Firmele de taxi din Bucuresti majoreaza tarifele: Minim 30 de bani in plus pe km!

Firmele de taxi din Bucuresti majoreaza tarifele: Minim 30 de bani in plus pe km!

Companiile de taxi din Capitală nu mai fac față cheltuielilor tot mai mari și a concurenței acerbe din partea așa-numitelor aplicații de car-sharing. De luna viitoare bucureștenii vor plăti mai mult pentru călătoriile cu taxiul: tariful pe kilometru va crește cu circa 30 de bani.

După opt ani, în care firmele de taxi din București au practicat un neverosimil tarif de 1,39 de lei pe kilometru, călătoria cu taxiul se va scumpi de luna viitoare. Cheltuielile tot mai mari de menținere pe plus a afacerii, dar și concurența aplicațiilor de car-sharing, precum UBER și Taxify, i-au determinat pe patroni să ridice costul călătoriei pe kilometru.

Cele mai mari două companii de taxi din București, Speed și Cristaxi, vor face această mutare de la 1 octombrie. Prima va crește tariful la 1,69 de lei/km, în vreme ce a doua va practica un tarif de 1,70 lei/km. E de așteptat ca celelalte companii înregistrate în Capitală să le urmeze exemplul, fiindcă toate se confruntă cu aceleași probleme de menținere a business-ului pe linia de plutire.

Bucurestiul iti recomanda:   Deschiderea mall-ului Park Lake a scumpit apartamentele in Titan si Vitan cu peste 12.000 de euro!

Unele companii au majorat costul călătoriei încă din toamna anului trecut. De exemplu, compania Meridian îi taxează pe bucureșteni cu două tarife distincte: 1,40 lei/km și 1,74 lei/km, cel de-al doilea tarif fiind practicat pe cele mai noi mașini aflate în dotarea firmei (Meridian Plus). Speed Taxi are și o divizie de taxiuri de lux, formată din autoturisme Mercedes din clasele C, E și S. Tariful este 3,49 lei/km, iar clienții pot plăti călătoria cu cardul. Taxi 2000 a crescut tariful la 1,75 lei/km încă din octombrie 2013, iar acest lucru nu a avut ca efect scăderea comenzilor.

Cele mai multe companii de taxi din Capitală practică, în acest moment, un tarif de 1,39 de lei/km. Mutarea s-a făcut în decembrie 2009, când concurentul lor din Ilfov, Pelicanul, a crescut tariful de la 1,19 lei/km. În 2015, Consiliul Concurenței a amendat majoritatea firmelor de taxi din București pentru că ar fi constituit un cartel pentru alinierea tarifului la cel practicat de concurentul din Ilfov, Pelicanul.

„În 2009 aveam 400 de mașini, din care 280 în leasing. Practicam un tarif de 1,69 lei/km și nu am făcut altceva decât să ne aliniem tariful la cele din piață”, spune Ciprian Porumb, manager Cristaxi.

Problema este că un client nu vede aceste neajunsuri ale companiilor de taxi. El se lovește direct de frustrarea șoferului de taxi, nemulțumit că veniturile sale nu sunt pe măsura muncii prestate. Așa ajung taximetriștii să ceară bani înainte de cursă, fără a porni aparatul de taxat, dar și la reclamații, tot mai numeroase, referitoare la acest comportament.

„Sigur, noi nu încurajăm astfel de practici față de client. Pe noi ne dezavantajează acest gen de reclamă negativă. Șoferul de taxi e frustrat fiindcă acum trebuie să muncească dublu pentru a-și face norma, în condițiile în care jumătate din curse sunt luate de șoferii parteneri ai aplicațiilor de car-sharing”, spune Ciprian Porumb.

Sursa: click.ro

Bucurestiul iti recomanda:   FOTO - Acte INCALIFICABILE de antisemitism si vandalism in Bucuresti!

Share this post