
  • Am realizat un caiet de sarcini corect si profesionist la RATB impreuna cu Directia Transporturi a Primariei Capitalei care a fost validat de ANAP. Suntem intr-o perioada de suspendare de catre CNSC deoarece au fost cateva contestatii. Eu consider ca sunt neindreptatite pentru ca este in raspunderea beneficiarului sa stabileasca felul in care doreste sa gestioneze mai departe acest parc auto. Noi avem nevoie de 3 game de autobuze euro 6 si se contesta faptul ca noi dorim sa incheiem un contract cu un singur furnizor, asa cum a fost si pana acum si asa cum se intampla in toate marile capitale. Ar fi dificil de gestionat 3 contracte pentru 3 tipuri de autobuze, de mentenanta, reparatii si pregatirea personalului.
  • O zi cu cod galben in Capitala, in care s-a circulat mult mai greu decât în alte zile, unde oricum problema trafiului este una extrem de dificilă şi este preocuparea noastră principală. Un trafic sufocant, aproape 50.000 DE masini inmatriculate in plus doar in acces an in Capitala.
  • Le garantez tuturor bucurestenilor ca nu se pune problema sa se intrerupa furnizarea de apa calda pe tot parcurusl anului, si de caldura pe perioada sezonului rece. Cine mai face astfel de afirmatii pe viitor, ne vom rezerva dreptul sa ne aparam in instanta, pentru ca nu putem sa vedem cum vine cineva la un post de televiziune si sa dea verdicte si sentinte. Pe ce baza?
  • Noi avem suficient  buget.  Suntem foarte avansati cu raportul auditoriului, pentru ca stiti ca RADET este in insolventa.  Acest raport de redresare va arata o companie viabila.  In paralel, Primaria Capitalei a infiintat o companie energetica, care va achizitona centrale de co-generare, iar in cazul in care fuziunea dintre ELCEN si RADET nu se va mai realiza, daca evaluarea va fi la o suma pe care noi nu o consideram corecta, cu siguranta avem si planul B prin care sa ne putem descurca la un nivel rezonabil sa funrizam continuu apa calda si caldura prin surse proprii. Asa cum stiti, noi am fi dorit sa achizitionam ceturile la valoarea nominala, asa cum s-a intamplat si cu primariile din tara.  Nu inteleg de ce acum Primaria Capitalei trebuie sa platesca pentru ca nu pleca nimeni cu aceste CET-uri  acasa.
  • Sunt in patrimoniul Guvernului prin Ministerul Energiei, pot intra in patrimoniul Municipiului, de la public la public, de la stat la stat. Nu era nicio pierdere si era un sprijin dat de catre Guvern bucurestenilor. Am inteles, acest sprijin se da pe bani, dar macar sa fie pe bani corecti, nu pe bani umflati si sa isi treaca elcen toate pierderile de 20 de ani in spinarea bucurestenilor.
  • Revenind la masurile pentru decongestionarea traficului, cea ma importanta masura este cea a reinnoirii parcului auto al RATB si speram ca in doua zile CNSC sa ne anunte ca putem sa continuam aceasta licitatie, potrivit legii s-au primit toate ofertele sa le analizam si pana la sfarsitul anului sa semnam contractul, si anul viitor sa primim un prim lot de autobuze noi. Foarte multi bucuresteni isi doresc sa circule cu ele, sa aiba un program predictibil si conditii civilizate. Asta incercam sa realizam la nivelul Primariei.
  • Daca specialistii BERD isi dau okul pe un caiet de sarcini si pe un document mergem direct la finantare. Avem si aici o problema si cerem ajutorul Guvernului, i-am transmis domnului ministru de Finante si asteptam un raspuns de la domnul Ionut Misa. In acest moment, pentru aceste 100 milioane de euro pe care BERD doreste sa le transfere catre Primaria Generala, noi trebuie sa achitam o cofinantare. BERDar asigura 50%+1 din valoarea unui contract, 49% trebuie sa asigure autoritatea locala. Nu se pune problema sa nu avem aceasta suma, o avem si vrem sa cofinantam proiectele. Numai ca am aflat si noi cu stupoare ca exista un prag, o limita de sume care pot sa fie imprumutate de catre autoritatile locale anual de doar 21 milioane euro, ceea ce este un prag foarte mic pentru Capitala, este o limita care se aplica oricarei unitati administrativ teritoriale, fie ca este vorba de bucuresti, care este aproape cat o tara ue, 3 milioane de cetateni, fie ca e vorba de o localitate cu 4000 de locuitori. Este un prag nedrept care nu asigura dezvoltarea acestei tari si am inteles ca sunt si alte Municipii extrem de dornice sa se schimbe acest plafon, pentru ca nu poti sa pui semnul egal intre orasele mari, precum Bucuresti, Iasi, Constanta, Timisoara, si toate comunele din tara. Trebuie sa tii cont de proiectele pe care le promoveaza aceste autoritati local, este vorba de dezvoltarea Romaniei
  • Primarii de municipii sunt revoltati de aceasta egalizare a plafonului. In anii trecuti, cand nu exista acest plafon, pe data de 1 ianuarie alergau pe la Ministerul de Finante cu dosarele pentru ca criteriul era primul venit primul servit. Nici cu acest lucru nu suntem de acord, trebuie sa avem niste criterii in interesul locuitorilor, in functie de proiectele pe care doresti sa le dezvolti si de beneficiile pentru populatie.
  • Corespundem din punct de vedere al gradului de indatorare, nu au fost luate foarte multe imprumuturi pentru dezvoltare de catre Capitala. Am prelungit putin subiectul achizitiei de autobuze euro 6 pentru ca ne doare foarte mult, mai ales astazi cand ploua si vedem cum se circula in Bucuresti. Intr-o astfel de zi poate ar fi luat mai multi autobuzul daca s-ar fi circulat in conditii civilizate
  • Mai adaug 100 de tramvaie, 100 de troleibuze si 100 de autobuze electrice. In ceea ce priveste achizitia de troleibuze caietul de sarcini a fost finaliza si a fost transmis catre expertii Jaspers si ai Universitatii Politehnice din Bucuresti pentru avizare si eventuale modificari.
  • In ceea ce priveste parcarile, daca in perioada urmatoare se vor construi cat mai multe parcari atat in centrul Capitalei cat si in zonele de resedinta si la intrarea in Bucuresti, capitala nu va mai arata ca o mare parcare. In centru cel putin, Bucurestiul arata ca o mare parcare supraterana. Parcarea pe domeniul public trebuie sa fie mai scumpa decat parcarea subterana, pentru ca este inadmisibil sa ai parcare subterana in centru care sa fie goala si la nivelul domeniului public sa fie o mare de masini. Bineinteles ca acolo unde parcarile sunt private trebuie sa purtam o discutie si sa se stabilizeze un pret decent, care sa acopere costurile de administrare dar sa nu fie o povara pentru cetateni.
  • In perioada urmatoare asadar, in afara de faptul ca vor disparea acesti parcagii de ocazie, imi pare foarte rau, cred ca trebuie sa se indrepte catre o alta meserie, nu una atat de daunatoare Capitalei. Vor fi instalate aparate de catre compania de parcari a primariei si plata se va putea face prin SMS.
  • Parcarea din strada Edgar Quinet cu 3 niveluri si 380 de locuri. Aici e o intreaga epopee. Va vine sa credeti ca dupa 7 ani de la prima licitatie pentru aceasta parcare am primit luna trecuta informare sa anulam acea licitatie inceputa acum 7 ani. Dupa 7 ani o luam de la zero cu aceasta parcare. Pana la finalul lunii decembrie se va finaliza studiul de dezabilitate, pana la finele anului viitor incepe executia lucrarilor

Sursa: economica.net

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Analiza pe care nu o vei vedea la nicio televiziune: Singura șansa a unei Romanii normale este punerea in aplicare de urgenta a unui...

Jurnalistul Oreste Teodorescu a postat pe pagina personala de facebook o interesanta analiza privind activitatea fiecarui presedinte al Romaniei...

Moise Guran merge la dezbaterea cu presedintele Iohannis: Am acceptat invitatia in secunda doi!

Moise Guran i-a explicat lui Cristian Tudor Popescu, luni, intr-o emisiune la Europa FM de ce a acceptat invitatia lui Klaus Iohannis de a...

Tudor Chirila: „Votez Iohannis. Că doar nu m-am tâmpit, după doi ani de stat în stradă”

Alături de Oana Pellea, Mihai Şora şi Victor Rebengiuc, de Mihai Călin, Medeea Marinescu sau Marius Manole, actorul şi solistul Tudor Chirilă (45 de...

Viorica Dancila, cu un ceas de peste 17.000 de euro la mana: Orice om modest din România si-l poate permite!

Viorica Dăncilă a reafirmat luni că ceasul despre care spune că l-a primit cadou de la soțul ei valorează „sub 5.000 de euro” și...

Un manager bun lipseste! Isarescu: ”Bucureștiul este peste Lisabona în privința PIB-ului și în apropiere de Berlin”

Valoarea Produsului Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor înregistrată în zona Bucureşti-Ilfov este aproape de cea a Berlinului şi peste Lisabona, dar, cu...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -