luni, decembrie 9, 2019

Gabriela Firea cere OFICIAL preluarea Centurii Bucurestiului la primarie! O poate gestiona cand nici gropile din oras nu le-a asfaltat?

Pe acelasi subiect

Bucurestenii ingheata in case si firma infiintata de Firea cumpara SUV-uri de 27.000 de euro bucata pentru sefi

Compania Municipală Energetica, înființată la propunerea primarului Gabriela Firea pentru a se ocupa de sistemul de termoficare, a achiziționat...

Dupa Berbeceanu, un alt nume important se pregateste sa intre in echipa guvernamentala

Prim-ministrul Ludovic Orban își aduce alături cei mai buni oameni din PNL. Cristi Barbu, secretar general adjunct al partidului,...

Bucurestenii au iesit cu ligheane in fata Primariei Capitalei! CatastroFirea ne-a adus ca-n vremea comunismului!

Mai multe persoane se află, joi dimineață, în fața Primăriei Capitalei unde au adus ligheane pentru a protesta pentru...

Primaria Capitalei vrea sa solicice Guvernului Romaniei sa-i dea in administrare soseaua de centura. Acum drumul se afla in administrarea CNADNR, institutie care nu a reusit in 20 de ani sa largeasca la doua benzi pe sens macar jumatate din artera ocolitoare. Proiectul se afla pe ordinea de zi a urmatoarei sedinte de Consiliu General.

„O problema  majora cu care se confrunta municipiul Bucuresti o reprezinta aglomeratia din trafic generata si de lipsa unei   alternative  ocolitoare, Bucurestiul fiind unul dintre   putinele orase care nu  are  o sosea de Centura la parametri, de cel putin,  drum  expres. Imobilul Centura Bucurestiului apartine domeniului public al statului si se afla in administrarea Ministerului Transporturilor – Compania Nationala de Administrare Infrastructurii Rutiere”, se arata in expunerea de motive semnata de primarul general Gabriela Firea, conform Hotnews.ro.

Deocamdata nu s-a facut o evaluare bugetara, daca municipalitatea poate sustine financiar un asemenea proiect.

Pentru finalizarea lucrarilor la Soseaua de Centura este nevoie de peste 250 de milioane de euro, fara a pune la socoteala sumele necesare pentru intretinere si deszapezire. Primaria ar putea sa aloce fondurile necesare, insa ramane problema finantarii, pentru ca la Ministerul Transporturilor centura va fi facuta pe fonduri europene nerambursabile, pe cand in administrarea Primariei soseaua ar ajunge, cel mai probabil, sa fie finantata doar din bugetul local.

Dincolo de dilemele costurilor si a finatarii, mai exista discutia daca Primaria Capitalei poate gestiona un asemenea proiect complex, in conditiile in care proiecte mai mici din Bucuresti sunt blocate si au avut intarzieri foarte mari – Pasajul Ciurel sau Pasajul Piata Sudului.

Reamintim ca Bucurestiul este ultima mare capitala europeana fara o sosea de centura moderna. In acest moment, traficul rutier pe o mare parte a centurii ocolitoare este un cosmar atat pentru automobilisti, cat si pentru transportatori, din cauza ca circulatia se desfasoara pe un singur fir pe sens. La peste un sfert de secol de la Revolutia anticomunista, in jurul Capitalei se circula in conditii inumane, ceea ce duce la pierderi economice uriase, dar si la o poluare cu mult peste limite.

Gabriela Firea a declarat in urma cu cateva saptamani ca poarta discutii cu reprezentantii Guvernului pentru ca primaria Capitalei sa preia constructia soselei de centura a orasului, pentru finalizarea acesteia fiind posibila recurgerea la imprumuturi de la institutii financiare internationale.

Gabriela Firea a spus ca a discutat cu vicepremierul Sevil Shhaideh si cu ministrul Transporturilor pe tema prioritatilor municipalitatii Capitalei in domeniul infrastructurii de transport. „Am gasit deschidere totala la Guvern si discutam ca acest obiectiv important sa fie preluat la Primaria Capitalei”, a precizat Firea.

Poate Primararia Capitalei sa gestioneze un asemenea proiect?

In ceea ce priveste resursele financiare, in 2016 Primaria Capitalei a ramas cu circa 700 milioane lei bani necheltuiti, iar din anii trecuti cu inca 250 milioane lei. Suma este uriasa raportata la bugetul de circa 3,7 miliarde lei in 2016.

Totusi, excedentul nu a ramas fiindca Primaria Capitalei a terminat tot ce avea de facut si nu mai are ce sa fac cu banii, ci pentru ca nu a avut front de lucru pregatit pentru proiectele noi, dar si fiindca proiectele incepute au ramas blocate si nu s-au mai putut face decontari.

De exemplu, lucrarile la Pasajul de la Piata Sudului au inceput in mai 2014, investitia ridicandu-se la 127 milioane de lei. Proiectul a demarat pe fonduri europene si trebuia terminat pana la finalul anului 2015. Fiindca acest lucru nu s-a intamplat, termenul a fost prelungit pana la 30 iunie 2016.  Ulterior, fiindca nici acest termen nu a fost respectat, circa 90% din finantarea europeana  afost pierduta. ACum, reprezentantii Primariei Capitalei au anuntat ca lucrarile de la pasajul subteran din Piata Sudului vor fi gata in luna aprilie a acestui an.

Un inventar al investitiilor pe care trebuie sa le faca Primaria Capitalei se regaseste in Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030 pentru Regiunea Bucuresti – Ilfov, strategia de transport pentru aceasta regiune.

Potrivit documentului, Primaria Capitalei trebuie sa faca investitii de peste 3 miliarde de euro in aceasta perioada in special pentru imbunatatirea transportului public (autobuze, troleibuze si tramvaie noi, benzi unice RATB, noi linii de tramvai), benzi pentru biciclete, dar si proiecte de infrastructura: supralargirea strazii Prelungirea Ghencea, intre str. Brasov si soseaua de centura a Municipiului Bucuresti si realizarea unui terminal intermodal comun cu viitoarea statie de tren din zona Haltei Bariera Domnesti, modernizarea strazii Barbu Vacarescu si a strazii Av. Alex.Serbanescu (sistem rutier si cale rulare tramvai) de la Sos. Stefan cel Mare pana la Bd. Aerogarii si prelungirea liniei de tramvai pana la Zona Comerciala Baneasa, modernizarea sistemului rutier si a liniei de tramvai pe bd. Dimitrie Pompeiu si prelungirea pana la str. Barbu Vacarescu,  modernizarea Soselei Petricani, intre Bulevardul Lacul Tei si sensul giratoriu de la intersectia cu Bd. Pipera.

Chiar daca, sa spunem, Primaria Capitalei ar pune pe lista de prioritati Soseau de Centura si ar aloca bani pentru ea, ramane insa discutia daca are capacitatea sa gestioneze un proiect de asemenea anvergura, toate marile proiecte de infrastructura din Bucuresti avand intarzieri masive in ultimii ani, o parte fiind blocate, este drept, in timpul administratiei Sorin Oprescu si in conditiile care in ultimele 9 luni de mandat acesta a fost suspendat fiind retinut si anchetat de DNA.

- Reclama -
Loading...
- Reclama -
Celion Dion Bucuresti

Ultimele stiri

Gabriela Firea anunta ca taxa pe oxigen se va plati incepand din luna martie

Primăria Capitalei va începe aplicarea vinietei Oxigen din luna martie, lunile ianuarie și februarie fiind pentru informarea cetățenilor și...

Primarul Sectorului 1 este total pe langa primarie: Habar n-are de o licitatie uriasa organizata sub nasul lui!

Primarul Sectorului 1 Dan Tudorache spune că licitația pentru construirea a 9 patinoare în valoare totală de peste 280 milioane de lei nu îi...

Nimic nu merge bine: O macara s-a rasturnat pe santierul Podului Ciurel

O macara s-a răsturnat luni pe şantierul Podului Ciurel din Capitală. Potrivit informaţiilor disponibile la acest moment, incidentul nu s-a soldat cu victime. Primăria Capitalei...

Vicepremierul Raluca Turcan anunta desfiintarea pensiilor speciale, cu excepția pensiilor militare și ale magistraților

PNL a luat decizia de a anula pensiile speciale cu excepția pensiilor militare și ale magistraților, a anunțat luni vicepremierul Raluca Turcan, precizând că...

VIDEO-Lider PSD saltat de mascati chiar din sediul partidului: Acuzatii grave de coruptie!

Preşedintele PSD Arad, deputatul Dorel Căprar, a fost preluat, luni, de procurorii DNA chiar din sediul partidului și dus la audieri la Timişoara, transmite...
- Reclama -

Mai multe stiri din Bucuresti

- Reclama -