luni, ianuarie 20, 2020

VIDEO – Autobuz modern construit la marginea Bucurestiului pe care primaria Capitalei nu-l vrea!

Pe acelasi subiect

Ministrul liberal al Mediului a invatat-o pe Firea ce este bunul simt. De la atacuri si plangeri fara sens, la conferinta de presa comuna!

Primarul Capitalei și ministrul Mediului au apărut miercuri într-o conferință de presă comună, după ce au fost protagoniștii unui...

Cristina Topescu inmormantata fara preot. BOR refuza sa participe la slujba

Cristina Topescu va fi incinerata joi, dupa ce, miercuri, trupul neinsufletit al jurnalistei este depus, in jurul orei 14:00,...

Reactia BMW Romania dupa clipul cu BMW-ul pe sinele de tramvai

BMW România a anunţat, marţi, în contextul incidentului dintre un tramvai şi un BMW, că există o istorie de...

Firma ilfoveană BMC Truck & Bus a început în 2014 procedurile pentru fabricarea şi omologarea la Registrul Auto Român a autobuzului propriu, după ce anterior fusese doar distribuitor unic pentru producătorul turc BMC.

Uzina de autobuze a avut iniţial circa 200 de angajaţi, însă numărul lor s-a redus la jumătate, după ce planurile de acasă nu s-au potrivit cu cele din târg.

„Mi-a fost imposibil să-i ţin. Avem 50 de autobuze pe stoc”, spune Silvia Colacea, directorul executiv al BMC Truck & Bus, precizând că acestea au fost fabricate şi asamblate în Romania, nu în Turcia.

Ea menţionează că în trei ani a reuşit să vândă doar 27 din cele 77 de autobuze realizate la Ciorogârla, din cauza condiţiilor restrictive de calificare la licitaţiile organizate de primării şi regii autonome.

Un exemplu în acest sens este licitaţia de peste jumătate de miliard de lei prin care Primăria Bucureşti vrea să cumpere de la un singur producător 400 de autobuze, dintre care 320 de autobuze de 12 metri, 50 de autobuze de 10 metri si 30 de autobuze articulate de 18 metri.

Pentru că la Ciorogârla se fac deocamdată doar autobuze de 12 metri lungime, firma ilfoveană nu poate intra în cursa pentru câştigarea contractului. Prin urmare, aceasta a depus contestaţie şi a cerut Primăriei Capitalei să împartă licitaţia în mai multe loturi. Pe 31 iulie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) i-a respins însă contestaţia.

Mega-licitaţia Primăriei Capitalei, blocată de contestaţii. Firea cere modificarea legislaţiei

Ulterior, procedura relansată de Municipiul Bucureşti pentru achiziţia celor 400 de autobuze a fost contestată din nou de către BMC Truck & Bus, dar şi de către polonezii de la Solaris şi de turcii de la Oktocar. Pe 13 septembrie CNSC a decis suspendarea licitaţiei pentru cele 400 de autobuze, până la soluţionarea contestaţiilor.

Reprezentanţii Primăriei atrag atenţia că înnoirea și modernizarea parcului auto al RATB sunt esenţiale pentru planul de acţiuni privind descongestionarea traficului şi ameliorarea factorilor de mediu. „Este regretabil că măsuri menite să contribuie direct la creşterea calităţii vieţii bucureştenilor sunt puse în paranteză din motive birocratice”, spun reprezentanţii municipalităţii.

După decizia CNSC de suspendare a licitaţiei, Primarul General Gabriela Firea şi-a exprimat nemulţumirea faţă de „contestatarii de profesie” şi a cerut modificarea legislaţiei.

„Constatăm că actuala legislaţie le permite unor contestatari de profesie, antrenați în jungla birocratică, să hărțuiască autoritățile contractante și chiar să blocheze proceduri de achiziții publice, cum este în cazul de față. Acest lucru se răsfrânge direct asupra cetățenilor, al căror acces la un transport public în comun la parametri ridicați de siguranță și confort este restricționat pentru satisfacerea unor interese comerciale obscure și, în unele cazuri, oculte”, a spus Gabriela Firea.

Ea solicită modificarea cadrului legislativ în domeniul achiziţiilor publice, în sensul responsabilizării celor care depun contestaţii, respectiv prin introducerea unui termen-limită şi a unui sistem de cauţiuni. „În acest fel, contestatarii de bună credinţă şi care semnalează vicii reale de procedură vor fi delimitaţi de cei care fac acest lucru în scopul obţinerii unui beneficiu direct din participarea la licitaţie şi nu din adjudecarea acesteia”, a explicat Gabriela Firea.

Economii de 10 milioane de euro cu autobuzele de la Ciorogârla?

Pe de altă parte, Silvia Colacea susţine că Primăria Capitalei ar realiza economii substanţiale dacă ar împărţi licitaţia în mai multe loturi, astfel încât să se califice şi firma sa pentru cele 320 de autobuze de 12 metri. Suma economisită ar fi de circa 10 milioane de euro, având în vedere că un autobuz „made in Ilfov” e cu circa 30.000 – 40.000 de euro mai ieftin decât unul din import, potrivit reprezentantului BMC Truck & Bus.

Autobuzele Eurobus Diamond au o lungime de 12 metri, sunt dotate cu aer condiţionat, au podea joasă şi trei uşi de acces. Astfel de mijloace de transport circulă deja în oraşe precum Constanţa, Târgu Jiu, Caransebeş şi Iaşi. Costul de achiziţie variază între 158.000 de euro şi 170.000 euro/bucată, inclusiv TVA.

Modelul realizat la Ciorogârla a fost surprins recent şi la Chişinău, unde este împrumutat pentru teste, potrivit reprezentantului BMC Truck & Bus. Compania a propus testarea acestui autobuz şi în Bucureşti, dar nu a avut succes.

Sursa: economica.net

 

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Atentie la falsii politisti din Bucuresti! Cum incearca sa te talhareasca in plina strada?

Patru bărbaţi au fost prinşi în flagrant duminică, 19 ianuarie, de către poliţiştii de la Serviciul de Investigaţii Criminale,...

Ziua si scandalul! Firea il ameninta cu plangere penala si pe Rares Bogdan!

Gabriela Firea a declarat, luni, că îi va face o plângere penală lui Rareș Bogdan dacă, în acestă săptămână, nu observă ''o îmbunătăţire'' a discursului lui...

Spitalul Universitar din Bucuresti, amendat pentru lasa cadavrele pe holuri

Inspectorii sanitari din cadrul Direcției de Sănătate Publică București au finalizat controlul la Spitalul Universitar, după ce deputatul Emanuel Ungureanu a publicat imagini cu...

Acuzatii grave la adresa Wizz Air, pe Otopeni: cum sa pierzi avionul stand la coada de imbarcare!

Situatia halucinanta relatata de un roman care trebuia sa calatoreasca cu compania Wizz Air. El sustine ca nu a mai fost lasat sa intre...

Candidatii PNL la Primaria Capitalei: Pe cine trimit in lupta cu Firea?

Liberalii vor lansa luni un sondaj de opinie la nivelul Capitalei în care vor măsura mai mulți candidați din interiorul partidului pentru Primăria București....
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -