Controlorii de trafic aerian de pe aeroportul Otopeni castiga mai mult decat cei de pe Heathrow, din Londra! Si saptamana viitoare fac greva!

Controlorii de trafic aerian de pe aeroportul Otopeni castiga mai mult decat cei de pe Heathrow, din Londra! Si saptamana viitoare fac greva!

Veniturile lunare ale controlorilor de trafic din Uniunea Europeană sunt mai mici și chiar semnificativ mai mici decât cele ale controlorilor de trafic de la ROMATSA, în condițiile în care volumul de lucru per controlor de trafic aerian este net superior în țările occidentale față de România, datorită traficului aerian domestic și de tranzit mult superior celui din țara noastră, se arată într-un comunicat al Asociaţiei “Construim România”, o organizaţie a celor pasionaţi de infrastructură, citata de economica.net.

Henri Coandă vs Heathrow: muncă mai puţină, salarii mai mari

Iată comparaţia făcută de cei de la “Construim România”, în detaliu:

„Cel mai aglomerat aeroport din Uniunea Europeană, Heathrow din Londra, deservește anual un total de peste 75 de milioane de pasageri, care presupun circa 475 mii de mișcări de aeronave anual, adică în medie 1.300 de mișcări de aeronave pe zi. Acest serviciu este asigurat de agenția omoloagă britanică, NATS, cu un număr total de numai 60 de controlori de trafic, al căror venit mediu net (inclusiv sporuri) este echivalentul a 4.500 EUR / lună, în condițiile în care doar controlorii de trafic cu experiență mai mare de cinci ani și cu atribuții de supervizare în turnul de control ajung la un venit lunar de 6300 EUR / lună.

În același timp Aeroportul Henri Coandă din București deservește un număr de mai puțin de 11 milioane de pasageri, cu doar 108 mii de mișcări de aeronave anual, adică mai puțin de 300 de mișcări de aeronave zilnic. Deși traficul pe Aeroportul Henri Coandă este de patru ori mai mic ca număr de mișcări de aeronave decât cel de pe Heathrow, la exact același număr de piste active – două – ROMATSA folosește în turnul de control de la Otopeni un număr total de 47 de controlori de trafic, număr nu departe de cel al controlorilor din cel mai aglomerat aeroport al Uniunii Europene.

Bucurestiul iti recomanda:   La un pas de o tragedie! Tavanul unei scoli s-a prabusit peste o sala de clasa!

Mai mult, în condițiile unui cost al vieții de patru ori mai mic în capitala României față de cea britanică, venitul mediu (inclusiv sporuri) al unui controlor de trafic din turnul de control al Aeroportului Henri Coandă este net superior celui al omologilor britanici, respectiv o medie a venitului de 5.000 EUR net lunar la Otopeni, în condițiile în care venitul unor controlori din turnul românesc ajunge chiar și la 7.000 EUR net pe lună”, spun cei de la Construim România.

Controlorii de trafic aerian vor declanşa grevă generală în data de 30 mai 2017, pe termen nelimitat. Angajaţii ROMTASA s-au aflat în data de 12 mai în grevă de avertisment, timp de două ore, peste 100 de salariaţi ai regiei protestând faţă de managementul “profund defectuos” al Regiei şi faţă de lipsa contractului colectiv de muncă.

“Nemulţumirile, la fel ca data trecută, le ştiţi foarte bine, avem acele 50 de revendicări din luna august, care nici până astăzi nu s-au rezolvat, dar esenţa problemei, în momentul de faţă, este salvarea ROMATSA de la faliment”, spunea, la 26 mai, liderul syndical de la Romatsa, Gabriel Tudorache.

“Din cauza unui management profund defectuos din ultimii 3-4 ani am ajuns, astăzi, în această situaţie, din cauza neparticipării organismelor statului, care ar fi trebuit să se aplece asupra sesizărilor pe care noi le-am tot făcut în ultimii ani, inclusiv Ministerul Transporturilor. Suntem într-o situaţie în care, dacă nu se iau măsuri, nu doar de către managementul instituţiei, ci inclusiv la nivel de Minister al Transporturilor şi al Finanţelor, şansele sunt extrem de mici ca aceste servicii de trafic aerian să mai rămână”, a spus Tudorache.

Bucurestiul iti recomanda:   Ample razii ale politiei azi-noapte, in tot Bucurestiul! Vezi ce cautau!

Întrebat în ce condiţii angajaţii ROMATSA ar fi dispuşi să renunţe la greva generală, acesta a răspuns că doar prin acţiuni concrete şi deschise, atât din partea Ministerului Transporturilor, cât şi din partea patronatului companiei, dar a precizat, însă, că şansele ca greva să nu aibă loc sunt foarte mici.

Citeste mai multe pe economica.net

Share this post