Peste 2000 de taxi-uri circula fara autorizatie in Bucuresti! Ce face primaria?

Peste 2000 de taxi-uri circula fara autorizatie in Bucuresti! Ce face primaria?

Marile companii de taxi din București se zbat să recupereze un pachet de aproximativ 2.500 de autorizații de taxi, retrase de pe piață de primarul Sorin Oprescu în perioada 2010-2013. De atunci până în prezent, firmele au folosit certificate de grefă în locul autorizațiilor de taxi. Complet ilegal, spune Primăria Capitalei. Dar, deși e ilegal, tot șefii din PMB au emis adrese către ANAF prin care au cerut fiscalizarea aparatelor de taxat pentru firmele care practică ilegal taximetria, anunta romanialibera.ro.

Negocierile pe pachetul de autorizații de taxi se poartă intens între președintele COTAR (Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România), Vasile Ștefănescu, și viceprimarul Aurelian Bădulescu. Valoarea pe piața neagră a acestor autorizații se învârte în jurul sumei de 15.000.000 euro.

O organizație a taximetriștilor, însă, atrage atenția că jumătate din firmele de taxi din București cărora li s-au retras autorizațiile funcționează ilegal, fiind protejate de la cel mai înalt nivel de reprezentanții Primăriei Municipiului București.

13 firme, lăsate fără autorizații de Oprescu

În perioada 2010-2013, primarul Sorin Oprescu a emis mai multe dispoziții de primar general prin care a retras de pe piață aproximativ 2.500 de autorizații de taxi. Printre firmele care au rămas fără autorizații se află Fly Taxi, Rodell Auto Company, Tess Grup, Domino Taxi, Centrala Taxi, Grant Trans, FGS Zolotas, Perfect Taxi, Argirom Internațional, Flamingo Exim, Geni Oil, Fast Taxi și Vector Marketing. Aceste societăți nu îndeplineau, la data retragerii autorizațiilor, condițiile de vizare a acestor documente. Adică, în principal, aveau datorii la bugetul de stat și nu dețineau autovehicule adecvate pentru a presta serviciul public de taximetrie. Firmele cu probleme, însă, au contestat deciziile primarului în instanță. Ulterior, reprezentanții firmelor au solicitat de la instanță certificate de grefă din care reiese că se judecă cu Primăria Capitalei pentru anularea dispozițiilor de primar.

Bucurestiul iti recomanda:   VIDEO SOCANT - Tanar snopit in bataie, duminica dimineata, de un sofer de microbuz!

Mai mult, asociații celor 13 firme cu probleme au înființat zeci de companii de taxi pe care au transferat autorizațiile cu probleme, prin cesionare sau divizarea firmelor. De atunci, în baza certificatelor de grefă, firmele continuă să presteze serviciul public de taxi. „Complet ilegal“, a transmis Biroul de Presă al PMB la solicitarea RL.

Funcționare ilegală, dar fiscalizată

Autorizațiile de taxi sunt gestionate de Direcția Trans­porturi din cadrul PMB, iar această direcție este gestionată de directorul Cosmin Flavius Gheorghiu, ajutat de secunzii Florin Legea și Daniel Doman. Superiorul lor în organigrama primăriei este viceprimarul Aurel Bădulescu. De legalitatea documentelor se ocupă juristul-șef Adrian Iordache, pe care primarul Gabriela Firea l-a numit în Consiliul de Administrație la Compania Municipală Energetică, recent înființată.

Pentru ca tabloul să fie complet, șefii direcțiilor Transporturi și Juridic din cadrul Primăriei Capitalei și-au dat concursul pentru a salva afacerile ilegale ale nababilor din taximetrie. Asta deși, oficial, susțin că folosirea certificatului de grefă pe post de autorizație de taxi reprezintă o „practică ilegală, nesusţinută de autoritatea de autorizare“.

Bucurestiul iti recomanda:   VIDEO - Primaria Capitalei a FACUT PRAF proiectul de modernizare a lacurilor Tei si Floreasca! Trebuie sa dea inapoi BANI europeni!

Cum au fost salvate afacerile ilegale? Simplu: Direcția Transporturi a solicitat în scris Agenției Naționale de Administrare Fiscală să fiscalizeze casele de marcat ale taxiurilor deținute de firmele cu probleme, pentru ca aceste companii să poată emite bonuri fiscale pe
cursele de taxi. Adică, practic, să poată funcționa.

Ștefănescu (COTAR): „Au fiscalizare. Care-i ilegalitatea?“

Președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, susține că la Direcția Transporturi din PMB sunt foarte multe probleme „cu prelungirea autorizațiilor, contractul de gestiune delegată, timpul foarte mare pentru preschimbarea mașinii“. La fel de adevărat e că Ștefănescu poate să nu fie tocmai obiectiv: a controlat firma Rodell Auto, căreia fostul primar Sorin Oprescu i-a retras autorizațiile de taxi.

„Acelor taxiuri cu certificate de grefă nu le lipsește decât cartonul (documentul de autorizare, imprimat pe carton – n.r.). Au fiscalizare, li s-a atribuit autorizația de către Direcția Transporturi. Au primit adresă de fiscalizare de la Primăria Capitalei pentru Fisc, în care spune că li s-a atribuit autorizația. Ei circulă cu casele fiscale fiscalizate. Fac încasări și le înregistrează în contabilitate“, a explicat șeful COTAR de ce nu crede că taximetrele cu autorizații retrase ar circula ilegal. Acesta a completat: „Firmele-mamă și-au cesionat autorizațiile de taxi la firmele-pui. Primăria a anulat autorizațiile pe firma-mamă. După ce s-au cesionat autorizațiile, a zis unul de la Direcția Transporturi să anuleze autorizațiile pe firma-mamă, dar nu le-au anulat și pe firmele-pui. Din toate datele și adresele către Fisc, Primăria a cerut ANAF să fiscalizeze case de marcat. Care-i ilegalitatea?“.

Bucurestiul iti recomanda:   Tentativa esuata de sinucidere la metrou! Intarzieri pe magistrala 2!

Citeste mai multe pe romanialibera.ro.

Share this post