Primaria Sectorului 2 incurca de cativa ani de zile intrarea autostrazii A3 in Bucuresti

Primaria Sectorului 2 incurca de cativa ani de zile intrarea autostrazii A3 in Bucuresti

Deşi avansează cu lucrările, constructorul ciotului de 3,3 kilometri de la intrarea în Capitală a Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti mai are de trecut un hop: să dărâme un canton al CFR, pentru a finaliza pasajul peste calea ferată. Cererea pentru Autorizaţia de Desfiinţare a acelei clădiri zace însă de câţiva ani într-un sertar al Primăriei Sectorului 2, potrivit oficialilor de la Drumuri, citati de Economica.net.

“Pe primii 3,325 km ai Autostrăzii A3 București-Ploiești, între Șos. Petricani și Str. Popasului, se lucrează într-un ritm foarte bun, iar constructorul (Aktor) are toate șansele să finalizeze lucrările în vara anului 2018 dacă autoritățile responsabile rezolvă și ultima problemă importantă de pe acest segment: exproprierea clădirii din imediata apropiere a căii ferate București-Constanța”, remarcă şi reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură (API), care au publicat o nouă filmare cu drona a acestei porţiuni de autostradă.

“Exproprierea și demolarea efectivă a construcției sunt necesare pentru a putea finaliza pasajul peste calea ferată. La finalul lunii septembrie raportul de progres oficial indica un procent de execuție în teren de aproximativ 52% pentru acest lot de autostradă. Așteptăm de la CNAIR emiterea raportului aferent lunii octombrie”, mai spun reprezentanţii API.

Bucurestiul iti recomanda:   Cea mai tare propunere a Gabrielei Firea de pana acum: Supravegherea video a tuturor masinilor din Bucuresti!

Pentru demolarea cantonului CFR a fost înaintată o solicitare către Primăria Sectorului 2 pentru Autorizaţia de Desfiinţare, au explicat reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Deşi solicitarea are mai mulţi ani vechime, Primăria Sectorului 2 nu a eliberat nici până acum acea Autorizaţie.

Contactat prin email, Mihai Mugur Toader, primarul Sectorului 2, nu a răspuns la întrebările ECONOMICA.NET până la momentul publicării acestui articol.

În afară de Sectorul 2, Autostrada Urbană s-a mai blocat şi în Voluntari. Dar, datorită unor modificări legislative, Ministerul Transporturilor a emis pe 5 iulie Autorizaţia de Construire pentru o secţiune de 850 de metri din Autostrada Bucureşti – Ploieşti (A3) fără PUZ de la Primăria Voluntari.

Noul termen contractual de finalizare al acestui sector al A3 este august 2018. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în februarie 2016 iar termenul de finalizare iniţial era noiembrie 2017, conform contractului. Perioada de garanție acordată lucrărilor este de 48 de luni de la data semnării Procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor.

Bucurestiul iti recomanda:   Daca ne-ar vedea, japonezii ar rade de noi in hohote! Avem nevoie de an de zile ca sa astupam o groapa!

Compania de Drumuri a semnat în decembrie 2015 contractul pentru construcţia a 3,3 kilometri din autostrada Bucureşti – Ploieşti care intră în Capitală prin zona Petricani. Contractul de proiectare și execuție a fost atribuit Asocierii Aktor – EuroConstruct Trading 98 şi are o valoare totală de 129,18 milioane de lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

Deşi valoarea contractului pare mare la prima vedere, circa 30 de milioane de euro pentru 3,3 kilometri, trebuie precizat că sectorul de autostradă in cauză este unul cu câte trei benzi pe sens şi prevede şi realizarea a două poduri pentru autostradă, unul peste strada Popasului şi altul peste calea ferată Bucureşti-Constanța. Pe lângă finalizarea celor două mari noduri incluse în contract (centura Bucuresti şi Moara Vlăsiei), proiectul vizează şi amenajarea unor noduri rutiere la Strada Popasului şi în zona Gherghiței – Petricani.

Share this post