vineri, noiembrie 15, 2019

Marsul biciclistilor: Primăria Bucuresti e primaria ZERO – probabil cea mai incompetentă administrație din lume!

Pe acelasi subiect

Gabriela Firea, umilita public de scriitorul Radu Paraschivescu. Toata sala a aplaudat

Scriitorul Radu Paraschivescu a fost prezent vineri seară la concertul trupei Taxi, la Sala Palatului, unde a fost invitat pe scenă...

Mesajul jurnalistul Oreste Teodorescu pentru toti romanii, in prag de alegeri: Avem o sansa istorica!

Cu doar doua zile inainte de alegerile pentru presedintele Romaniei, jurnalistul Oreste Teodorescu a tinut sa transmita un mesaj...

CTP: dumneavoastră ați vrea să vă întâlniți cu Dăncilă? Ce sa vorbesti cu cineva atât de jos din toate punctele de vedere?

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a vorbit la Digi24 despre anunțul președintelui Klaus Iohannis că nu va participa la o dezbatere...

Pe 22 aprilie 2017, după cel de-al zecelea protest al bicicliștilor bucureșteni desfășurat sub sloganul ”Vrem un oraș pentru oameni!”, Biroul de Presă al Primăriei Municipiului București a emis un comunicat în care condamnă faptul că asociația OPTAR, în calitate de organizator, nu a solicitat aprobarea oraganizării adunării publice, ci doar a înștiințat desfășurarea acesteia, anunta bucurestifm.ro.

In replica, organizatorii spun ca primaria exagereaza si ca nu face nimic util pentru biciclisti, iar marsul a fost corect organizat.

Din punctul nostru de vedere, suntem îngrijorați de faptul că, după 26 de ani de când cetățenii României și-au câștigat libertatea de a-și exprima opiniile politice, sociale sau de altă natură, de a organiza mitinguri sau orice alte întruniri, încă mai există persoane care cred că au dreptul să aprobe aceste activități. Probabil, aprobarea acestor libertăți se practica pe vremea comunismului, însă, de la apariția Legii 60 din 1991 aceste libertăți sunt garantate prin lege și nu mai necesită aprobare.

Conform dispozițiilor legale, pentru desfășurarea unei adunări publice, un organizator trebuie doar să înștiințeze Primăriei prin depunerea unei declarații cu cel puțin 3 zile înainte de desfășurarea acesteia. Asociația OPTAR a depus această declarație, dar niciodată nu a solicitat aprobarea deoarece aceasta nu este necesară.

Art. 7: „Organizatorii adunărilor publice vor depune declarație scrisă la primărie, cu cel puțin 3 zile înainte de data desfășurării acestora.”
Conform legii, Primăriile pot interzice organizarea unei adunări publice prin emiterea unei decizii în termen de 48 de ore de la primirea declarației, dar doar pentru motivele precizate de lege.

Art. 10: Primăriile pot, cu consultarea organului local al poliției, să interzică organizarea adunării publice, daca detin date din care rezulta ca desfășurarea acesteia ar duce la incălcarea prevederilor art. 2 sau dacă, în perioada, locul si pe traseele unde aceasta ar urma sa aibă loc, se execută lucrări edilitar gospodarești de amploare.

Art. 11: Decizia prin care se interzice desfășurarea adunării publice se comunica în scris organizatorului, cu arătarea motivelor care au determinat-o, în termen de 48 de ore de la primirea declarației scrise.

Toate cele 10 marșuri ale bicicliștilor au îndeplinit condițiile legale de desfășurare, fiind declarate în prealabil în termenul legal, fără să existe vreo decizie de interzicere emisă în termenul legal și cu invocarea vreunui motiv legal.

Faptul că în comunicatul Primăriei apare de două ori cuvântul ”aprobare” atunci când se vorbește de o adunare publică înregistrată ca protest ne duce cu gândul că, după 27 de ani de la căderea comunismului, încă mai sunt persoane nostalgice care și-ar dori să aibă drept de decizie privind libertatea exprimării opiniilor de către cetățeni.
Asociația OPTAR și-a oferit tot timpul disponibilitatea de a colabora cu administrația locală pentru dezvoltarea mobilității urbane durabile. Pe lângă numeroasele prezentări de soluții prezentate în grupurile de lucru de la Primărie, în iulie 2014, OPTAR a depus la registratura Primăriei Capitalei un document complex cu soluții simple și ieftine pentru încurajarea deplasărilor nemotorizate. Documentul și toate propunerile OPTAR au fost ingnorate de administrația locală.

În noiembrie 2015, OPTAR a realizat un nou document, sintetizat în doar 6 pagini. În acest ghid, aprobat odată cu adoptarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, se prevede că trebuie permisă circulația bicicletelor pe culoarul RATB atunci când acesta se realizează pe prima bandă de circulație.

Cu toate acestea, Primăria Capitalei refuză să răspundă sutelor de petiții depuse de cetățeni în luna februarie care cer același lucru: siguranță pentru toate categoriile de participanți la trafic.

Dar Primăria Capitalei are și alte restanțe față de cetățeni:
– n-a organizat nicio întâlnire de informare a cetățenilor despre planificarea mobilității urbane durabile
– în București nu există nicio stradă accesibilizată la nevoile persoanelor cu dizabilități
– 4 primari, având 10 milioane de Euro la dispoziție, n-au reușit în 3 ani să construiască măcar 1 metru de pistă pentru biciclete

De precizat că la dezbaterea privind adoptarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, niciunul dintre reprezentanții administrației n-au știut să răspundă cetățenilor la întrebarea ”ce veți face cu mașinile parcate ilegal pe trotuare?”. Acest lucru demonstrează că administrația nu are o strategie de dezvoltare durabilă a mobilității.

După tiparul utilizat pe vremea comunismului, din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă au fost eliminate observațiile experților care precizau că în București – Ilfov nu există nicio stradă accesibilizată la nevoile persoanelor cu dizabilități. Cu toate că documentele sunt publice, viceprimarul Bădulescu a contrazis dovezile, afirmând chiar că primăria a primit ”scrisori de mulțumire” din partea persoanelor cu dizabilități. (subiect discutat începând cu pagina 873).

Trebuie precizat că niciuna dintre sutele de observații depuse de cetățeni la dezbaterea actului normativ de adoptare a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă nu a primit răspuns, demonstrând, dacă mai era nevoie, faptul că actuala administrație ignoră absolut toate opiniile cetățenilor.

Deoarece Primăria nu obișnuiește să poarte un dialog cu cetățenii iar comunicarea se face prin intermediul presei, provocăm biroul de presă al Primăriei Capitalei să ne răspundă la 3 întrebări:
1. Câte întâlniri de informare a cetățenilor despre planificarea mobilității urbane durabile vor fi organizate de Primăria Capitalei în următoarea perioadă?
2. Câte străzi vor fi accesibilizate la nevoile persoanelor cu dizabilități de Primăria Capitalei în următoarea perioadă?
3. Câte trasee cu piste pentru biciclete, dintre cele 12 prioritare stabilite de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, vor fi realizate în următoarea perioadă?
Asociația OPTAR va monitoriza activitățile Primăriei Capitalei iar dacă va constata că răspunsul la cele 3 întrebări va fi ”zero”, pe data 23 septembrie 2017, cu ocazia următorului protest, marșul bicicliștilor va opri din nou în fața Primăriei Capitalei cu următorul mesaj: ”Primăria ZERO – probabil cea mai incompetentă administrație din lume”

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Inca un derapaj grotesc al viceprimarului Bucurestiului: Vezi-ţi de treaba dumitale, că eşti femeie cu burta la gură!

Vicepreședintele Senatului, Mihai Goțiu, cere demiterea viceprimarului Capitalei, Aurelian Bădulescu. El face această solicitare către Partidul Social Democrat și...

Viceprimarul Sectorului 2, Dan Cristian Popescu: PNL va câștiga detașat alegerile prezidențiale, locale și parlamentare!

Domnule viceprimar Dan Cristian Popescu, ca reprezentant liberal, cum caracterizați rezultatele primului tur al alegerilor prezidențiale? Dar finala Klaus Iohannis-Viorica Dăncilă? Putem pleca, ca punct...

Viceprimarul din Sector 2, intalnire cu elevii in cadrul campaniei ”Be cool, not a fool”

Zilele trecute viceprimarul Sectorului 2, Dan cristian Popescu, am fost invitat în cadrul campaniei antidrog „Be cool, not a fool”, să discute cu elevii...

Toate promisiunile se transforma in minciuni: Metrou spre Drumul Taberei va fi inaugurat anul viitor!

Metroul din Drumul Taberei ar putea fi inaugurat la finele primului semestru din 2020, estimează Mariana Miclăuş, noul director general al Metrorex. Anterior, foşti...

Cristian Tudor Popescu: „Abjecta G. Firea a postat un fake news de un primitivism colosal!”

Cristian Tudor Popescu are o reactie dura fata de comportamentul manifestat de Viorica Dancila si Gabriela Firea in urma dezbaterii lui Klaus Iohanni cu...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -